2014. szeptember 14., vasárnap

Le 14 Septembre 2014

Ma végre teljesen kialudtam magam. Igaza volt a néninek, egy hangot sem lehet hallani itt éjszaka. Se busz, se autó, se részeg fiatalok. Szóval I slept like a baby, ahogy itt a társaságban mondogatjuk néha.
Aztán 11-kor nekiláttam kitakarítani a konyhát, és rájöttem, hogy elég nagy falat lesz, mert minden ragad, minden sarok és polc koszos, még a tányérok és a poharak is. Megvárhatnám vele Lu-t, de én már nem bírok ebben a koszban tovább létezni, és jövő héten sem hiszem, hogy több időnk lesz, az egyetem miatt. Délben Nicolas Good morning sms-t küldött, később meg is beszéltük, hogy találkozunk a Place Bellecour-on, mert ma valami hatalmas karnevál-felvonulás szerű dolog – franciául Défilé – van a városban, és meg akartuk nézni. Fél 2-kor tehát felfüggesztettem a konyha pucolását (nem jutottam sokáig igazából), és elindultam a metróhoz.
Mikor a Bellecour-on felsétáltam a metróból, nem hittem a szememnek. Annyi ember volt mindenhol, hogy hirtelen képtelenségnek éreztem megtalálni Nicolas-t. Végül nagy nehezen csak sikerült, de ő is teljesen el volt ámulva a tömegtől. Gyorsan beszaladtunk egy gyorsétterembe, mert a takarítás miatt én nem ettem semmit, ő meg majd’ szomjan halt. Mikor kijöttünk már elkezdődött a műsor, a Rue de la République-n vonultak végig a táncosok, bábszínházasok, mindenki beöltözve, a zene üvöltött… Eszméletlen hangulat volt, a közönség is táncolt. Megpróbáltam néhány képet csinálni, de annyian álltak előttünk, hogy elég nehéz volt – mellesleg a telefon kamerája sem a legjobb minőség.



Két órán keresztül álltunk ott, de úgy elfáradtunk az álldogálásba, hogy 4-kor elindultunk hazafele. Én folytatni a takarítást, Nicolas pedig alszik – mint ahogy amúgy egész hétvégén tette, úgyhogy nem lepődtem meg. Ma még vízipipázni sem jön át, mert azt mondta nagyon fáradt, de igazából jobb is így, mert nekem is suli van holnap. Holnap este viszont csapunk egy welcome-partyt Lu-nak. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése