2014. november 30., vasárnap

Le 27 Novembre 2014

Ma egész délelőtt és délután tanultam, de sajnos nem haladtam annyit, amennyit terveztem. Aaron Thanksgiving (Hálaadás) vacsorát csinált, nagyjából egész délután a konyhában ügyeskedett. A mai órám végül elmaradt – még szerencse, hogy megnéztem az emailjeimet, mielőtt elindultam volna – úgyhogy azt az időt is tanulásra fordíthattam. Aaron közben kezdett összeomlani a munka súlyától, és a vendégek felét lemondta, majd megkérte Lu-t, hogy csináljon valami desszertet. Kicsit össze is vesztünk vele, mert se Lu-nak, se nekem nem volt időnk, és különben is, ő találta ki az egész vacsorát, nem mi tehetünk róla, hogy nem kezdte el időben. Mellesleg a konyha úszott a koszban, mert mindent összekent a zöldségmasszával, meg a hússal. A vége az lett, hogy Aaron miután befejezettn

ek tekintette a dolgát, elvonult a szobájukba „tanulni”, mi pedig megjártuk a Carrefour-t Lu-val, aztán segítettem neki sütit sütni meg takarítani. Szerencsére végül minden sikerült, a kaja kész volt, desszertünk is lett, és a konyha sem úgy nézett ki, mint ahol egy csirkés zöldség-bomba robbant. Még volt egy kis időnk tanulni, ugyanis az összes vendégünk francia és természetesen képtelenek voltak a megbeszélt időre ideérni. Az első Chloé volt, Thomas, a francia barátunk barátnője, nagyon helyes lány. Munkából jött, egy óvodában dolgozik. Nem sokkal később Thomas is megérkezett, szokás szerint az ablakon mászott be, már meg sem lepődünk (most legalább megtalálta a konyhaablakot). Kiderült, hogy nem is tudja a vezetéknevünket, úgyhogy a kapucsengőn hiába keresné, nem tudna csengetni. A másik két vendég két francia lány volt, akikkel Lu múlt pénteken barátkozott össze a diszkóban, ahol voltunk. Nagyon aranyosak voltak ők is, már egy éve Lyonban laknak. Aaron Hálaadás vacsorája egész jól sikerült, a leves nagyon finom volt, a húst viszont süthette volna még, mert elég piros volt a csont körül – nekem forgott is a gyomrom rendesen utána, még akkor is, ha nem ettem, csak a sült részeket. Nem tudott pulykát venni, úgyhogy nem volt „igazi” Hálaadás-vacsora, de azért értékeltük az erőfeszítéseit. A desszert nagyon jól sikerült, Lu már többször megsütötte ezt a tortát, de most lett a legjobb. Vettünk hozzá tejszínhabot, úgy még jobb volt. Mindenki nagyon örült a vacsorának, sokat beszélgettünk, tök jól éreztük magunkat. Én Thomas mellett ültem, úgyhogy néha kénytelen voltam angolról franciára váltani, de teljesen meglepődtem, mert abszolút természetesen jött. Ez a három hónap pont elég volt arra, hogy teljesen folyamatosan tudjak beszélni, és ez elég kellemes meglepetés volt. Mindig van hová fejlődni, de most legalább kicsit biztosabban társalgok, sőt, néha szlenget is használok, ami egyenesen csúcs.
Thanksgiving diner

Olyan éjfél körül ment mindenki haza, mert másnap dolgoztak, Aaronnak meg Lu-nak vizsgája volt, nekem meg a szokásos péntek, 10-re egyetem (ami a többiekhez viszonyítva egész jó). Én elmosogattam, mert mégiscsak Aaron főzött egész délután, nehogy neki kelljen, aztán még tanultam egy kicsit 2-ig, mert egyáltalán nem voltam fáradt. Majd holnap leszek…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése