2015. október 12., hétfő

Le 12 Octobre 2015

Behind every successful woman is herself.

www.weheartit.com
Ha létezik ilyen kifejezés, akkor ma volt a tipikus hétfő. Az a nap, amikor tényleg nem akarsz felkelni az ágyból, nemhogy a lakásból kilépni és egyetemre menni. Az a nap, amikor két másodperccel az ébredés után megbántad, hogy kinyitottad a szemedet. Az a nap, amikor nagy nehezen kimászol az ágyból, kinézel az ablakon, és elborzadsz. Nincs kint semmi különös, semmi új, azt leszámítva, hogy ma az időjárás úgy döntött, a tudtomra adja, hogy közeledik a tél, be prepared. Hatalmas köd volt, szürkeség, már attól fázni kezdtem, hogy kinéztem az utcára. És még hétfő is van. Nem csak hogy rossz idő van, hétfő van, hanem még a rengeteg tegnapi aggodalom is egyszerre nyomja a vállamat, mert tudom, hogy ma mennem kell megint könyörögni az ösztöndíjamért, sorban állni órákat a semmiért, mert a francia bürokrácia így működik. Órákat, napokat, heteket, sőt hónapokat vársz, járkálsz ide-oda, és közben, ha szerencséd van, történik valami előrelépés az ügyeddel kapcsolatban. Hát, ilyen lelkiállapotban keltem fel és indultam neki a napnak. A kávé sem sokat segített, és JB is aludt még – azt hiszem, ő csinálja jól.

Az egyetemre menet eldöntöttem, hogy nem érdekel az időjárás, nem érdekel semmi, ma akkor is jó napom lesz, ha esetleg egész nap zuhogó esőben és orkán szélben kell tapicskolnom a városban. Az első órámról jól elkéstem, mert a villamosra megint nem fértem fel, annyira sokan voltak. Negyed órával kezdés után érkeztem meg kb., de Bondaz nem nagyon haragszik ilyenkor, ő pont annyira ismeri a lyoni tömegközlekedést, mint mi. Ez az utolsó előtti Anthropologie de la santé vele, a szünet után Axel Guioux veszi át a helyét, és én nem nagyon tudom, hogy sírjak, vagy nevessek, de talán az utóbbit választom, mert akármennyire jóarc és laza Julien Bondaz, Guioux még őt is felülmúlja. Ha kedvenc tanárt kéne választanom, akkor valószínűleg őt mondanám.

A második óra, Anthropologie de la nature (amit szintén Bondaz tart és nemsokára Guioux váltja) előtt odajött hozzám Salome, akivel eddig sosem beszéltem kettesben, mert mindig Noémie-vel meg Milena-val meg Margot-val szokott lenni, ők négyen szétválaszthatatlanok. De, ma nem voltak többiek, Salome meg úgy látszik, bír engem, úgyhogy együtt ácsorogtunk a terem előtt és megbeszéltük, hogy borzasztó az idő. Sajnos, mindenki elcseszi ott a kezdeményezést, hogy megkérdezi, hogy haladok a tanulással és hogy nem nehezek-e az órák. Én tudom, hogy csak kedvesek akarnak lenni és nagyon aranyosak, tényleg. DE. Több mint egy éve majdnem minden beszélgetésem ezzel vagy ehhez hasonló kérdéssel kezdődik az egyetemen, és már kezd kicsit elegem lenni belőle, emiatt általában az lesz a végkimenetel, hogy azt mondom, megvagyok, értek mindent, szeretek itt lenni, aztán elhallgatok. Sokszor gondolkoztam, hogy mit lehet még ez után mondani, de jó megoldás még nem nagyon jutott eszembe. Visszakérdezzek, hogy és neked, nehezek az órák? Vagy nem tudom… Hál’ Istennek nemsokára kezdődött az óra, úgyhogy inkább bementünk az amphi-ba. Nem annyira nyűgözött le ez az Anthropologie de la nature sem, de most legalább olyan dolgokat vettünk, amiket tavaly már leadott Bondaz a Nommer et classer című órán, úgyhogy még emlékeztem is néhányra.

Óra után összeszedtem minden bátorságomat és elindultam a városközpontba, az egyetem főépületébe, azon belül pedig a Centre d’inscription-ba, hogy elintézzem végre az ösztöndíjamat. Onnan mentem a CROUS-hoz, ugyanebben az ügyben. Végre valahára kiderítettem (azt hiszem), hogy mi volt a probléma. Mivel két egymástól független azonosítószámom volt, egy az egyetemen, egy a CROUS-nál, ezért az egyetemen úgy tudták, nem vagyok ösztöndíjas, a CROUS-nál pedig úgy tudták, nem vagyok beiratkozva az egyetemre… Ezért nem kaptam még semmi pénzt. Miután felvilágosítottam mindkét felet, hogy mi a helyzet, azt mondták, rendben, elintézik, és nemsokára utalják az ösztöndíjat – azt ne kérdezze senki, mikor lesz az a nemsokára. Beadtam az igényemet a beiratkozási költségeim visszatérítésére is, de azt jó esetben 1, rossz esetben 5 hónap múlva kapom csak meg. Lényeg a lényeg, minden sínen van, és ha szerencsém van, még ebben a félévben a számlámon tudhatom az ösztöndíjamat és a feleslegesen kifizetett 400 eurómat.

Mikor hazaértem, JB nem volt itthon, gondolom az egyetemre ment. Épp futáshoz készülődtem, mikor megcsörrent a telefonom és az egyik babysitter-ügynökségtől hívtak, hogy szerdán délelőtt legyek szíves bemenni állásinterjúra. Miután leokéztam az időpontot és letettem a telefont, kisebb örömtáncot jártam. Tegnap küldtem el nekik az önéletrajzomat, álmomban sem gondoltam, hogy ma válaszolnak. Ez a munka tökéletes lenne, nem vesz el sok időt a héten, tudok mellette tanulni, és még keresek is vele annyit, hogy remélhetőleg anyáéknak nem kell többet a jövőmbe fektetniük, hanem megállok a saját lábamon. Alig várom a szerdát, hogy kiderüljön több is az egészről, de egyelőre nagyon lelkes vagyok.
www.weheartit.com

Délután elmentem futni, utána beszéltem anyáékkal, közben JB is hazaért és csinált vacsorára carbonara spagettit, de olyan finomat, hogy nem is tudom, mikor ettem utoljára ilyen jót. Most pedig azt mondom, hogy mára elég ennyi, mert szigorú ütemtervem van holnapra is, és még a végén kicsúszok az időből. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése