2015. október 19., hétfő

Le 17-18 Octobre 2015

The trouble is you think you have time.

Szombat: Reggel szépen felkeltünk Danival olyan 10 körül, aztán 11-re megreggeliztünk, összekészülődtünk, és elindultunk a Croix-Rousse felé, mert találkozónk volt, Dani egyik ismerősével, Nathalie-val. Ő egy francia nő, akit én is ismerek még Hegymagason találkoztam vele egyszer, mikor Daniéknál „nyaraltam” egy napot, mert Nathalie férje magyar, és ilyen kétlaki életet élnek. Lyonban is van egy lakásuk, Nathalie sokat van itt a munkája miatt. Lényeg a lényeg, hogy Nathalie és a férje biopiacra akartak ma délelőtt menni, és Dani kitalálta, hogy csatlakozzunk hozzájuk, ami végül nagyon jó ötletnek bizonyult, mert ugyan a piacon nem vettünk semmit, de nagyon jót beszélgettünk és jót sétáltunk. A Croix-Rousse gyönyörű környék, tele van dimbes-dombos szűk utcákkal, lépcsőkkel, érdekesebbnél érdekesebb boltokkal. Bementünk egy antikváriumba is, ahol találtunk Jókai Mór egyik regényének francia fordítását. Volt még Márai és Kertész is.  A séta után még beültünk egy kávézóba is Danival meg Nathalieval. Aztán ebédidőben elköszöntünk, és Danival ketten a Subway-ben ettünk, mert szereztem kuponokat, és 11 euróért teljesen korrekt menüt kaptunk kettőnknek. A Place des Terreaux-ról hazasétáltunk, gyönyörű idő volt. Most már kisütött a nap is, és egészen felmelegedett az idő, nagyon jó volt a városban sétálni. Délután tanultunk, amennyit tudtunk, de én inkább az önéletrajzaimat küldözgettem megint ezer helyre, mert most már muszáj lenne valami melót találnom. Annyira belelendültem, hogy a végén nem is néztem már, kinek küldöm, csak küldtem. Egyszer csak felhívott egy ismeretlen szám, de nem tudtam felvenni, úgyhogy üzenetet hagyott. Amikor visszahallgattam az üzenetet, majdnem leestem a székről. Ugyanis, egy magyar nő hívott, hogy látta az emailemet a hirdetésére, és szeretne mihamarabb találkozni velem. Gyorsan visszakerestem, hogy melyik hirdetésről van szó, ez is babysitterkedés, 3 gyerekre kell vigyázni heti 15 órában. A hangüzenetből kiderült, hogy az anyuka magyar, az apuka valószínűleg francia, a gyerekek beszélik mind a két nyelvet. Gyorsan visszahívtam, és megbeszéltünk egy találkozót holnap délutánra. Én teljesen be vagyok parázva, mert egyszerűen TÖKÉLETES lenne ez a munka. Megpróbálom azért nem annyira beleélni magam, mert kedden még mindig órám van 6-ig, de lehet, hogy valahogy sikerül elrendezni. Ez volt a nap híre igazából.
Este pizzát ettünk Danival, aztán ő hazament a kampuszra, én meg próbálom valahogy utolérni magamat a rengeteg tennivalóval. Eszméletlen sok dolgom van…

Vasárnap: Reggel elaludtam, és 9-kor keltem, amikor már a parkban kellett volna lennem, mert megbeszéltem Danival, hogy együtt futunk. Félórás késéssel végül elindultam, végigfutottam a Parc de la Tete d’Or szélén, aztán a Rhone parton elfutottam egészen az INSA campus melletti parkig, ahol Dani várt. Együtt futottunk vissza, én összesen 7,2 km-t nyomtam le ma, úgyhogy nagyon büszke voltam magamra. Ráadásul rekordidő alatt, mert nem akartam lemaradni Danitól, ő meg még úgyis gyorsan fut, hogy most a kedvemért kicsit lassított a tempón. Nagyon jó volt így kezdeni a napot, szerintem ezt ezentúl minden vasárnap megcsináljuk. Itthon gyorsan kiporszívóztam, meg elszaladtam a boltba néhány apróságért, aztán máris készülődnöm kellett, mert 2-re mentem az interjúra. 
Metróval kevesebb, mint fél óra alatt oda is értem a Saone partjára, ott egy gyönyörű háznak a legfelső emeletén van a lakás. A hölgy nagyon szimpatikus volt, leültünk, és először franciául kellett elmesélnem, hogy mit csinálok itt, aztán mikor megtudta, hogy beszélek angolul, megkérte, hogy váltsak, én váltottam, aztán utána rögtön magyarul folytattuk. Nem mondom, örültem neki, mikor visszatértünk magyarra, mert azért 2 percen belül három nyelven beszélni folyamatosan eléggé megterhelő. Az angol monológomba sikerült néhány francia szót beleszőni az biztos. Lényeg a lényeg, három gyerekre kell vigyázni, a legkisebb 6, a középső 12, a legidősebb 14 éves. Haza kell kísérni őket a lakástól 5 percre lévő iskolából, aztán ha kell, segíteni a leckéjükben, vacsorát főzni, elküldeni őket fürdeni, ilyesmi. Nem könnyű feladat, de nem lehetetlen. Abban maradtunk, hogy mivel én nem érek rá keddenként, ezért valószínűleg lesz egy másik lány hétfő-kedden, én pedig egyelőre csütörtök-pénteken. Majd vissza kell mennem egy próbanapra, amikor a gyerekek is ott lesznek, vigyázok rájuk két órát, meglátjuk, mennyire jövünk ki egymással, aztán kiderül, hogy alkalmaz-e a hölgy hosszabb távon. Ha sikerül, akkor először december végéig lesz egy szerződésem, és januárban megint felülvizsgáljuk a dolgot, és ha minden jól megy, akkor maradok egész évben, és lehet, hogy még jövőre is. A fizetés is nagyon jó, úgyhogy egyelőre örülök a dolognak, aztán remélem, minden jól sikerül.
Fél 5-re értem csak haza, gyorsan összedobtam egy avokádókrémet, azt ettem puffasztott rizzsel és salátával. Utána belevetettem magam a portugáltanulásba, és már majdnem végeztem vele. Kijegyzeteltem a videókat, amikről fogalmazást kell írnom, holnap már csak gyorsan össze kell dobnom a fogalmazást, és kész is van.

Este JB jött és jött vele az ikertesója is, akit Marie-nak hívnak, és nagyon aranyos lány. Sajnos, csak kicsit tudtam velük beszélgetni, mert tanulnom kellett. Holnap kezdődik az utolsó hét a szünet előtt, csak négy napot kell kibírnom. Az ötödik napon pedig nem csak szünet lesz, de Bori is jön! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése