2014. szeptember 30., kedd

Le 29 Septembre 2014

Újra hétfő, újra egyetem. A kedves lakótársaimról semmi hírem nem volt, de azt mondták legkésőbb hétfőn jönnek, úgyhogy hagytam egy cetlit a konyhában, az asztalon és elindultam. A betegségem kicsit javult, jobban éreztem magam, de a teára és a cigi elvonásra továbbra is szükségem van.
Egy "sapeur"
Az első órám elején olyan köhögő rohamot kaptam, hogy úgy döntöttem, nem bírom végig ezt a napot és hamarosan hazamegyek. Később kiderült, hogy ez csak pillanatnyi rosszullét volt, jobban lettem. Mivel a kedves fekete doctorant-unk véletlenül erre a napra egy csoportot sem osztott be prezentálni, ezért az egész órát débat-val, azaz vitával töltöttük. Az előző óra témájáról a S.A.P.E.-ról volt szó. Ők egy olyan csoport, Brazzaville-ben, akik annak ellenére, hogy borzalmas körülmények között élnek, minden fillért összegyűjtenek, majd drága, márkás ruhákra költik és bizonyos időpontokban ezekben vonulnak fel az utcán. Dióhéjban ennyi, ennél azért jóval összetettebb a jelenség, akit érdekel, olvasson utána. Mindenesetre jó kiindulási pont volt egy vitához, mert nagyon sok vonatkozásban lehet róluk beszélni. Miért csinálják? Viccelnek, vagy teljesen komolyan gondolják? Megéri ez nekik? Milyen további folyamatokhoz vezet ez esetleg a saját kultúrájukban? Rengeteg kérdésünk volt, sokat meg is beszéltünk, az óra pedig nagyon inspiráló volt további gondolkodáshoz, és olvasgatáshoz, biztos, hogy utána fogok nézni ennek az egésznek otthon.
Második órám a várva-várt portugál volt, ami most kicsit kevésbé volt szórakoztató, mint eddig. Feladatlapon gyakoroltuk a létigét, meg próbáltuk kitalálni egy szöveg alapján, hogy mit dolgozik Paolo, vagy Gabriel házas-e. Viszont a lány, aki mellett ültem rendes volt, és a pármunka közben mosolygott rám. Az óra közepén kaptam egy sms-t Aarontól, hogy megjöttek Lyonba, de Lu elveszítette a kulcsait, menjek haza és engedjem be őket. Nagyszerű. A kétórás ebédszünetem pont elég volt arra, hogy hazajöjjek, megegyem a szendvicsem, beengedjem Lu-t, főzzek egy teát, és indulhattam is vissza.
Szerencsére odaértem az órámra, megint az angol akcentusos tanár tartotta, Domaines et pratiques de l’anthropologie. Még mindig nem értem, miért kell nekünk a családfák jelölését tanulnunk két órán keresztül, de biztosan nagy hasznát fogom venni, mert ezen az órán is ezt gyakoroltuk, és amíg mindenki meg nem értette, nem mentünk tovább. Amit utána vettünk, az viszont nagyon érdekes volt, anthropologie de l’art, tehát tükörfordításban a művészet antropológiája, de nem nagyon találtam ehhez kapcsolódó dolgot magyar vonatkozásban. Beszéltünk Claude Lévi-Strauss-ról, aki az egyik legnagyobb francia antropológus volt, és mivel művészek között nőtt fel, sok vonatkozásban vizsgálta az emberek viszonyát a művészethez, és mindenféle ezzel kapcsolatos dolgokat.
Mikor hatkor kijöttünk az óráról, annyira el voltam fáradva, hogy másra sem tudtam gondolni, csak arra, hogy: ágy, otthon. Az utolsó órámon folyamatosan hívogattak az internet miatt, és mivel nem vettem fel – persze, órán voltam – küldtek egy sms-t, hogy hívjam az ügyfélszolgálatot. Köszi.
Itthon együtt vacsoráztam Lu-val és Aaron-nel, bár nem volt egy nagy vacsora, én csak levest ettem. Aztán megpróbáltam felhívni az ügyfélszolgálatot (megint), és csodák csodájára a másodikra fel is vette egy pasi. A több mint 40 perces várakozásnak és beszélgetésnek felváltva az lett a vége, hogy holnap kiküldenek egy szerelőt 15.30 és 17.00 között, hogy megcsinálja az internetet. Közben a kis dobozos izéből is „elfogyott” a net, de szerencsére a pasi „feltöltötte” nekünk. Őrület ez az egész.

Aaron este elment „bulizni” Thomas-val, a francia haverjával. Hívtak minket is, de én még mindig nem vagyok jól és estére Lu is visszaesett kicsit, úgyhogy mi maradtunk. Együtt teáztunk az ágyon, beszélgettünk, segítettem neki lefordítani dolgokat, ha valamit nem értett. Aztán olyan 11 fele elmentünk lefeküdni, mert holnap egyetem… 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése