2014. november 30., vasárnap

Le 28 Novembre 2014

Szokás szerint egyáltalán nem volt kedvem egyetemre menni (esküszöm, a péntek a legrosszabb napom a héten), de legalább időben felkeltem és nem kellett rohannom. Mikor indultam, Lu is pont felkelt, sok szerencsét kívántam a vizsgájához, aztán mentem is a buszmegállóba.
Az első óra elég unalmas volt. Ugyan Lévi-Strauss (egyik leghíresebb francia antropológus) egyik szövegéből csináltak előadást csoporttársaink, de eszméletlen nehéz szöveg, és szegények nem tudták rendesen elmagyarázni. Én meg péntek reggel képtelen vagyok akármilyen szöveget is felfogni. Szünetben Léna-val meg egy másik lánnyal (már annyiszor beszélgettem szegénnyel, és még mindig nem tudom a nevét) mentem ki cigizni, de sütött a nap, leültünk a Forum-on, később Tom is csatlakozott. Elég fura kapcsolatuk van Léna-val, sokat tudnak vitatkozni fura dolgokon. Néha nem is értem őket. Most Tomnak elege lett egy idő után, és ott hagyott minket. Mondjuk, összesen 6 év korkülönbség van közöttük (Léna 17, Tom 23 éves), úgyhogy lehet, hogy ez az oka. Én mindkettőjükkel könnyen kijövök, pont a kettő között vagyok korban. :D
A második óránk Enquete ethno volt, ahol legalább az egyik lány, Zoé most ott volt a csapatból, és kitaláltunk egy vészforgatókönyvet, mivel már az utolsó utáni pillanatban vagyunk a kutatással, és nagyon sok melót kell leadnunk. Jövő kedden és szerdán megpróbáljuk letudni a feladatokat, amiket órára kell csinálni, az összegző „dossier”-t pedig, ami egy 10 oldalas beadandó és együtt kel csinálnunk, a vizsgák hetére raktuk, ami nem tudom mennyire volt okos ötlet, de más választásunk igazából nem volt. Elszámítottuk magunkat, az az igazság.
Óra után elszaladtam a könyvtárba leadni a könyveimet (kénytelen voltam elszakadni a Mannoni-könyvtől, szomorú pillanat volt), aztán rohantam info-ra. Most végre nem volt annyira borzasztó, mint szokott lenni. Első sorban ültem, kénytelen voltam figyelni, de a pasi egész normálisan magyarázott most. Mondjuk, azt még mindig nem tudom, hogy fogok átmenni a vizsgán, de igyekszem megjegyezni a dolgokat, amiket mutat. Gyakorolnunk kellene otthon, de arra aztán végképp semmi esély, hogy én Excellel szórakozzak, amikor olvashatok vagy a vizsgáimra is tanulhatok helyette. Majd lesz valami. Második félévben már nem lesz ilyen óránk, úgyhogy az a tudat nyugtat, hogy már csak kettő van vissza (és abból egy a vizsga).
Hazafelé a metrón egy nagyon-nagyon helyes kutya jött a gazdájával. A legérdekesebb viszont az emberek viselkedése volt, ugyanis a kutyán nem volt szájkosár, felugrott az ülésre is, sőt, a kb. velem egykorú srác még labdázott is vele a metrón. Én először (az otthoni tapasztalataimból kiindulva) tökre azt hittem, hogy majd valami idős néni vagy egy középkorú nagyszájú hapsi kioktatja a srácot, hogy egy kutyával nem így kell utazni, de teljesen az ellenkezője történt. A kocsiban utazók abszolút jól kezelték a helyzetet, elkezdtek játszani a kutyával. Egymásnak rugdosták a labdát, a kutya meg futkosott egyiktől a másikig, a vége egészen olyan lett, mint valami csapatjáték, és mindenki mosolygott. Bírom az ilyen helyzeteket, egészen feldobják a napomat. :)
Hazajöttem, gyorsan ettem, aztán elkísértem Lu-t egy nagyon menő háztartási boltba, ahol kellékeket rendelt a csokoládégyáruknak (Argentínában, az anyukájának a családja csokigyár-tulajdonos). Elég szimpatikus pasi volt az eladó, és elég meglepő módón tökéletesen beszélt angolul, úgyhogy rám igazából semmi szükség nem volt – ha akartam volna se nagyon tudtam volna segíteni, mert én nem értek ezekhez semennyire.

Amikor hazaértünk, Dominika álldogált az ajtó előtt, a lengyel lány, aki ugyan meg volt hívva hozzánk estére, de álmunkban sem gondoltuk volna, hogy ő 6-kor fog átjönni. Én még tanulni akartam, mielőtt jönnek, ugyanis bulizni akartak megint. Szerencsére Dominika pasija keresztülhúzta a számításainkat, mivel megkérte, hogy érjen haza normális időben, és hívja fel, amint otthon van, úgyhogy ő nem volt annyira bulizós kedvében – őszintén szólva, én sem. Úgy volt, hogy mások is jönnek, de Nathalie másnapos volt, a többiekkel nem tudom mi történt, mindenesetre hárman maradtunk. Kitaláltuk, hogy filmet nézünk, a The fault in our stars-ra esett a választás, ami két rákos fiatal szerelméről szól. Mondanom sem kell, a film végén Lu-val tiszta könny volt az arcunk, zokogtunk, alig bírtuk abbahagyni. Érdekes módon Dominikának semmi baja nem volt, pedig ő is először látta, mint én. Aztán ő haza is ment, mi pedig megnéztünk egy vígjátékot Lu-val, amiben Cameron Diaz volt az egyik főszereplő (az ilyen filmek sosem rosszak), mert nem bírtunk volna elaludni, annyira letaglózott minket az előző film. Olyan 1 körül fejeztük be, és mindenki ment a saját ágyába utána.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése