2015. október 13., kedd

Le 13 Octobre 2015

Winter is coming.

Ma azt hittem, hogy iszonyatosan elaludtam, de szerencsére „csak” 8:25 volt, mikor kiugrottam az ágyból. Gyorsan összekészülődtem, még JB-vel is találkoztam kivételesen, és elrohantam az egyetemre. Ma tolakodós kedvemben voltam, úgyhogy nem késtem el.

Végül is, nagyon örültem, hogy bementem ma órára, Anthropologie des religions volt az első, és imádom a tanárt. Ma úgy kezdte az órát, hogy ötvenszer elnézést kért, ugyanis beteg, és nem tudott úgy magyarázni, ahogy szokott, muszáj volt mikrofont használnia. Azt mondjuk nem értem, hogy a betegsége miben korlátozta a gyors haladást, mert mindent hallottunk, de nem volt baj, hogy lassított a tempón, mert így is nehézkesen ment a jegyzetelés. Amúgy ő a legjobb arc tanár a világon esküszöm, mert, ahogy meghallotta, hogy rajta kívül még vagy húszan köhögnek a teremben, kirakta a gyógyszerét a tanári asztalra, hogy aki szeretne, vegyen belőle, mert úgy látja, nincs egyedül. Majd hozzátette, hogy azért vigyázzunk, mert egy nap maximum nyolcat lehet belőle enni. Az óra Lévi-Strauss elméleteiről szólt, és a legjellegzetesebb pillanat, amivel az egészet le lehet írni, az volt, hogy monsieur Obadia megkérdezi „Vous le comprenez?” (Értik?) és az egész amphi, a kétszáz diák egy emberként rávágja, hogy: „Non.” (Nem.). Majd nevetünk egyet, és ő kezdi elölről. Lévi-Strauss-szal eddig is gondjaink voltak, mármint leginkább a szövegeivel meg az elméleteivel, mert irtózatosan bonyolult gondolatmenete volt, és én azon sem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy a tanáraim 90%-a még mindig nincs vele tisztában. Nagy nehezen átverekedtük magunkat néhány elméleten, annyit kérdezhettünk, amennyit csak akartunk, Obadia mindenre válaszolt. Végül „lejárt az idő”, és mehettünk, az előre betervezett 12 oldalnak csak a felét tudta leadni, de legalább valamennyire megértettük…

A következő előadásig volt 2 órám, úgyhogy beültem a könyvtárba, hogy lefaragjak kicsit a portugálon felhalmozott lemaradásomból. Most két hétig nem volt óránk, ma sincsen, ez pont arra jó, hogy felzárkózzak. Mellesleg, meg kell csinálnom jövő hétre egy beadandót, amihez videókat kell néznem (és meg is kéne értenem őket), azokról kell valamit írni. Addig még van egy szöveg, amit jó lenne kiszótáraznom, azt is két hete megkaptuk már… Van mit behozni, úgyhogy ezt a két órámat a portugál nyelvnek áldoztam.

Azt hiszem, életem kisebb hibái közé sorolhatom, hogy a mai második órámra beültem, ugyanis semmi haszna nem volt. Maximum annyi, hogy ha megkérdezik, ott voltam-e ma Champs et méthodes de l’anthropologie-n, akkor igennel tudok válaszolni. A „conflit”-ról (igen, konfliktust jelent) volt szó egész órán, de hogy pontosan mi, azt még a jegyzeteimet használva sem tudnám visszamondani. Annyit tudok, hogy a konfliktus iszonyatosan fontos egy társadalomban, és az egész társadalom folyamatos konfliktusokból épül fel és az antropológusoknak nagyon fontos ezeket elemezni. Vagy valami ilyesmi. Nem tudom, mi volt ma a kedves tanár úrral, de abszolút lehetetlen volt érteni, amit mondott. Minden második mondatának a felét elharapta, és mire rájöttél, hogy mit mondott, addigra elfelejtetted az első felét a mondatnak, így pedig képtelenség jegyzetelni. Óra végén már csak ültem és bámultam magam elé, próbáltam legalább a lényegét memorizálni annak, amit mond. Amikor végre vége lett, akkor szinte menekültem a villamos felé.

Borzalmasan hideg volt, és az eső is esett, mikor kimentem a megállóba. A villamoson ülve úgy döntöttem, hogy nem futkosok ma át a Danihoz a campus-ra – át kell vinnem neki valamit, amit hétvégén itt hagyott –, inkább hazamegyek, eszek valamit, és elintézem holnapra a dolgaimat, mert nagyon pörgős napom lesz. Itthon JB a szobájában tanult, nem ment be egyetemre, mert „túl hideg van”. Esküszöm, ezt mondta. Nem mondom, hogy nem értem meg, de sajnos nekem eddig ezért még egy órát sem sikerült ellógnom. Azt hittem fordítva lesz, de eddig úgy néz ki, én többet járok egyetemre, mint ő. Együtt vacsoráztunk és nagyon jót beszélgettünk, aztán visszavonult mindenki a maga szobájába, nemsokára alszunk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése