2014. október 8., szerda

Le 7 Octobre 2014

Ma kicsit vidámabban (és hál’ Istennek később) keltem, mint tegnap. Főztem kávét magamnak, meg Lu-nak is, majd elviharzottam az egyetemre, azt remélve, ma végre beérek arra az órámra, amire az elmúlt két hétben nem sikerült eljutnom. Egészen a villamosig rendben is ment minden, időben voltam. A Grange Blanche-on viszont, ahol a villamosra kellett volna átszállnom, kiderült, hogy baleset volt, emiatt pótló buszok járnak. A sok várakozás miatt sikerült fél óra késéssel beesnem a terembe, ahol megint angol óra volt. A tanárnő – aki látszólag alig tudott franciául – azt mondta, menjek a titkárságra, ott megmondják, melyik terembe kell mennem. Újabb húsz perc bolyongás után sikerült végre megtalálnom a titkárságot. Az pedig természetesen 12-14 között zárva van, pont az órám időpontjában. Egy nő próbált segíteni (valószínűleg ő is valamelyik irodában dolgozott), de ő sem tudott sajnos, mert a faliújságon is a régi órarend volt kint. Annyit tudott mondani, írjak egy emailt a tanáromnak, és reménykedjek, hogy elnézi a hiányzást. Nem akartam neki mondani, hogy imádkoznom kellene, mert nem csak ez az egy hiányzásom volt eddig – bár mindegyik önhibámon kívül. Így hát csalódottan és teljes melankóliában hazaindultam. Szerencsére időközben helyreállt a tömegközlekedés, így nem kellett hatszor átszállnom.
Otthon Lu még aludt, mikor hazaértem (délután 2 volt), úgyhogy miközben reggelizett én pont meg tudtam írni a bocsánatkérő emailt a kedvenc kékszemű tanáromnak.
Délután elindultunk a városba képeslapot, meg könyveket vásárolni. A Bellecour-ra mentünk, az tűnt a legegyszerűbb választásnak. Rengeteget gyalogoltunk, de sikerült mindent beszerezni, legjobban az új portugál nyelvkönyveimnek örülök, Jean-Paul büszke lenne rám. Olyan 6-7 fele estünk haza, azóta nem is nagyon csináltunk semmit. A fiúk hazajöttek a snowboardozásból, és nagyon boldogok.
Összegzés: Öt hete vagyok itt, hihetetlen. Nem nagyon tudom, mit írjak, most már egyre kevesebb az új dolog, és ahogy múlik az újdonság varázsa, úgy kezdődnek az „unalmas hétköznapok” is, néha nagyon nincsen kedvem felkelni és elmenni az egyetemre, de ahogy odaérek, rögtön felvidulok. A francia barátaim egyre közvetlenebbek velem, egyre többet vagyunk együtt. A pénzzel sajnos nem tudom, hogy állok, csak annyit, hogy minden drága, de próbálok spórolni (leginkább kaján, az a legegyszerűbb), nemsokára költségvetést kell csinálnom. Nemsokára el kell kezdenem tanulni is. 
búcsúzóul mára
Lóci játszik
(forrás: youtube)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése