2014. szeptember 11., csütörtök

Le 10 Septembre 2014

utolsó kép az Marie Luce-nél
10 óra alvás után felkeltem, hajat mostam, és elkezdtem tervezni a költözködést. Lu-val olyan délután 1 körül beszéltük, de a reggeli kávém közben Marie Luce változtatott a terven, ugyanis ő csak délig ért rá átvinni autóval. Nagyon rendes volt tőle, hogy felajánlotta, úgyhogy ki is használtam az alkalmat, és mivel külön kulcsunk van, írtam Lu-nak, előbb érek oda. Szóval, összepakoltam újra a cuccaimat – nagyon remélem, hogy júniusig már nem kell sehova átköltöznöm, mert tényleg utálok pakolni. Nem tudom, a repülés előtt hogyan sikerült két bőröndbe belegyömöszölni mindent, mert most nem ment. Pas grave, kocsival vagyunk. 11.30-kor készenlétben álltam, elhagyni a lakást, kifizettem a szobáért járó pénzt Marie Luce-nek és ünnepélyesen visszaadtam neki a kulcsokat. 
Dél körül már az új szobámban álltam, és azon gondolkoztam, hogyan rendezzem át. Végül csak a „ruhásszekrényt” (igazából egyáltalán nem lehet szekrénynek nevezni) és a polcot kellett kicserélnem, de máris nagy változás történt.  Nem túl nagy a szobám, de annál otthonosabb, már tudom is, hova milyen posztert teszek. Rájöttem, hogy muszáj lesz rövid időn belül kitakarítani, mert akármilyen tisztának látszik, azért kosz az van. Lu végül csak 2-re ért ide, hozta az egyik barátját, Aaront, aki jófejnek látszik, beszélgettem vele is kicsit. Ő igazából csak azért jött, hogy a snowboardjait letehesse nálunk, aztán különváltunk: mi mentünk az egyetemre, Lu diákigazolványáért, ő meg a sajátjára, valamit el kellett intéznie.
Miután Lu is kezében tartotta a diákigazolványát, a Little Café felé vettük az irányt, hogy útbaigazítást kérjünk telefon- és bankkártya-ügyben. Három órás ottlét után végül nem sokra mentünk, Lu-nak ugyan lett bankszámlája, de ettől függetlenül várnunk kell még egy hetet a többire. Az önkéntesek nagyon helyesek voltak, tényleg mindent megpróbáltak, amit tudtak, de gyorsítani sajnos ők sem tudják a folyamatot.
Mire végeztünk, visszatért Aaron és csatlakozott hozzánk Tilman, egy német srác is, és együtt elindultunk a Rhone partjára kicsit ücsörögni. Ott találkoztunk egy ausztrál sráccal, és így öten ismerkedtünk, beszélgettünk a folyóparton. Nagyon helyesek, két srác meg is ígérte, hogy eljönnek velünk haza, és főznek nekünk vacsit. Ők biciklivel mentek vásárolni, mi gyalogoltunk Lu-val, Nate-et, az ausztrál srácot pedig otthagytuk, ő visszament a hostelbe, holnap indul tovább valamelyik másik országba – ő igazából nyaralni jött ide (is).
Nincs is olyan messze a lakásunk a belvárostól, mint ahogy gondoltuk, gyalog nagyjából 30-40 perc kellemes séta a Rhone partján. Mi értünk ide hamarabb, mint a fiúk, és 10 perccel utánunk beesett még egy német srác, aki szintén a hostelben lakott velük, és meg lett hívva vacsorára hozzánk. Az első esténken már szocializálódunk, tök szuper.
Deszkapark a Rhone-parton (Ákosnak:))
Pillanatkép egy óra múlva: a konyhában ülünk, borral a kezünkben, két srác ugrál a tűzhely és a konyhaasztal között, zöldséget szeletelnek, főznek; a harmadik pedig Lu szobájában a shisa-t, azaz a vízipipát üzemeli be. Nekünk tényleg semmit nem kellett csinálnunk, pedig megkérdeztük, de mindig a „just sit down and relax” (ülj le és lazíts) választ kaptuk, és annyira nem is tiltakoztunk. A vacsora a perfect student meal volt, azaz: salad, pasta, and 4 bottles of wine (saláta, tésza – penne, és 4 üveg bor). Iszonyatosan finomra sikerült, a srácok kitettek magukért. Miután a fiúk elmosogattak mindent (!), áthelyeztük székhelyünket a „party-szobába”, vízipipáztunk, boroztunk, és beszélgetés közben időről időre rácsodálkoztunk, hogy öten négy különböző országból jöttünk. Később az egyik német srác helyett jött egy francia lány, csak a változatosság kedvéért. Lu-val kitaláltuk, hogy nemsokára egybenyitjuk a szobáinkat és nem ajtóval, hanem függönnyel választjuk el, így közelebb leszünk mégis egymáshoz.

Éjszaka a Rhone partján
Éjfél körül a fiúk kitalálták, hogy menjünk le frizbizni a közeli parkba, így is lett. Sosem frizbiztem még hajnali egykor, főleg nem Lyonban, de megéri. Gyönyörű fények, az utcákon – nem sokan ugyan, de - csak fiatalok, kivilágított hidak, a Rhone-t éppen hogy megvilágítják az épületek fényei… Mikor meguntuk a frizbit, lesétáltunk a Rhone partjára, és a hattyúkkal szemben megittuk az utolsó üveg borunkat. Most értünk haza, hajnali 3 óra van, de ez volt a perfect moving in day, szóval a tökéletes beköltözős este. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése