2014. szeptember 23., kedd

Le 23 Septembre 2014

Szerencsére csak délre kellett beérnem az egyetemre, de elég nehezen ment a készülődés, a fejemben másnap volt. Kicsit meglepődtem, mert Aaron bújt ki Lu ágyából, Lu már az egyetemen volt, és gondolom bestoppolta magának egy kis időre. Együtt reggeliztünk, és közben megbeszéltük, hogyan fogunk együtt élni, mert kedvenc hajléktalanunk rájött, ez a hajlék nagyon is kedvére való, mi pedig beleegyeztünk, hogy csatlakozzon hozzánk. Megpróbáljuk majd egybenyitni a két szobát – van közöttük egy ajtó, nem falat bontunk, nyugi –, hogy Aaronnak is legyen valami normális helye. Egyelőre mindannyian örülünk a változásnak, kicsit kezd hasonlítani a dolog az Auberge espagnole c. filmre.
Sajnos a tömegközlekedés ma nagyon szívatott, a buszra nem kellett sokat várnom, se a metróra, de a villamoson annyian voltak, hogy meg kellett várnom a következőt, ami csak 15 perc múlva érkezett meg. Tehát hajszálpontosan 15 perc késéssel érkeztem meg az egyetemre, rohantam fel a lépcsőn, be a terembe… ami üres volt. Sehol senki, se egy üzenet, semmi. Nemhogy a teremben, az épületben se nagyon lézengett ember, már mindenhol elkezdődtek az órák. Próbáltam hallgatózni, hátha meghallom a fiatal kékszemű doctorant hangját valamelyik teremből, de nem jártam sikerrel. Gondolkoztam, hogyan tudnám megkeresni őket, de mivel a campus-on kb. ezer terem lehet, a csoporttársaim telefonszáma nem volt meg (csak háromé, de ők pont nem járnak erre az órára), a tanár nevére nem emlékeztem – csak a gyönyörű kék szemére és a hangjára – teljesen esélytelennek ítéltem a helyzetet és nagy csalódottan leültem az egyetem főbejárata elé. Elvileg háromszor lehet erről az óráról hiányozni, azt is csak igazoltan, nagyon remélem, hogy nem fog balhézni a srác, végül is én ott voltam, ő meg nem.
Egy órát vártam Lu-ra, majd mikor smst küldtem neki, kiderült, hogy a városközpontban van, nem is az egyetemen. A metrón egy szegény láb nélküli néni koldult, de nem tolószékben ült, hanem konkrétan csúszott a földön, és én borzasztóan megijedtem tőle. Annyira sokkban voltam, hogy majdnem elfelejtettem leszállni a Bellecour-on. Ráadásul kiderült, hogy Lu nem is ott van, hanem egy másik megállónál, és természetesen visszafele úton is találkoztam a csúszó-mászó nénivel, ez alkalommal majdnem elgázolt, és sikerült még jobban megijesztenie, mint először. Teljes sokkban értem be a postára, ahol Lu leveleket adott fel, a postás pedig az Ausztriát Ausztráliának hitte, és oda bélyegezte. Szerencsére kiderült a hiba, ő jót nevetett, mi meg kiakadtunk, hogy nem sokkal van messzebb, és azt sem tudja, hogy létezik ilyen ország.
Ma ügyintézős délután volt, elmentünk Lu bankkártyájáért is, majd nagyjából egy órát vártuk Aaront a Bellecouron. Ők mentek szórólapozni – ez Lu új munkája –, én meg hazafelé indultam, és az internet dobozunkért, ami végre megérkezett. Egy kisboltba postázták, aminek neve Á l’olivier, a pasi bent fantasztikus volt (végre valaki megdicsérte a franciámat), végig kellett szagolnom az összes olívaolaját, különböző ízesítésekben, de eszméletlen jók voltak. Volt gyümölcsös is, meg fokhagymás, bazsalikomos, stb. Kaptam egy névjegykártyát, ha ajándékot akarnék hazavinni. Csak akkor szabadultam a sok olajtól, és mindenféle mástól, amit árult, amikor újabb vevők érkeztek, akkor sok merci közepette elengedett és bonne soirée-t, azaz szép estét kívánt. Nagy boldogan elhoztam a dobozt, benne van a használati utasítás, elvileg 24-26 között aktiválják, azaz legkésőbb pénteken kell, hogy legyen internetünk itthon. Alig várom.
Már Aaron és Lu is hazaértek a melóból, most vacsit csinálnak, én pedig megpróbálom kideríteni, hogyan jutok el holnap Aix-les-Bains-be az egyetem után, ugyanis Bori megérkezett vasárnap, megyek meglátogatni őt és a lányokat, Indrát és Camillet. Csütörtökön Lyonban lesznek, majd velük jövök vissza. Alig várom, hogy ott legyek, tegnap beszéltem velük, ők is kicsattannak a boldogságtól, hogy újra találkozunk.

És máris kedd van, ilyenkor szoktam összegzést írni. Lássuk csak. Az egyetem változatlanul szuper – csak jutnék el az óráimra –, tanulni kell majd sokat, de még mindig nem gondolom, hogy vállalhatatlan lenne; egyre több barátom lesz; eddig is imádtam a várost, de ez folyamatosan fokozódik; alig várom, hogy legyen internetünk, akkor nem leszek a hülye kávézókhoz kötve, és nem kell egész nap cipelnem a laptopomat magammal; az élet drága, de nemsokára csinálok költségvetést és keresek munkát, a lakótársaimat imádom. C’est tout, je crois.

Lyoni életkép

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése