2015. október 21., szerda

Le 21 Octobre 2015

Boldog szülinapot, Bori!

Ahhoz képest, hogy elég későn feküdtem le, simán felkeltem reggel. Indulás előtt még maradt egy kis időm átnézni a beadandómat, aztán felhúztam a cipőmet, és siettem az egyetemre. Ma hamarabb indultam el, mint ahogy szoktam, mert ki kellett nyomtatnom pár dolgot. Óra előtt Tom keveredett egyszer csak mellém, rám köszönt, megpuszilt, megkérdezte, hogy vagyok, aztán, hogy „prete pour la paléo?” (készen állsz a paleo-ra?), és miután grimaszoltam egyet, ami kb. annyit takart, hogy „nem nagyon…”, bement a terembe. Engem eléggé váratlanul ért ez a hirtelen közeledése, mivel szeptember eleje óta összesen kb. két mondatot beszéltünk, de örültem neki. Úgy látszik, ez ilyen hangulatfüggő nála, és eddig mindig akkor találkoztam vele, mikor épp rossz passzban volt. Később én is bementem a terembe, és eléggé meglepődtem, mert 10:03 volt, és a paleonéni még nem kezdte el a mondókáját, sőt, még a katedrára sem ment fel. Something has changed… De aztán, nem sokat kellett várni, egyszer csak odapattant, és belekezdett a neandervölgyi emberekről szóló, véget nem érő monológjába. Szerencsére, az óra végére eljutottunk odáig, hogy a neandervölgyi emberek 220 000 év után (végre) kihaltak.

A második órám előtt le kellett adnom egy papírt a titkárságon, de mivel nem volt ott a titkárnő, ezért a postaládájába (nem éppen postaláda, de valami olyasmi, nem tudok rá jobb magyar szót) kellett bedobni, amit nem talált senki. A keresés közben összefutottam megint Tommal, aki szintén a titkárnő ládáját kereste, ugyanazért, mint én, úgyhogy csatlakozott hozzám, és együtt jártuk végig a vezetőség épületét. Nagy nehezen megtaláltuk, betettük a papírjainkat, aztán elindultunk együtt órára. Közben beszélgettünk, és kiderítettem, hogy még mindig portugált tanul, még mindig Giuisti a tanára (mázlista), és jövőre Brazíliába szeretne menni, úgyhogy most azt intézi éppen. Én igyekeztem nem elsárgulni az irigységtől, de majd megpukkadtam magamban, és annyira elgondolkoztam, hogy észre sem vettem, Tom elköszönt, csak annyit láttam, hogy a hatalmas túrahátizsákjával már rég előttem jár. Brazília… Én is mehetnék amúgy, de egyrészt fogalmam sincs, hogy mennyi pénzbe kerül, és van egy olyan érzésem, hogy a repülőjegyeket nekem kéne állni, ami önmagában is hatalmas költség, másrészt úgy döntöttem, kihagyom az Erasmust jövőre, mert nekem már pont elég az, hogy ide kijöttem, inkább megpróbálok itt kicsit gyökeret ereszteni, pénzt keresni, és inkább csak nyáron meg év közben utazgatni. Majd egyszer eljutok Brazíliába is biztosan, nem kell siettetni a dolgot. Visszatérve az egyetemhez, miután Tom szépen faképnél hagyott, a terem felé vettem az irányt, ahol Enquete Ethno lett volna. Még kint cigiztem az ajtó előtt, mikor kijött az egyik srác, közölte, hogy „elle n’est pas lá” (nincs itt a tanárnő), és hogy a beadandóinkat a postaládájába kell dobnunk. Felmentünk, megkerestük a ládát, beletettük a papírjainkat, aztán szabadság, mehettünk haza. Én a villamoson nagyon örvendeztem, mert közben a nő is felhívott, akihez állásinterjúra mentem volna, hogy ne menjek sehová, mert nincs náluk áram, és majd, ha rendeződik a helyzet visszahív és egyeztetünk időpontot.

Így délután 4 helyett már 1-re hazaértem, és eldicsekedtem JB-nek, hogy számomra mára ennyi volt az egyetem. Ő meg visszavágott, hogy hatalmasat aludt, és hogy ő nem is megy be egyetemre. You won. A délután hátralévő részében én kiélveztem a gyorsan jött szabadságot, azaz sorozatot néztem, JB pedig először vadul telefonált, aztán átjött egy haverja és kb. három órán keresztül dumáltak a szobájában. Este együtt vacsoráztunk, kolbászt és valami rakott krumpli-szerűséget ettünk, amit a nagynénje csinált, és nagyon finom volt. Megegyeztünk, hogy holnap én csinálok vacsorát, mert ő már elég régóta pörög a konyhában.


És a mai nap legfontosabb híre: Bori tegnap éjjel megérkezett Genfbe, ma van a szülinapja, és pénteken végre ide is ér, ha minden igaz. Lényeg a lényeg, én nagyon boldog vagyok, és számolom vissza az órákat. 
ez a kép tavasszal készült, mikor Bori meglátogatott

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése