2015. március 12., csütörtök

Le 11 Mars 2015

Megint futottam a buszhoz. Úgy látszik, vannak dolgok, amik nem változnak. Paloznakon 5 éven keresztül minden egyes reggel futottunk, mert a busz már a megállóban állt. Szerencsére a buszvezetők pont ráláttak az utcára, egy idő után szerintem minden elindulás előtt odapillantottak, hogy nem látnak-e minket kétségbeesetten rohanni. Ezt a gyakorlatot kezdem itt is bevezetni, ma is megvárt a bácsi, nagyon rendes volt tőle. Sajnos, itt nehezebb, mert nem lát rá pont arra az utcára, ahonnan általában futni szoktam – ezért az esetek 70%-ában lekésem a buszt –, de azt hiszem, már kezdenek megismerni itt is. Miután megjegyzik az arcomat, már nem lesz nehéz, csak ugye itt jóval több buszvezető dolgozik, mint Paloznakon.

Lényeg a lényeg, hogy ma sikerült elérni, és időben be is értem órára. Sőt, viszonylag korán, mert nagyon kevesen voltunk. Ma nagyon követhető volt Julien Bondaz előadása, sokkal könnyebb anyagot vettünk, és szerintem lassabban is magyarázott, mint máskor. Arról beszélt, hogy különböző kultúrákban, milyen szerepe van a testnek, hogyan különböztetik meg az embert a többi élőlénytől, stb. Érdekes volt, és most tényleg mindent le tudtam írni végre.

Óra után kikísértem a lányokat a villamosmegállóba, mert aljas módon ellógják a délutáni órát, és hazamennek korábban. Engem is majdnem meggyőztek, mert a tanárnő felteszi a diavetítést, amiből magyaráz, az internetre, onnan pedig meg lehet nagyjából tanulni. De aztán mégis úgy döntöttem, maradok, nekem nem árt beülnöm minden órára, így sokkal könnyebben megtanulom a dolgokat. Egy vázlatból marhára nem fogom tudni, miről beszélt a tanár – ahogy szerintem amúgy a többiek sem, de az ő dolguk. Elmentem a könyvtárba, és ott tanultam egészen délután 2-ig, akkor kezdődött a másik órám.

A terem előtt összefutottam Léna-val és Marielle-lel, beszéltünk pár szót. Kérdezték, voltam-e reggel az „akción”? 
forrás: http://www.lyonmag.com/article/71296
/lyon-2-les-enseignants-vacataires-en-colere-
envahissent-la-cour-centrale-de-l-universite
Mivel fogalmam nem volt, miről beszélnek, kicsit több infót kértem tőlük, és kiderült, hogy a sztrájkolók egyre drasztikusabb eszközökhöz fordultak, ma reggel sátrakat vertek az egyetem főépülete előtt az udvaron, gondolom az volt a cél, hogy addig maradnak, amíg nem kapnak valami érdemi ajánlatot/ígéretet a vezetéstől. Hát, ott nem voltam, az biztos. Mindenesetre, úgy néz ki, sikerült valamit elérniük, Léna azt mondta, a vezetés lement hozzájuk, és valami történt, de még pontosan nem tudni, hogy micsoda. Majd kiderül, biztosan kapunk mi is tájékoztatást később. Visont ez megmagyarázza, hogy Tom miért nem jött ma órára, biztos vagyok benne, hogy ő ott volt, a sztrájk előhozta belőle az aktivistát (meg biztosan nagyon nehéz elviselnie, hogy az óráinak csak a 80%-ára tud bejárni). Az órát egész normálisan végigültem, bár megint káromkodtam rengeteget magamban, mert ez a nő annyira rohan, hogy képtelenség leírni, amit mond, plusz amit kivetít egyszerre. Még szerencse, hogy a diákat le tudjuk tölteni majd az internetről, anélkül nem tudom, hogy tanulnék a vizsgára.

Óra után egyből rohantam haza, mert el akartam menni futni még gyorsan. Iszonyatosan nagy izomlázam van, de erre csak az a megoldás, ha tovább küzdök, különben sose fog elmúlni. Nicolas is írt, hogy mi újság, neki is megírtam, hogy „Can’t stop, won’t stop!” (Nincs megállás!), azt válaszolta, nagyon helyes, ha hazaért, majd eljön velem. Arra kíváncsi vagyok, mert ha még a hatvanas bácsik is leelőznek, akkor mi lesz ha egy huszonkét évessel kell futnom? Amúgy ma nagyon hero voltam, mert lefutottam majdnem 8 km-t összesen 5 perc megállással. Nem mondom, hogy gyorsan futottam, de azért kitartás kellett hozzá, összesen majdnem 1 óra volt az egész. Majd belejövök, ez még csak a harmadik nap volt.


Itthon utánanéztem ennek a sztrájk-dolognak, és kiderült: vége. Az egyetem vezetése 2,5 óra alatt megelégelte a sátrazó egyetemistákat az udvaron, és felajánlott nekik egy (egész korrekt) megoldási lehetőséget. Először is, valamennyi előleget fizetnek nekik most, másodszor pedig felállítanak egy bizottságot, mely három részből fog állni: vezetőség, titkárság (adminisztráció), doktoris tanárok képviselete, és azt a célt fogja szolgálni, hogy rendeződjön a probléma, és mindenki elégedett legyen.  Szépen lassan megírják a tanáraim szerződését (épp ideje…), és kifizetik őket. Ez azt jelenti, hogy jövő héten elvileg már meg lesz tartva minden órám, a jegyeimet pedig most már tényleg hamarosan megkapom. Azt még senki sem tudja, hogyan fogják bepótolni az elmaradt órákat, de én nagyon remélem, hogy valami normális megoldást találnak, és nem kell mondjuk meghosszabbítani a félévet. Az egész tanulsága: 1. fizesd ki az alkalmazottaidat; 2. ha nem akar a főnököd kifizetni, csak verj sátrat a kertjében. Amúgy szerintem példaértékű, ahogy a vezetés végül megoldja az ügyet (bár, ez eszükbe juthatott volna hamarabb/maguktól is), ez a bizottság nekem nagyon szimpatikus, mert így közvetlenül van, aki képviselje a doktorisok érdekét, és ne legyen semmilyen félreértés. Úgy látszik, sztrájkkal tényleg el lehet érni a céljainkat, legalábbis itt, Franciaországban biztosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése