2014. szeptember 22., hétfő

Le 20 Septembre 2014

reggeli: croissant és kávé
Végre, szombat, hétvége. Addig alszik az ember, ameddig csak akar, ezt ki is használtuk, és csak 11 körül találkoztunk először a konyhában. Lu megint vett rengeteg croissant-t, Tilman az ablakon át mászott be, még pizsamában volt, a buszban aludt, Aaron pedig kávét főzött, mikor kimentem. Elég fura látvány lehetnénk annak, aki nincs hozzánk szokva, mi is nevetünk rajta sokat. Egy hajléktalan amerikai, aki Lu szobájában alszik a földön, egy német hippi, aki egy buszban lakik – és az ablakon közlekedik –, és mi ketten Lu-val, akik lakást bérelünk, ami kezd lassan valami fogadó vagy ingyen konyha-szerűvé átalakulni. De élvezzük, és sokkal jobb így reggelizni például, mint csak ketten.
Reggeli után elkezdődött a nagy busztakarítás, és amíg ők hárman súroltak, sikáltak, próbálták lakhatóvá tenni a kisbuszt, addig én a konyhát takarítottam, és rendet raktam a szobámban. Ebédre összegyűjtöttem az összes ehető dolgot, amit a hűtőben találtam, csináltam szendvicseket, kivittem a busztakarítóknak, akik nagyon hálásak voltak érte. Nagyjából 4-5 óra takarítás után beültünk a tiszta kisbuszba (ekkor már Nicolas is velünk volt) és elindultunk a Lidl-be, bevásárolni. A parkolóban akadt egy kis gondunk, mivel elvileg 1.90 magas volt a plafon, a busz pedig 1.94, de Tilman „let’s try it” felkiáltással elindult befelé, Nicolas pedig nézte kívülről, hogy mikor szorulunk be, vagy visszük le valamelyik lámpát. Szerencsére semmi baj nem történt, befért a busz. A Lidl-ben vettünk egy hónapra való kaját nagyjából, mosószereket, sampont, szappant, mindent. Fejenként 25 euróból ki is jöttünk, ami egyszerűen hihetetlennek tűnt az itteni viszonyokat átgondolva. Úgyhogy ezentúl mindig ott fogunk vásárolni, sokkal-sokkal olcsóbb, mint akármelyik másik szupermarket a környéken, és annyira nincs is messze.
big shopping
home-made pizza
Hazaérve rögtön nekiláttunk vacsorát készíteni, mindenki borzasztóan éhes volt a minimális ebéd és a nagytakarítás miatt. Tilman pizza-tésztát gyúrt, Lu segített zöldséget szeletelni, megint megtelt sürgő-forgó, söröző alakokkal az icipici konyhánk. Nem is kellett sokat várni az első tepsi pizzára, a saláta már készen volt, mindenki rávetette magát rögtön. A második tepsi után viszont hirtelen mindenki tele lett, egy falat sem ment le a torkunkon, ezért a maradék tésztából Tilman kenyeret sütött.
A „nagy party” előtt beültünk Lu szobájába, a fotelekbe, földre, ágyba, kinek hol jutott hely, beszélgettünk, söröztünk, boroztunk. Éjfél előtt néhány perccel pedig hirtelen ketten maradtam Nicolas-szal a szobában, a többiek felszívódtak, de csak egy pillanatra. Éjfélkor megszólalt a Happy Birthday, bejöttek egy üveg pezsgővel és poharakkal, és össze-vissza ölelgettek. Húsz éves lettem.
A szülinapozás után elindultunk az éjszakába, de nem jutottunk messzire. Bementünk egy Erasmus-party-ra, de alig volt hely, eszméletlen meleg volt, úgyhogy azzal a lendülettel vissza is fordultunk. Ücsörögtünk egy kicsit a Saone partján, aztán hazamentünk. Itthon még valahogy sikerült összetörnöm egy üveg sört, úgyhogy azt takarítottam, amíg a többiek fogat mostak. Nicolas-on – aki az előszobában aludt – átmászva beugrottam az ágyamba, és nem kellett sok idő, hogy elaludjak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése