2014. szeptember 19., péntek

Le 19 Septembre 2014

Ma volt az első reggel, hogy egyszerre keltünk és együtt reggeliztünk Lu-val, ami azért is volt praktikus, mert nem késtem el az egyetemről – ő főzte a kávét, addig én össze tudtam készülni.
Az egyetemre menet rögtön profitáltam az új okostelefonomból és elolvastam az otthoni híreket index-en, 444-en. Otthon is vicces volt néha olvasni, hogy mik történnek, de valahogy innen még komikusabb, hogy az új metró beázik, hogy egy magyar képes volt 11 napig sorban állni Londonban az új Iphone-ért, hogy aztán kétszeres áron eladhassa otthon, hogy miniszterelnökünk már az USA-ban is híres, stb. Imádom Magyarországot, de egy ennyire más kultúrából nézve tényleg paródia néha.
Az egyetemen első órám Lectures complémentaires volt, amit egy fiatal lány, doctorant tartott. Nagyon kedves volt, de világossá vált, hogy itt is elég sokat kell majd dolgozni. Olvasnunk kell rengeteget, itt is prezentációt csinálni csoportokban, és mellette az olvasottakat feldolgozni. De nagyon érdekesnek látszik ez is. Szünetben Léna, az egyik csoporttársam kérdezősködött, hogy vagyok, mi van velem, aztán együtt mentünk az udvarra cigizni – teszem hozzá, itt az egyetemisták 80%-a minimum cigizik. A második órán már egymás mellett is ültünk, azt is az a lány tartotta, aki az előző órát, de ez még érdekesebb volt. Mini-kutatást kell majd csinálnunk a félévben, ezen keresztül fogjuk megtanulni az antropológusok „terepmunkáját” és a különböző módszereket, amikkel dolgoznak. Mindenkinek választania kellett négy nagy irány közül, és egy kisebb témát kitalálnia, de mindezt az egyetemen, egyetemi életen belül. Hármas csoportokban fogunk dolgozni, én összeálltam két lánnyal, és a külföldi egyetemisták beilleszkedési nehézségeiről, lakáskeresésről, ilyesmiről fogjuk készíteni a mini-kutatásunkat. Én azért találtam ezt ki, mert adottak az „alanyok”, akikkel együtt élek konkrétan, a sok Erasmusos, akiknek ismerem az összes problémáját, búját-baját. Elég izgalmasan hangzik a dolog, de viszonylag sok meló lesz vele.
A második óra után Léna-val és egy másik csoporttársunkkal, Marie-val beszélgettem, olyan sokáig, hogy észre se vettem, és máris 2 óra volt, rohannom kellett a harmadik órámra. Odaértem, informatika terem, számítógépek mindenhol, 10 perc múlva kiderült, hogy ez TÉNYLEG egy nyomorult informatika óra – amit azt hittem már rég befejeztünk gimiben. A tanár elmagyarázta, mit fogunk csinálni. Szövegszerkesztés, power point, excel kezelése… Nem is tudom komolyan, miért szenvedtem végig az ECDL-t három éve. Erről az óráról pedig nem lehet hiányozni, csak igazolással, ha hiányzunk, nincs kredit és még a végén ezen is bukhat a félévem. Ráadásul mindezt pénteken délután, amikor már boldog boldogtalan hazament. Szóval teljes kétségbeesve hallgattam, ahogy a tanár azt magyarázza, amit a Vetésiben ezelőtt 4 éve – jó, volt, ami új volt, a technika fejlődik, aláírom.
Mikor végre kiszabadultam a számítógépek erdejéből, elindultam haza – farkaséhesen, mert nem volt annyi szabad percem, hogy megebédeljek az óráim között – hogy összeszedjem Lu-t, és együtt elmenjünk az internetünk után érdeklődni, és az internet kávézóba nem messze tőlünk, hogy azért egy órát tudjunk kommunikálni az otthoniakkal. Neki nem volt olyan szuper napja, mint nekem, ugyanis megvolt az első francia órája és alig értett valamit, a kínai csoporttársai francia suttogását végképp nem, úgyhogy elég lehangolva jött haza. Az SFR-nél pedig azt mondták, várjuk meg amíg kapunk smst, hogy mikor mehetünk az internet-dobozért vagy mi a csudáért, és szept.24-26 között aktiválják. Nagyon jó, újabb egy hét internet nélkül. Mondjuk, a telefonomon működik a net, úgyhogy nem vagyok teljesen elvágva, csak azért mégis jó lenne már skypeolni valakivel otthonról.

Most itt ülünk a Le Franklin-ben, Lu skypeol az egyik barátnőjével, én várom Nicolast, aki azt mondta, nemsokára érkezik. Otthon Ivan&the parazol a Presszóban. Itt is biztosan lesz valami buli, megünnepeljük, hogy nem tudom… mindig van valami amit ünnepelhetünk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése