2014. november 25., kedd

Le 25 Novembre 2014

Elég gyorsan telik az idő, megint kedd van, és már jó ideje nem írtam „összegzést” – most sem fogok, alig van időm egyáltalán a mai napot leírni… De azért megszámoltam, hogy ma pontosan 12 hete vagyok itt, és még mindig olyan, mintha tegnap jöttem volna. Na jó, nem tegnap, mondjuk múlt héten.
Ma megpróbáltam megint hamarabb felkelni, megint nem sikerült. A könyvemet be kéne már fejeznem, mert nem csak Mannoni-ból áll a világ, és mást is bőven kell tanulnom. A 9 órai kelés miatt viszont nem sok időm maradt olvasni sajnos. Lu az egyetemen volt, Aaron meg még aludt, mikor eljöttem otthonról, 11-kor. A buszon próbáltam pótolni a lemaradásomat, de a villamoson már teljesen feladtam. Eszméletlen sokan voltak, és mindenki lökte meg nyomta a másikat, hogy saját magának helyet csináljon, rosszabb volt, mint az Artic Monkeys-on a tömeg, esküszöm.
Az órám előtt még Giulio-val is összefutottam, elmesélte, hogy hétvégén megy Barcelonába, mert valami barátjának szülinapja van… Oké, jó utat. Mióta ismerjük egymást, már nagyjából négy különböző országot felsorolt, ahová februárig ellátogat, mert mindenhol barátai vannak. Hát, mit mondjak, good for you. Én is mennék, ha lenne pénzem, meg nem kéne halálra tanulnom magam éppen. Csodával határos módon, időben beértem az órámra, a kékszemű tanáromhoz. Az első tíz percben kérdésekre válaszolt, ha volt valami problémánk, akármit kérdezhettünk tőle (vizsgával, beadandóval kapcsolatban). Aztán jött a meglepetés: felírt két kérdést a táblára, aztán elővett egy csomó dolgozatnak kinéző fénymásolatot, elkezdte kiosztani őket, és közölte, hogy ma „próba vizsgát” írunk. Én teljesen rosszul lettem, és komolyan megfordult a fejemben, hogy akkor most felállok és hazamegyek, mert ennek semmi értelme. Aztán mégis maradtam, most sem tudom miért. Annyi könnyítést kaptunk, hogy a jegyzeteinket használhattuk, nálam természetesen semmi nem volt. A két kérdésből az egyikről abszolút nem volt fogalmam (emlékeztem, hogy tanultuk, de hogy én azt előkaparjam az agyam legmélyéről…), a másik Malinowski-hoz kötődött, aki az egyik leghíresebb antropológus, nagyjából minden órán szó volt róla, úgyhogy róla azért néhány dolog megmaradt. Persze ennél a kérdésnél meg az volt a gond, hogy a kérdést nem értettem teljesen. Az egész „vizsga” eredménye az lett, hogy írtam egy egész jó bevezetést, és elkezdtem az első részt megírni – hozzáteszem, fogalmam sem volt róla, hogy hogyan építsem fel a fogalmazásomat – aztán szólt a kékszemű, hogy fejezzük be a mondatot, amit épp írunk, vége az órának. A tanulság: ha tanulok, simán össze tudok valamit hozni, de tanulás nélkül semmi értelme még csak be se mennem vizsgára, annyira esélytelen az egész. Ezentúl pedig jobban odafigyelek az álmaimra, ugyanis ezt megálmodtam hétvégén.

Hazafelé vettem egy salátát ebédre, aztán itthon belevetettem magam a könyvembe, és olvastam egész délután. Felhívtam este Katit, mert névnapja van, aztán segítettem Lu-nak kicsit az egyetemi dolgaiban (még mindig franciául írnak neki a tanárai, attól függetlenül, hogy tudják, hogy nem tud franciául…), és vissza a könyvemhez. Még mindig nem fejeztem be a részt, amit olvasnom kell, de már nem sok agyam van hozzá, és különben is, hajat kell mosnom. Holnap felkelek korán (remélem), és megpróbálom bepótolni a lemaradást…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése