2015. március 2., hétfő

Le 28 Février - le 1er Mars 2015

A szombat délelőttöt a tanulásnak szenteltük Annával, mert neki is volt mit olvasnia, meg nekem is. Én végül addig jutottam, hogy bepótoltam az elmaradt blogbejegyzéseket (mert mindig minden fontosabb, mint a tanulás), aztán jegyzeteltem kicsit a könyvből, amit nem ártana egy héten belül kiolvasnom – nem mondhatom, hogy sokat haladtam.
Ebédre nem nagyon ettünk sokat, aztán olyan 3 körül el is indultunk a városba. Gyönyörű idő volt, sütött a nap, és egész Lyon kint volt az utcákon, a folyóparton, a játszótereken… Nagyon jó hangulata volt így a városnak. Besétáltunk egészen a Bellecour-ig, ott sokat gondolkoztunk, de végül csak felültünk az óriáskerékre, és nem bántuk meg. Elég para volt, mert nagyon magasra felmentünk, ráadásul egy kisgyerek ült velünk szembe az apukájával, aki végigvisította az utat. Nagyon jó képeket csináltunk, gyönyörű kilátás volt 60 méter magasból.
ilyen szép idő volt ma délután / Rhone-part
Rhone-part
kilátás az óriáskerékből
kilátás az óriáskerékből
Bellecour az óriáskerékkel

Ezután átsétáltunk a Saone másik oldalára, az óvárosba. Ott jó sokat mászkáltunk, nagyon hangulatos városrész a szűk utcákkal, pici éttermekkel, meg a két hatalmas templommal néhány utca távolságra egymástól.



Miután lement a nap, eléggé elkezdtünk fázni, inkább hazasétáltunk. Eredeti terv szerint kiültünk volna borozni a folyópartra, de ehhez tényleg elég hideg volt. Itthon főztem egy brokkolikrémlevest vacsorára, aztán skypeoltam anyáékkal, akik most épp Bécsben voltak. 
________________________________________________________________________
Vasárnap reggel „korán” keltünk, mert az volt a terv, hogy reggel átmegyünk a plázába, aztán délután még sétálgatunk a városban. Ezt szépen keresztülhúzta az idő, meg az én feledékenységem. Átsétáltunk esőben a plázához, ahol az összes bolt be volt zárva, mert vasárnap van (én teljesen abban a hitben éltem, hogy ott azért nyitva vannak a boltok, de ezek szerint nem), aztán elmetróztunk a Fourviere-hez, ami fent van egy dombon az óváros felett, a Saone másik partján, be lehet onnan látni az egész várost. Az eső már nem esett, de nagyon fújt a szél, emiatt hamar hazaindultunk, majd holnap hátha jobb idő lesz, és többet tudunk sétálni. 
ilyen most a város

meg ilyen

Mikor néhány utcára a lakásomtól kiléptünk a metróaluljáróból, nap tűzött a szemünkbe, mert amíg mi a metrón ültünk, kisütött. Csodálatos. Vissza már nem volt kedvünk menni, úgyhogy inkább hazajöttünk és „pihentünk”, skypeoltunk a többiekkel, akik otthon, vagy épp még mindig Glasgow-ban tartózkodnak. Vacsorára összedobtunk kb. mindent, amit a hűtőben találtunk (virslit és zöldséget), mert elfelejtettünk vásárolni, úgyhogy nem volt sok választási lehetőség. Este nagyon hamar kidőltünk, olyan 11 körül már aludtunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése