2014. szeptember 11., csütörtök

Le 11 Septembre 2014

Ma reggel alig bírtam felkelni 10-kor, de gyorsan összekaptam magam, mert Lu szüleit vártuk 11-re. A konyhában eltakarítottam a tegnapi buli maradványait, és megpróbáltam valami reggeli-szerű dolgot tenni az asztalra (müzli+tej). Egyszer csak Lu kirontott a szobájából, egyenesen a bejárati ajtóhoz. Először nem tudtam mi baja, aztán kiderült, hogy a szülei érkeztek meg, és úgy ahogy volt, pizsamában, papucsban leszaladt eléjük az utcára. Én még mindig az előszobában álltam teljesen meglepetten, amikor Lu szobájából kilépett Tilman. Ezen csak még jobban meglepődtem, mert neki már rég az egyetemen kellett volna lennie – persze, elaludt.
Néhány perc múlva tele volt a konyha megint, Lu szülei és (törött orrú) öccse meséltek az utazásról, minket kérdezgettek, mit csinálunk, honnan jöttünk. Nagyon helyes szülei vannak, az apukája három nyelven beszélt felváltva (igazából csak németül tud), akár egy mondaton belül is, nagyon igyekezett, hogy mindenki értse. Irtózatos mennyiségű kaját hoztak, szóval szerintem most egy évre előre megvan, hogy mit eszünk. Lekvár, tészta, só, cukor, kávé, halkonzerv, tényleg minden van. Időközben megérkezett Aaron is a hostelből, leült ő is közénk.  Elbeszélgettünk nagyjából délután 1-ig, akkor eszméltünk rá, hogy indulni kéne az IKEA-ba, mert lassan elmegy a nap.
Én még pont befértem az autóba, így elindultam az osztrák-argentín családdal Lyon kerülőútján. Egyre jobban értem a németet, már van olyan, hogy teljesen értem, miről beszélnek – persze megszólalni nem tudok –, a spanyolt meg a francia miatt kapom el néha kicsit. Elég fárasztó mondjuk két olyan nyelvre figyelni, amit alig ismersz, de nagyon büszke vagyok magamra, mert tényleg legtöbbször sikerült kihámozni a lényeget. Eljutottunk odáig is, hogy az anyuka németül kérdezett, én válaszoltam angolul. Miután odaértünk az IKEA-hoz és kiszálltunk az autóból, kaptam igazi osztrák szalámit az apukától, aki közben azt magyarázta nekem, hogy a magyarok meg lóból készítenek szalámit. Hiába mondtam neki, hogy én azt meg nem enném és még nem találkoztam ilyennel otthon, megmaradtam „lóevő magyar”-nak, mert nem nagyon hitte el a mondókámat. A pálinka is szóba került természetesen, de az a téma már nekem is jobban tetszett, úgyhogy meséltem neki kicsit.
Új lakótársam :)
Az IKEA-ban rengeteg (hasznos!) dolgot vásároltunk, egészen olcsón. A konyhából is elég sok minden hiányzik, ezen kívül kellett vennem még egy ágyneműt, hogy legyen váltás, meg két lepedőt, mert az enyém sárga és nem vagyok hajlandó többet azon aludni (eszméletlen ronda). Még a függönyömet kéne lecserélnem valahogy, mert utálom. A főbérlőnk fia kínait vagy japánt tanult, ezért a függöny és az ágytakaró is idióta jelekkel van tele, ráadásul szürke. Nekem semmi bajom nincs az ázsiai emberekkel meg az írásukkal, de ha nem muszáj, nem nézegetem azt egész nap. Mondjuk Lu függönye sem sokkal jobb, az olyan nagymama-style. Lényeg a lényeg, hogy sikerült a szekrényemet kicsit szekrény-szerűvé tenni, vettem dobozokat, így a ruháim nem az üres polcokon lesznek össze-vissza. Nem bírtuk ki, és én is és Lu is vettünk illatos gyertyákat, epres és vaníliás illatút, fantasztikusak. A legaranyosabb dolog, ami ma történt velem, Lu apukája vett nekem egy cserepes virágot, azt mondta, ez egy gift from Austria, azaz ajándék Ausztriából. Annyira örültem neki, tényleg – bár nem jósolok neki hosszú életet, magamat és az eddigi növényeimet ismerve.
Itthon rögtön miután lepakoltunk, a kiscsalád elindult körbenézni Lyonban. Én nem bírtam velük menni, mert egyrészt iszonyatosan fáradt vagyok, másrészt, internethez kellett jutnom már tényleg. Időközben megérkezett Tilman is, aki néhány napig itt csövezik nálunk most, együtt megebédeltünk (a tegnapi maradékot, vacsoráról), beszélgettünk kicsit, aztán mindketten elvonultunk lefeküdni, mert halálosan elfáradtunk.
café au lait bonbonnal
Most a második kávézóban ülök, ahol van internet, mert az előzőben a csajszi nem tudta elolvasni a kódot… De legalább iszonyatosan finom tejeskávét és még mellé bonbont is kaptam. :)

Ahol most vagyok, Le Franklin nevű kávéház, tele van helybéliekkel, és olyan kólát kaptam, amire az van írva, hogy la + belle, azaz a legszebb. Imádom a franciákat. Pillanatnyilag. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése