2014. szeptember 3., szerda

Le 3 Septembre 2014 partie1

Második nap, I. rész

Első nap az egyetemen

Reggel 7-kor kelés, smink, kávé, rohanás. Két metró és egy villamos átszállás után megérkeztem az egyetemre. A bejáratnál máris megcéloztam két francia csajszit, akik nagy komolyan a térképet nézegették, és szerencsémre pont oda mentek, ahova én (a tornaterembe…). Rögtön összebarátkoztunk, amíg a prof de sport-ot vártuk beszélgettünk érettségiről, gimiről – és lássatok csodát, fel sem tűnt nekik, hogy külföldi vagyok (biztos azt gondolták, beszédhibás :D)! Később azért lebuktattam magam, hogy azért ne nézzenek hülyének a harmadik visszakérdezés után.
Ők is, mint minden normális egyetemista már itt vannak szeptember 1-től, akkor kezdődött a „période intégration” nevű két hét, amikor is minden fontos dolgot elmagyaráznak előadások keretein belül, amit csak egy kezdőnek tudnia kell.
A campus bejárata

10-kor elkezdődött az „intégration au sport” nevű előadás, amely igazából annyit foglalt magában hogy négy tesitanár elmagyarázta, milyen sportágakból választhatunk, milyen előnyei, hátrányai vannak, majd aki akart, lehetett maradni és rögtön kicsit mozogni – mi sport cipő helyett inkább nyúlcipőt húztunk és otthagytuk az amúgy rettentő jóképű francia tesitanárokat. 
Kellemesen csalódtam a francia egyetemben, mert kétszázvalahány féle sport közül választhatsz (nem kötelező), és ha rendesen bejársz még az átlagodat is feljavíthatod vele. Azt hiszem, végre megvalósítom úgy 5 éves álmomat és elkezdek teniszezni, de még azért gondolkozok a dolgon. A beiratkozás szerencsére csak szeptember 15-től van.

Ezután megpróbáltam elintézni az egyetemi beiratkozásom véglegesítését (otthonról csak félig sikerült), de nem jártam sikerrel, mert a Centre d’inscription a másik campuson van, innen jó messze – és még lesz egy órám. A jó hír, hogy az egyetemen most két hétig Forum van, minden információ megtalálható itt, amire csak szüksége lehet az embernek. És cuki felsőbbévesektől kérhetsz segítséget, akik megállás nélkül mosolyognak.


Most épp egy padon ücsörgök az egyetem előtt és hallgatom a kortársaim francia hadarását, szerencsére ahhoz képest, hogy azt gondoltam, alig fogom érteni, szlengben már egész jó vagyok. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése