2015. november 24., kedd

Le 23 Novembre 2015

I missed you.

Ma reggel szépen felkeltem fél 8-kor, hajat mostam, összepakoltam a cuccomat, kávét főztem, aztán rohantam a buszhoz. Muszáj volt ma is a korábbival elmennem, mert amivel normál esetben mennék, azzal késnék 5-10 percet, és Guioux megint kiakadna, azt meg inkább nem kockáztatom.

www.weheartit.com
Olyan hamar odaértem a villamoshoz, hogy úgy döntöttem, beszaladok a nyomtatós-fénymásolós önkiszolgálós üzletbe, és beszkenneltetek egy papírt, amit Madame Fucci-nak kell elküldenem majd. Bementem, megkértem a nőt, hogy szkennelje be, ő meg is tette, de amikor a hordozható winchesteremet akarta a számítógéphez csatlakozni, nem ismerte fel a gép. Megpróbálta egy másikkal is, úgy sem működött, ezek után közölte, hogy akkor sajnálja, de nem tud segíteni. Mondtam, hogy de hát beszkennelte, legyen szíves átküldeni nekem emailben, ha már ott van a gépen. Erre közölte, hogy „on fait pas ca” (olyat nem csinálunk), és azt mondta, az egyetlen esélyem, ha viszek egy másik adathordozót. Nagyszerű. Nincs is másik adathordozóm, mellesleg biztos vagyok benne, hogy nem az én hordozható winchesteremmel volt baj, hanem az ő számítógépével, mert nálam otthon működött. Na, mindegy, majd holnap futok még egy kört... (mint mindig)

Az első óra anthropologie de la santé volt, megint az anthropologie de la mort-ról volt szó, folytattuk a haldoklás, a halál, az élők, a halottak témaköréről való diskurzust, és meg kell mondanom, elég érdekes volt. Mondjuk, Axel Guioux-nak nem nagyon van olyan órája, ami ne lenne érdekes.

A második órán, anthropologie de la nature-ön filmet néztünk, perui indiánokról és a gyógyítási módszereikről. Ugyanis ők még a hagyományos orvoslást gyakorolják, az erdőben talált növényekkel gyógyítanak, és arról beszéltek, hogy ezt a tudományt hogyan sajátítják el, és miért fontos megőrizni. Érdekes volt a téma, de mint dokumentumfilm, nem volt túl jó, mert halál unalmas volt, minden információt kb. hatszor ismételtek el benne a különböző szereplők.

Óra után úgy volt, hogy Audrey-val beülünk a könyvtárba, és elkezdünk dolgozni a beadandónkon, de aztán mégsem mentem vele, mert felesleges lett volna. Egy cikket kéne elolvasnom, amit nem nyomtattam még ki, számítógép meg nem volt nálam, úgyhogy csak otthon tudom megcsinálni. Azt beszéltük, hogy holnap összeülünk, de úton hazafelé rájöttem, hogy én nem érek rá, mert portugálom van akkor, amikor gondolták. Nem baj, majd kitalálunk valamit.

Itthon egész délután tanultam, leginkább portugált, mert ugye a múlt heti órát kihagytam, és nem ártana kicsit összeszednem magam, mert eléggé le vagyok maradva. Igazából minden nap elő kéne vennem és tanulnom, csak hát olyan nehéz erőt meríteni hozzá…
www.weheartit.com

Este JB eszméletlen finom vacsorát csinált, rizottót és csirkét sütött mellé, tényleg nagyon finom volt. Dani beugrott olyan 10 fele, most ért haza Magyarországról, és átadta a csomagot, amit Anyáék küldtek. Nagyon-nagyon örültem neki, kaptam Mikulás-csomagot is, meg vaníliás kávét, meg IKEA-s karácsonyi szalvétát (?) és még saját, paloznaki diót is. A diót látva egészen meghatódtam, mert rám törtek a gyerekkori emlékek, amikor Nagyapóval diószedő-versenyt rendeztünk a kertben. Mostanában mindenki nélkülem szedi a diót, mert sosem vagyok otthon ősszel...


Ennyi volt a napom nagyjából, a holnapi elég pörgős lesz, úgyhogy be is fejezem az írást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése