2015. november 4., szerda

Le 4 Novembre 2015

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Ma siettem megint a buszhoz, sikerült is időben elindulnom, de a busz minden egyes lámpánál megállt szerintem, emiatt nagyon lassan haladtunk, emiatt elkéstem óráról. Nem annyira érdekelt, mert paléoanthropologie volt az első, nem a kedvencem. Most ott tartunk, hogy a Homo sapiens benépesítette a Földet – nagyjából ezt vettük ma órán. 
www.google.com
Azon gondolkoztam közben, hogy néhány csoporttársam hogy képes enni órán? A paleonéni mint mindig, most is csontvázakat vetített ki, és nem is értem, valaki hogy tud úgy enni, hogy közben halott emberek maradványait nézegeti… Akkor is, ha ősemberek és több ezer éve éltek. Nekem az óra után rendszerint még két órán keresztül forog a gyomrom, olyan szinten nem bírom ezt. De legalább azt már tudom, hogy az antropológiának ezt a részét elfelejthetem, és majd messziről elkerülöm.

A második óra, Enquete ethno előtt, amíg a terem előtt vártunk a tanárra, találkoztam Laura-val és Charlotte-tal, akikkel a múltkori kiselőadásomat csináltam. Nagyon helyesek voltak, integettek, aztán mikor odamentem hozzájuk, megkérdezték, hogy telt a szünet, mit csináltam. Meséltem nekik egy kicsit, aztán ők is a saját dolgaikról. Szóba jött a kutatás is, amit önállóan csinálunk ugye erre az órára, mondtam nekik, hogy sajnos én nem nagyon haladok, ők meg sajnálkoztak, és elmesélték, hogy ők azért haladnak úgy, ahogy. Aztán szépen lassan bementünk a terembe. A tanárnőnk ma kiosztotta a beadandóinkat, amiket szünet előtt adtunk be. Én emlékeztem, hogy az enyém katasztrofálisan sikerült, és legszívesebben elsüllyedtem volna szégyenemben, hogy ilyen munkát adtam ki a kezeim közül, de sajnos utolsó pillanatban dobtam össze, és hát így sikerült… Nagyon féltem a jegytől, eredetileg is úgy adtam be, hogy remélem azért 10 meglesz. A tanárnő azt mondta, nagyon szigorúan osztályozott, de azért, hogy a félév végén normálisabb munkát adjunk be neki. Kiosztotta a papírokat, az enyémen egy hatalmas 11-es díszelgett, és alatta rengeteg írás. A lényege annak, amit írt, az volt, hogy kevesebb elméletet, és több gyakorlatot kellett volna beleírnom, többet kellett volna írnom a saját kutatásomról. Tehát kicsit félreértettem a feladatot, mert én azt hittem, ő az első részben csak elméletet akart… Mindegy, azt mondta, amit írtam, az majd jó lesz a félév végi beadandóm bevezető részéhez. Részben amúgy azért is nem írtam többet a kutatásomról, mivel gyakorlatilag az még nem létezik. Ez a felfedezés pedig eléggé elszomorított, és az óra maradék részében nagyon passzív voltam, és semmihez nem volt kedvem. Csoportmunkában kellett dolgozni, de én egyrészt az egyik teljesen fura csávóval kerültem össze és semmi kedvem nem volt vele beszélgetni, másrészt még mindig elég csalódott voltam a jegy miatt, meg amiatt, hogy semmit nem haladok a kutatással, pedig már november van.
www.weheartit.com
Hazafelé egyre jobban csúsztam le a képzeletbeli fekete lyukba, és egyre inkább beszippantott a teljes kétségbeesés. Hogy fogok ebből normális 10 oldalas beadandót írni? A semmiből? Mi lesz, ha az a nő mégsem olyan segítőkész, és nem tudok velük dolgozni? A végén még karácsonykor fogom írni a beadandómat, ahelyett, hogy a családommal meg a barátaimmal lennék! Ha nem találok itt valami menekültekkel foglalkozó egyesületet, ahova csatlakozni tudok, akkor otthon kell találnom, és akkor nem csak rohanás lesz az egész, hanem tényleg nem fogok tudni időt annyi időt tölteni anyáékkal meg mindenkivel, amennyit szeretnék. A villamoson kitaláltam, hogy mindenképp elmegyek futni, mert nagyon sok dolog zakatolt a fejemben, és tényleg egyre jobban elkeserített az osztályzatom, meg hogy úgy éreztem, nem haladok semerre.

Itthon nem is csináltam semmi mást, csak átöltöztem futócuccba, és irány a park! Majd’ belehaltam, de lefutottam 6,6 km-t, hogy minden feszültség kijöjjön belőlem. Mindenkinek ajánlom ezt a módszert, mert a végén, mintha minden gondomat elfújták volna. Futás közben B-terveket gyártottam a kutatásomhoz, ettől egyrészt kicsit megnyugodtam, másrészt úgy elfáradtam, hogy mire hazaértem, csak arra gondoltam, hogyan léphetek tovább, és mit kell tanulnom. Nem áll meg az élet, csak azért mert valami nem sikerül elsőre, menni kell tovább, stay positive. Itthon JB-vel együtt megebédeltünk, ő nem sokkal utánam ért haza, aztán mindketten az íróasztalunk elé ültünk és tanultunk délután.


Este kellemes meglepetés ért, mikor megnéztem az emailjeimet, találtam egyet, a hölgy írta, az R.E.S.F. (Réseau d’Éducation Sans Frontieres) egyesülettől, hogy megkapta a kedden írt üzenetemet, és találkozhatunk, szívesen segít. 
Thanks God! Annyira boldog voltam, hogy végre, mégsem reménytelen a dolog, és teljesen felesleges lett volna miatta többet aggódni (így is túl sok volt) emiatt. Így megpróbálom sínre tenni a dolgot, ha velük nem jön össze, attól még ő valószínűleg tud olyan másik egyesületet ajánlani, akik be tudnak fogadni egy évre. 
www.weheartit.com
Nagyon örültem neki, és arra gondoltam, hogy igazából, mióta kijöttem, még nem volt olyan dolog, amit szerettem volna, és nem jött volna össze, csak mindegyikhez idő kellett. Amikor teljesen reménytelennek látszik valami, és tényleg a legjobban kétségbe vagy esve, hirtelen egy csapásra minden megoldódik. Így volt ez a lakáskereséssel, az internettel tavaly, idén a munkával, az ösztöndíjjal, és most ezzel a kutatás-dologgal is… Nem tudom, mivel érdemeltem ki, hogy mindennel ilyen szerencsém legyen, de nagyon örülök neki, hogy ez van, elég sok lendületet ad. Most befejezem a locsogást, mert holnap megyek reggel 8-ra az egyetemre, aztán a gyerekekre vigyázni, úgyhogy jó hosszú napom lesz. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése