2014. október 2., csütörtök

Le 1er Octobre, 2014

Ma volt az első nap, hogy nem köhögő roham közepette ébredtem, jó jel. Ettől függetlenül továbbra is öntöm magamba a teát, és a cigimet is a fiókomba zárva őrzöm. Lu is 10-re ment az egyetemre, ugyanarra a campusra, ahova én, úgyhogy együtt reggeliztünk, buszoztunk, metróztunk, villamosoztunk…
Első óra, Corps et langage, a folyosón ácsorogtunk sokat, mert késett a tanár. Összefutottam Lenával, aki később pár perc alatt felszívódott, elment telefonálni, vagy nem tudom, így a terembe már forever alone mentem be, de neki meg sikerült pont mögém leülnie szerencsére. Ezt az órát az egyik ilyen „fő tanár” tartja, valami tanszékvezető-szerű lehet itt, vagy nem tudom, az biztos, hogy fontos ember, és nagyon okos. És rettenetesen szeret beszélni. Az óra fele azzal telt, hogy megkérdezte, hogy vagyunk, majd hasznos tippeket adott tanuláshoz, egyetemhez, olvasáshoz, stb. Ezen kívül azt is megtudtam, hogy az összes vizsgánk (!) meg lesz tartva a karácsonyi szünet előtt, ami azt jelenti, hogy a januári vizsgaszezonra nekünk, elsőéveseknek nem kell visszajönnünk, így nagyjából egy hónapot tudok otthon lazulni bármilyen francia kötelezettség nélkül. Ennek úgy megörültem, hogy rögtön elkezdtem nézegetni a naptáramat, és kiderítettem, hogy pont a névnapomon lesz az első tanítási nap, amin már itt kell lennem. Miután a kedves Denis (nem tudom a vezetéknevét) kibeszélte magát, rátért végre az óra anyagára és maradt is úgy 45 perce magyarázni nekünk.
A második órám előtt volt még két szabad órám, úgyhogy úgy döntöttem, odacsapódom Lenához és barátaihoz, legalább hallok egy kis francia szót órán kívül is. Együtt mentünk ebédelni, de a menzán akkora volt a sor, hogy végül a KFC-ben kötöttünk ki (ami mint kiderült, közvetlenül a campus mellett van). Négyen voltunk, rajtam kívül két lány (Lena + egy barátnője), meg egy fekete srác, de nagyon helyesek voltak mind a hárman, beszélgettünk, ettünk. Rájöttem, hogy mégsem értek mindent, a francia diák szlenggel meggyűlik a bajom. A lényeget persze, megértem, sőt, a szavakat is, éppen csak a jelentésük nem tiszta sokszor.
KFC után szerencsére pont odaértünk a rettegett Marie-Pierre órájára – azért rettegett, mert aki késik, annak megjegyzéseket tesz, akárcsak annak, aki hangoskodik, pedig háromszázan vagyunk legalább. Leültünk, végighallgattuk a Théories anthropologiques-t, ma az Evolutinnisme-ről volt szó. Érdekes volt meg minden, de azért úgy másfél óra alatt meg lehet unni, arról nem is beszélve, hogy mikor már szabadulhatnál, a nő károg, hogy „még öt perc, csssss!”, na, az már tényleg borzasztó.
Miután végre-végre elengedett, rohantam a villamoshoz, aztán haza. Ráadásul Aaron írt egy sms-t, hogy nincs internetünk, amin megint jól felhúztam magam. Hazaértem, kiderült, hogy internet van, csak a doboz nem működik továbbra sem. Ez már annyira nem lepett meg. Hívtak megint az SFR-től, természetesen most meg nem hallottam meg (nem tudom, úgy látszik, akárhol és akármikor lehetetlen engem elérni), próbáltam őket visszahívni, nem lehetett, úgyhogy megint ügyfélszolgálat. Közben Lu is megérkezett. Az ügyfélszolgálatos nő megint elkezdett magyarázni nekünk, hogy milyen zsinór keressünk, húzzuk ki, stb., de nem nagyon értettük – se én, se Aaron –, ezért a vége az lett, hogy a nő felidegesítette magát és közölte, hogy oké, nem tud mit csinálni, négy nap múlva küld egy szerelőt, majd letette. Merci beaucoup. Ez volt az a pont, hogy Aaron és én elhatároztuk, holnap bemegyünk, és hisztizünk egy jó nagyot a boltban.

Vacsira pizzát vettünk, Aaron-nel elsétáltunk a közeli Carrefour-ba, ahol fejenként 6 euróért sikerült megvennünk a vacsorát és még néhány dolgot reggelire. Kitaláltuk, hogy ha ketten vagyunk, franciául beszélünk, így legalább mindketten gyakoroljuk kicsit a nyelvet. Hát, a mirelit pizza nem sikerült olyan jól, mint Tilmané, de azért elfogyott. Közben Lu elmesélte a borzalmas napját, a legrosszabb, ami történt vele, hogy a legjobb barátja autóbalesetet szenvedett, és ez (nyilván) eléggé kiborította. Vigasztaltuk kicsit, aztán én skypeon elértem Budapestet (Anyát és Mártit), és nem sokkal később elcsendesedett a lakás, mi lefeküdtünk aludni, Aaron pedig went out, azaz elment bulizni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése