2014. szeptember 12., péntek

Le 12 Septembre 2014 partie1

Mivel még mindig nincsen internetünk otthon, ez egy gyors bejegyzés lesz.
Tegnapi update: a második esténk is nagyjából úgy telt mint az első, vízipipával, sörrel, jó társasággal. Lu öccse is velünk maradt estére, ezen kívül a két német srácot láttuk vendégül. Nagyon jól éreztem magam, az egyetlen problémám csak az volt, hogy egész este németül beszéltek, és rendben van, hogy nagyjából értettem, miről van szó, azért fárasztó volt, hozzászólni meg nem nagyon tudtam. Olyan egy körül azért ágyba kerültünk.
Ma reggel jó sokáig aludtam, és még pizsamában voltam, mikor Lu szülei megérkeztek. Annyira helyesek, mindig puszi-puszi mikor találkozunk, kérdezik, hogy vagyok, mi újság. Kicsit befogadtak a családba azt hiszem. Nem sokkal később ők el is indultak a parkba, aztán délután mennek Marseilles-be, később Nizzába, St.Tropez-be, Avignon-ba… Nyaralnak. Lu is megy velük, úgyhogy egyedül fogom tölteni az első hétvégét és egyetlen programom van előreláthatólag: a takarítás. Tilman, a nálunk csövező német srác is elindult az egyetemre, aztán nem sokkal utána én is elhagytam a lakást.
Azt hiszem sikerült a leghosszabb úton eljutnom az egyetemre – út közben rájöttem, hogy busz helyett metróval is mehetnék. Lényeg a lényeg, ideértem, megvolt végre az antropológiás bevezető előadás. Voltunk vagy két-háromszázan az Amphi-ban, a tanárok pedig rettentő kedvesek és szimpatikusak voltak. Elmagyarázták, mit fogunk csinálni az első, és a második félévben. Egyelőre nem tűnik lehetetlennek, simán mindent értek, amit mondanak, és mivel ez a félév ilyen bevezető-szerű lesz, nem gondolnám, hogy nagyobb akadályba ütköznék. Emellett iszonyatosan érdekes dolgokat magyaráztak, úgyhogy nem hinném, hogy valaha is megbánom, hogy ide jöttem antropológiát tanulni. Egy lány azt hitte, ez a szak olyan Dr.Csont-os, azaz hogy majd emberi testtel meg anatómiával fogunk foglalkozni, de az egyik tanár felvilágosította, hogy ilyenről szó sincs, és bizonyára rossz egyetemre jött. Elég vicces volt, szegényt mindenki kiröhögte, én meg megkönnyebbültem, hogy egyáltalán nem kell csontokat nézegetnem több éven keresztül.
Most átjöttem az itteni kávézóba, de a kedves pincér (akinek mai napig nem tudom a nevét) most nem vett észre, a déli roham után pihengetett hátul. A másik viszont egyből levágta, hogy külföldi vagyok, nem tudom, miből látja. Lehet, hogy túl sok németet hallgattam az elmúlt két napban és megváltozott a kiejtésem.

Most megpróbálom megírni a házimat, amit hétfőn kell beadnom, aztán lassan el kell indulnom haza, mert Tilman nem jut be a lakásba, ha én nem vagyok otthon. Jól vagyok, nem kell aggódni, ha nem írok, csak nincs netem. Hétvégén takarítok, ha végeztem, teszek fel a tiszta (!) lakásról képeket és majd mindenki láthatja a joli appartment-unkat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése