2014. szeptember 3., szerda

Mais: pourquoi?

Miért is?

Az ismerőseim közül elég sokan nem tudták megérteni, hogy ugyan minek akarok én külföldön egyetemre járni. Most akkor nekik – és bárkinek, aki még tudni szeretné – pontokba szedem.
1. A kulturális antropológia elsősorban angolszász és francia tudományág, és fontosnak tartottam ott elkezdeni a tanulást, ahol az egész kezdődött.
2. Párizsban van egy híres egyetem (EHESS), ahol csak master és doctorat képzés van, itt szeretném folytatni később. És szerintem könnyebb innen bekerülni oda.
3. Nem tetszik a magyar felsőoktatás jelenlegi helyzete.
4. Meg akarok tanulni jobban franciául és nem elfelejteni.
5. Nem vagyok hajlandó aláírni a röghözkötést.
6.  Világot akarok látni.
7.  Imádom Franciaországot, és annál is jobban Lyont.
Nyilván rengeteg ellenérvem is volt, amelyeket most nem fogok pontokba szedni, de mivel azok leginkább érzelmi jellegűek voltak, sikerült őket elhallgattatni magamban (tudom, hogy borzasztó tulajdonság). Azt is fontos leszögezni, hogy a legfontosabb két érv természetesen az első kettő volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése