2014. szeptember 29., hétfő

Le 24 Septembre 2014

Reggel sikerült időben felkelni, összepakolni, reggelizni, sminkelni, hajat bodorítani, mindenre volt időm kivételesen – amikor nagyon fontos, érdekes módon sikerül korán kelni.
10-kor már bent is ültem az első órámon, az egyetemen, Corps et langage volt a címe. A múltkor egy nagyon okos idősebb pasi tartotta, aki Magyarországon is kutatott, írtam róla itt is. Mivel váltásban vannak ketten, most a másikat kaptuk, aki valami eszméletlen jó órát tartott. Megkockáztatom, eddig ez volt a leges-legjobb órám az egyetemen (a portugál miatt még gondolkozom rajta, de talán ez még azt is felülmúlta). Nagyon jól magyarázott a Monsieur, folyamatosan pattogott a katedrán, és gesztikulált, és viccelődött, de mindeközben valahogy mégis megőrizte a hitelességét és a komolyságát. Végig a különböző testbeszédekről, a test, mint kommunikációs eszköz fontosságáról beszélt, szóba hozta a tetoválásokat, hogy milyen érdekes, ki miért tetováltat, vagy esetleg akaratán kívül tetoválják. Ez valahogy olyan téma volt, amiről még órákat lehetne beszélni, gondolkozni, ezt ő is mondta. A csoporttársaimnak is nagyon tetszett, az óra végén mindenki teljes ámulatban volt.
Sajnos én nem tudtam sokáig maradni, mert rohannom kellett Lu-hoz, akivel mindenféle ügyet kellett intézni, papírokat nyomtatni a CAF-hoz (a lakástámogatásért). A Rhone partján lévő deszkaparknál vártam rá, nézegettem a tizenéves rollereseket, deszkásokat, görkorisokat. Nagyon szeretjük Lu-val azt a helyet, sokat járunk oda csak nézni a fiúkat, és kiválasztani a jövendőbeli férjünket. Ha Aaronék is velünk vannak, mindig méltatlankodnak, hogy lányok nincsenek. Lényeg a lényeg, megvártam Lu-t, elmentünk kinyomtatni a papírokat, aztán ő haza, mert megbetegedett és nagyon rosszul érezte magát, szerintem lázas is volt, én meg vissza az egyetemre. Természetesen megint rengetegen voltak a villamoson, és csak a harmadikkal tudtam elmenni, emiatt (szerencsére csak) 10 percet késtem az órámról, Théories anthropologiques-ról. Nem annyira szeretem ezt az órát, egy nagy amphi-ban vagyunk, kb. háromszázan, középen ültem és úgy is alig hallottam. A mai órán végigvettük az Ókortól egészen a 20. századik a különböző eszméket. Elég fura volt, néha rákérdezett dátumokra, amiket én volt törifaktosként kívülről tudtam, viszont a maradék több száz diáktársam közül senki nem tudta, miről beszél a tanár.  A legdurvább az volt, amikor megkérdezte, hogy mi volt 1519-ben, én egyből rávágtam magamban, hogy Luther, Reformáció, a többiek meg csak hallgattak, senki nem válaszolt neki. Én sem akartam a terem másik végéből a szuper kiejtésemmel bekiabálni, úgyhogy inkább csendben maradtam.
Miután végre kiszabadultunk a másfél órás tömény történelemóráról, rohantam a villamoshoz, hogy elérjem a vonatomat Aix-les-Bains-be, mentem Borihoz. Nagy nehezen odaértem a pályaudvarra, amit Gare Part-Dieu-nek hívnak. Mikor beléptem az ajtón akaratlanul is elhagyta egy bazdmeg a számat, mert volt 20 percem, és az egész akkora volt, mint egy repülőtér. Esküszöm. Ne egy budapesti Déli Pályaudvart, még csak ne is egy Nyugatit képzeljetek, hanem tényleg, a Ferihegyet. Pont annyi ember, annyi tábla, kassza sehol, csak automaták, és táblák, és boltok. Teljes kétségbeesésemben, miután sehol nem találtam a kasszát, egy automatánál vettem jegyet, szerencsére sikerült. Következő lépés, megtalálni a vágányt. Rendben, ki van írva. A probléma csak az volt, hogy két vonat is 17.08-kor indult, és Aix-les-Bains sehol. A nagy pánikban két szerencsétlen utast kérdeztem meg információs ember helyett, és egyik sem értette, mit akarok. Végül nagy nehezen találtam egy SNCF-es ruhába öltözött nőt, aki elmondta, hogy a H vágányhoz kell mennem. Megtaláltam, felrohantam, még van 8 percem, szuper. Találtam helyet, leültem, kifújtam magam. A hangosbemondóban erre bemondják, hogy remélik, mindenki érvényesítette a jegyét, mielőtt felszállt a vonatra. Én: teljes pánik megint, kérdezem a mellettem ülő nőt, mit csináljak, én ezt elfelejtettem. A nő is elkomorodott, azt mondta, esélytelen, hogy a vonatindulás előtt sikerül, keressem meg a kalauzt most. Megkerestem, ő pedig közölte, hogy a jegyem már érvényesítve van. Kedves külföldi, ismerd ki a francia rendszert, sok sikert hozzá.
Nagyjából másfél órás út után végre megérkeztem, leszálltam a vonatról, és három másodperc múlva megláttam a két esernyős mademoiselle-t, akik majd’ kicsattantak az örömtől, hogy újra látnak. Odafutottam, és belevettettem magam Bori és Camille ölelés- és pusziáradatába, mindannyian nagyon örültünk egymásnak. Camille nem lakik messze az állomástól, néhány perc gyaloglás – és a cipőm teljes beázása után – oda is értünk. A szülei nagyon kedvesek voltak, megköszönték, hogy eljöttem hozzájuk, ami elég fura volt, mert inkább nekem kéne hálásnak lennem, amiért befogadtak egy fél estére. A vacsora előtt megérkezett Indra is, ő is ugyanúgy a nyakamba ugrott, mint Boriék, mikor meglátott, és én is pont ugyanannyira örültem neki. Bori egyik osztálytársa is jött, aki eddig Indránál aludt, most cserélnek, Bori megy oda, Martina meg Camilleékhoz. A vacsora előtti apéritifhez a Boritól kapott kolbászt és chipset szolgálták fel Camille szülei, a kolbásznak a nagy részét szerintem én ettem meg, mert „végre otthoni kaja”. A diner hamisítatlan fondue savoyarde volt, az apuka készítette, és szerényen a világ legjobbjának titulálta a főztjét. Talán igaza is volt, annyira teleettük magunkat, hogy a desszertet (creme brulée) alig bírtuk magunkba nyomni. Nem tudom, mikor ettem utoljára ennyit, de konkrétan úgy éreztem, kipukkadok. És így kellett elindulnunk a városközpontba, találkozni a többiekkel. A hely ismerős volt – három éve én is jártam Aix-ben az osztályommal –, Bori osztálytársainak meg nagyon örültem. Beszélgettünk sokat, aztán olyan 11 körül elkezdtek szállingózni hazafelé az emberek, értünk is jött Indra anyukája.

Indráék egy kis faluban laknak Aix-les-Bains és Chambéry között, nagyjából 20-30 perc volt az út autóval. Felcipeltük Bori bőröndjét Indra szobájába, a fürdés után pedig majdnem rögtön el is aludtunk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése