2015. március 16., hétfő

Le 14-15 Mars 2015

Délután 2-kor láttam először Nicolast, akkor támolygott ki a szobájából. Pizsamanadrágban és egy félig kigombolt, gyűrütt ingben (gondolom abban aludt) bebotorkált a szobámba, megkérdezte, hogy vagyok, majd felvilágosított, hogy ő borzasztóan másnapos. Kiderült, hogy tegnap, miután éjfélkor megérkezett, csak átöltözött és rögtön ment bulizni egy diszkóba, a többiekkel. Azt mondta, nem volt annyira jó, ne sajnáljam, hogy kimaradtam. Tényleg nem sajnáltam, megvagyok én diszkó nélkül.
Megreggelizett, aztán bevette magát a szobájába, én is tanultam. Olyan 5 körül, mikor én épp a futócuccomat készítettem az ágyamra, megjelent az ajtómban, melegítőben és bejelentette, hogy megy az edzőterembe. Tökéletes összhangban vagyunk. Úgyhogy, sport délutánt tartottunk. A parkban most nem voltak sokan, mert nagyon hülye idő volt, csepergett reggel az eső, most meg mindenhol szürke felhők, ráadásul hideg is volt. Ilyenkor csak az igazi sportemberek vannak kint. Meg én. Mivel délután letöltöttem egy futó app-et a telefonomra, szépen le tudtam mérni, mennyit futok pontosan, és mennyi idő alatt. Megint nehezen indultam hasfájás miatt, de szépen lassan elmúlt, és végül összesen 7,65 km-t futottam, nagyjából egy óra alatt. Lesz ennél jobb is.
Mikor Nicolas hazajött az edzőteremből, hozott nekem egy petit cadeau-t (kis ajándékot), egy kindertojást. Én teljesen meghatódtam, nekem van a világon a legjobb lakótársam. Este főztem egy cukkinikrémlevest, Nicolas segítségével, megvacsoráztunk, mesélt kicsit Párizsról, aztán nem sokkal később elmentünk aludni, ma nem bulizós szombatunk van.
________________________________________________________________________
Nicolas már tegnap kitalálta, hogy csináljunk ma valamit, nem akar egész nap a lakásban ülni. Én egyet is értettem vele, futni ma nem akartam menni, mert hatalmas vízhólyag van a jobb lábamon (a futócipő miatt), már egy hete, és jó lenne kicsit kímélni. Megreggeliztünk, ő megnézte, melyik múzeum van nyitva, kicsit rápihentünk az elindulásra, aztán olyan 2 körül léptünk ki a lakásból. Elmentünk a Musée des beaux arts-ba (Szépművészeti Múzeum), ami mondjuk engem nem annyira nyűgözött le, mert az elmúlt egy évben annyi szobrot, festményt, ókori gyűjteményt láttam, hogy kezd kicsit elegem lenni belőlük. Tisztában vagyok vele, hogy nem ugyanolyan, mindegyik másik kor, másik művész alkotása, stb., stb., de sajnos annyira hülye vagyok a művtörihez, hogy nekem ezt magyarázhatja akárki, akármennyi ideig, különösebben nem fog lekötni – ezt tanusíthatják az osztálytársaim. Nicolas-nak sem jött be annyira, mert a második emeletre már neki sem volt kedve felmenni. Amúgy az épület gyönyörű volt, azért minimum megérte elmenni. Én végig úgy mászkáltam, hogy a plafont bámultam, kis híja volt, hogy ne döntsek fel egy-két szobrot közben. Miután kiműveltük magunkat, nagyon megéheztünk, úgyhogy elindultunk a Bellecour felé, keresni valami kávézót. Itt olyan nagy vasárnapi zárvatartás van, hogy a kávézók 60%-a is zárva van vasárnap, nem csak a boltok, szóval igazi kihívás ilyenkor találni valamit. Sikerült egy marha drága helyet kifogni, egy szendvicset vettem 4 euró 50 centért, többet nem mertem kérni, mert spórolok. Nicolas adott az üdítőjéből szerencsére. Ebéd után hazametróztunk, aztán megint bevonultunk a szobánkba.

Este sütöttünk együtt palacsintát, Nicolas kezd belejönni a konyhaművészetbe, bár még van mit tanulnia, az biztos. Az anyukája azt üzente nekem, hogy köszöni, hogy főzök a fiára, és hogy bármikor szívesen látnak Kolumbiában. Nagyon helyesek, Nicolas is borzasztó hálás, amiért például összehajtogattam a ruháit, mikor levettem a szárítóról, meg amiért főzök néha meleg kaját, stb., hatvanszor elmondta, hogy én vagyok a legjobb, és köszön mindent. Én pedig meg vagyok lepődve, mert eddig két pasival is együtt éltem, és nem sűrűn hagyta el a „köszönöm” szó a szájukat, ha ezeket megcsináltam. Mindegy, most legalább tényleg hasznosnak érzem magam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése