2015. március 5., csütörtök

Le 4 Mars 2015

Reggel próbáltam halkan összekészülni, hogy ne ébresszem fel Nicolas-t, neki csak később volt órája. Én bementem 10-re, időben odaértem, még a tanárt is megelőztem, pedig már jóval előttem be szokott érni a terembe. Ma nem volt annyira szép idő, mint tegnap, fújt a szél nagyon, emiatt volt hideg. Egyébként a nap még mindig süt, remélem most már így is marad, semmi kedvem visszamenni a télbe.

Az első óra, Nommer et classer elég fárasztó volt. Annyi antropológusról meg különböző kutatásokról beszélt Julien Bondas, hogy a végén már teljesen elveszítettem a fonalat. Mondjuk, ez még mindig jobb volt, mint a múltkor óra Lévi-Strauss-ról… Ma a színek és az állatok csoportosításáról beszélt, ki kutatta ezt a területet, és milyen eredménnyel. Szó volt még a szimbolikáról is kicsit, hogy milyen állat, minek a szimbóluma egy adott kultúrában. Érdekes volt nagyon, meg tényleg szeretem ezt az órát, de a végére el lehet fáradni. Jó hír viszont, hogy megengedi majd, vihetjük a vizsgára a jegyzeteinket. Azt mondta, nem azt szeretné, hogy kívülről megtanuljunk egy-egy anyagrészt, hanem, hogy tudjuk használni azokat a példákat, amiket ő adott órán, a saját gondolatmenetünkbe beleépítve. Így könnyebben tudjuk használni az idézeteket, nem keverjük össze a szerzőket, stb. Nagyon szimpatikus volt, mert tényleg nem az a lényeg, hogy bemagoljuk szóról szóra, amit leadott, hanem, hogy megértsük, gondolkozzunk rajta, és a saját gondolatmenetünk szerint írjunk egy „disszertációt” (szerintem otthon inkább esszének mondjuk ezt). Azt mondta, ez nem azt jelenti, hogy nem kell tanulnunk, mert ha nem tanulunk előtte és úgy megyünk be a jegyzeteinkkel abból csak egy nagy káosz lesz, az úgyis látszani fog. Csinálnunk kell fiche de synthese-t (vázlat, összefoglaló lap), és azt bevinni, mert úgy tudni fogjuk, mi hol van, mit hogyan tudunk használni. Emellett rengeteget kell olvasni, adott egy listát a könyvekről és cikkekről, amikről beszélt, annak is neki kell állnom valamikor. Nem kell elolvasni az összeset, de néhányat tényleg nem ártana. Kicsit beszélt az első félévi vizsgáról is, amit nála írtunk (Théories anthropologiques), és megnyugodtam, mert én jó gondolatmenetet vittem végig. A téma az échanges (cserék) voltak, és alapvetően arról kellett (volna) írni, hogy a kultúrák közötti cserék hogyan zajlanak, kik kutatták ezt, milyen módszerekkel, meg Malinowski kutatásáról, ami egy cserekereskedelmet vett alapul, stb. Én ezt csináltam, de volt aki arról írt, hogy az antropológus és a kutatási alanyok között milyen csere megy végbe, ez pedig teljesen vakvágány volt, és 9-nél jobbat nem is lehetett rá kapni. Remélem, jó jegyet kapok rá, ha minden igaz, pénteken kiderül.

Óra után elindultam a könyvtár felé, ott várt Maeva, együtt mentünk ebédelni. Annyira elkésett volna az első óráról, hogy be sem jött, inkább beült a könyvtárba tanulni, nekem írt egy sms-t, hogy menjek, keressem meg. Ő azt tervezi, hogy átmegy jövőre politológiára, de ehhez meg kell írnia egy vizsgát, ami nagyon nehéz – arra tanul most. Azt mondta, nagyon szívesen folytatná az antropológiát is velünk, mert érdekli nagyon, de a két egyetem Lyon két végén van, és ha nem sikerül jól összeállítania az órarendjét, akkor nem fogja tudni megcsinálni. Együtt ebédeltünk, aztán visszamentünk a könyvtárba és tanultunk a következő óránkig.

Átballagtunk az L épületbe, megkerestük a többieket, Zoé és Alicia már ott röhögcséltek az amphi közepén, Noémie mögöttük ült az egyik fiú csoporttársunkkal. Bepattantunk melléjük, nem sokkal később el is kezdődött az óra. Ma annyira hadart a kedves kis doktoris nőci, hogy lehetetlen volt követni. Ráadásul az a mániája, hogy nagyon hosszú idézeteket tesz fel a diára, de kb. 5 másodpercünk van leírni, nyilván senkinek nem sikerül soha. Egy idő után már nem is szólunk neki, felesleges. Muszáj elolvasnom azt a könyvet, ami alapján tanít, mert különben biztos hogy egy kukkot sem fogok tudni vizsgán. Óra végén legalább levetített egy filmet, ami érdekes volt, de én olyan fáradt voltam, hogy bealudtam rajta, a többiek ott röhögtek körülöttem.

Haza Noémie-vel, Maeva-val meg Margot-val jöttem, teljesen egy irányban lakunk, nekem onnan már csak buszoznom kellett, nincs messze. Itthon Nicolas várt, annyira aranyos volt, elém tett egy karamelles joghurt-szerű valamit, eszméletlen finom volt. Azt mondta, imádja a karamellt (én is), és egy hosszú nap után igazán megérdemlem. Ő nem ment be ma az egyetemre, annyira jól érezte magát az új helyén, hogy nem bírt elindulni. Beszélgettünk kicsit a konyhában, aztán elindultunk vásárolni a Lidl-be. Vittük a nagy utazóhátizsákjainkat, és annyi kaját vettünk, hogy alig bírtuk hazacipelni ketten. Nagyon vicces volt, amikor beléptünk a boltba, azt mondta „You’re the mother, you tell me what to buy and I’ll take it.” (Te vagy az anyuka, megmondod mit vegyünk, és én hozom). Kiderült, még sosem volt vásárolni az anyukájával (meg mással sem nagyon). Ez az első, hogy elköltözött otthonról, és nagyon kis elesett tud lenni néha, főzéssel, takarítással, meg úgy mindennel. Mégiscsak fiú. De legalább fejlődőképes, mert addig nyúz, amíg meg nem tanul egy-egy dolgot, utána nem engedi, hogy én csináljam. Hazahoztuk a rengeteg kaját, ami két hétig minimum elég lesz kettőnknek, bepakoltuk a hűtőbe. Ezt a látványt nagyon szeretem, amikor a mi nagyon pici hűtőnk tele van, és tényleg nem fér bele semmi más.


Este ő elment edzőterembe, én meg felhívtam Katit kicsit, aztán próbáltam értelmes dologra fordítani az időmet, mondanom sem kell, nem sikerült. Holnap korán felkelek és tanulok, csak délután 3-kor kell bemennem, 4-kor van órám, addig nagyon sok időm van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése