2015. március 5., csütörtök

Le 3 Mars 2015

8-kor alig bírtunk felkelni (nagyjából 5 óra alvás után), de erőt vettünk magunkon Annával, és elég lassan ugyan, de összekészülődtünk. Egy bő óra múlva már úton voltunk a Part Dieu felé, ahonnan a telekocsi indult, ami Genfig vitte Annát, onnan ment a repülője. Mindketten izgultunk azért, hogy mi van, ha nem jön a pasi, mi van, ha elindul nélküle, stb., de végül minden rendben ment, és tök jó útja volt Genfig, miután megérkeztek, írt a reptérről.

Én már nem mentem haza, hanem egyből elmentem az egyetemre. Nagyjából fél órám lett volna még otthon, az kevés, úgyhogy inkább az egyetemen tanultam kicsit. Mondjuk sokat nem haladtam, mert egy lány odajött és kitöltetett velem egy kérdőívet, amivel elég sok idő elment, de legalább segítettem valakinek.

Az első órám Anthropologie et interdisciplinarité volt, és most egy új tanárt kaptunk, aki brazil, és eszméletlen jó arc. Végig hülyéskedett, bolondozott, úgy magyarázott. Sokkal jobb hangulata volt így az órának, mintha csak a sima tananyagot adta volna le. Mindenki dőlt-borult a röhögéstől, közben viszont nagyon sokat kellett jegyzetelnünk, a kettő együtt eléggé próbára teszi az embert.

Utána rohantam portugálra, megint Zoéval mentem, neki angolja volt. Szegény, iszonyatosan lebetegedett, olyan fehér volt, mint a fal, mondta is, hogy nagyon rosszul van. Nekem eddig nagy szerencsém volt, nem robbantam le még ennyire, mióta kijöttem. Portugálon nem voltam múlt héten, de kiderült, hogy Jean-Paul megint brazil kultúrát nyomatott, úgyhogy a nyelvtanulással nem annyira haladtak, de azért én sajnálom, hogy ebből kimaradtam, mert nagyon jókat tud mesélni. Ma egy dalt hallgattunk és a szövegét próbáltuk megérteni. Rájöttem, hogy elég durván le vagyok maradva, és el kéne kezdenem megtanulni a szavakat, mert értem, értem, de sok mindent elfelejtek, amit nem kellene. Megpróbálom valahogy beleszorítani ezt is a hetembe. Ma olyan dolog is történt portugálon, amiről soha nem gondoltam volna, hogy bekövetkezik: Jean-Paul mérges lett és kiabált. Konkrétan egy lánnyal, de nem vele volt baja, hanem úgy az összes hiányzó diákkal, meg azzal, hogy neki kell mindent kinyomtatnia, és mivel a legtöbben elég szórványosan járnak órára, szinte lehetetlen nyelvet tanítani. Hát igaza is van. Én elég rosszul éreztem magam, mert múlt órán pont nem voltam én sem, de mentségemre szóljon, hogy ez volt szeptember óta az első portugálóra, amit kihagytam – és többet nem fordul elő. Jean-Paul végül lehiggadt, és bocsánatot kért tőlünk is ötvenszer, a lánytól is, végül lepacsiztak a béke jeléül, nagyon helyesek voltak.


Óra után egyből hazajöttem, Nicolas-szal pont váltottuk egymást, ő nem sokkal az érkezésem után indult valami konferenciára. Este egész nagy vacsorát raktam össze, ahhoz képest, hogy itthon nagyjából semmi kaja nincsen. Csináltam egy brokkolikrémlevest, főztem ki tésztát és összedobtam hozzá egy nagyon egyszerű szószt. Egy kis ideig vártam Nicolas-t, hátha hazajön, de aztán győzött az éhségem és inkább ettem nélküle. Jól tettem, mert ő a konferencia után még elment az edzőterembe, és csak 11-re ért haza. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése