2014. szeptember 3., szerda

Le 3 Septembre 2014 partie2

Második nap

Második rész

A mai második órámon majdnem bealudtam, mivel egy francia hapsi másfél órán keresztül magyarázta, hogyan kell az Internetet és az emailt használni. Nem mondom, hasznos ez is, de inkább általános iskolában. 
Ezután találkoztam osztrák barátnémmal (Lu), akivel közös albérletben fogunk lakni – ha találunk egyáltalán. Egy kávézóban gőzerővel belevetettük magunkat a hirdetésekbe. A fiatal pincér srác annyira rendes volt, hogy kérdezés nélkül felírt nekünk egy csomó kerületet, ahol érdemes nézegetni, sőt még angolul is megpróbálkozott néhány szót kiejteni. Miután a laptopom lemerült elvillamosoztunk az egyik ilyen kerületbe körülnézni, de egy szupermarketen kívül nem találtunk hasznos dolgot. Ott bevásároltunk, elköszöntünk és elindultam haza a másfél órás utamra.

első vacsi
Marie Luc pont nem volt itthon, én meg nem tudtam kinyitni az ajtót és nagyjából fél óra izzadás után átkullogtam a szomszédba Jeremyhez. Ő rögtön pattant, ajtót nyitott, ca va, ca va, milyen volt a napod, bármi van: segítek, de tényleg segítek, szóljál, oké, akkor szép estét – beszélgetésünk után ledobtam a cuccaimat és nekiláttam az első vacsorám megfőzésének. Íme:

Azt hiszem, nemsokára lefekszem, mert holnap még a mainál is fárasztóbb napom lesz. 
A mindenféle történésen kívül néhány észrevétel: a lyoni utcákon egyetlen utcaseprőt nem látni, mégis ezerszer tisztábbak, mint bárhol máshol; eddig akárkit megkérdeztem mosolyogva (!) segített, és válaszolt;  egyik közlekedési eszközön sem látni ellenőrt, mégis mindenki szorgalmasan lyukasztja a jegyét (én azért blicceltem kicsit, magyar vagyok, na); a kaja drága – meg úgy minden más is; egyre erősödik bennem az érzés, hogy megtaláltam a helyem.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése