2014. október 11., szombat

Le 10 Octobre 2014

Zuhogó esőre ébredtünk ma reggel. Annyira szakadt, hogy az esőcseppek borzasztó hangerővel koppantak az ablaküvegen. Aaron már elment, mire én kikászálódtam az ágyból, Lu fürdött. Összekaptam magam gyorsan, bár semmi kedvem nem volt ilyen ítéletidőben kilépni a lakásból. Lu feláldozta magát, és átfutott a pékségbe croissant-ért, aztán rántottát sütött, kávét főzött. Mire kijutottam a konyhába, már nagyjából kész is volt a reggeli. Mindkettőnknek rossz kedve volt, aminek egyedül az időjárás volt az oka, senkinek nincs kedve szarrá ázni (már bocsánat, de tényleg ennyire esik) amíg az egyetemre ér. Én esőkabátban és esernyővel felszerelkezve indultam útnak, de még így is megáztam – pedig nem kellett két utcánál többet gyalogolnom összesen.
A metrón összefutottam Tommal, akivel novemberben az exposé-t csináljuk, és aki olyan jóarc volt velem a múlt héten. Puszi, puszi, ca va, ca va, és együtt mentünk a villamosra. Közben beszélgettünk, sokat kérdezett Magyarországról, hogy miért jöttem ide, stb. Mikor kiderült, hogy Anya filmekkel, meg leginkább roma reprezentációs filmekkel foglalkozik, Tom felragyogott és egyből követelte, hogy majd mutassak neki, mert nagyon érdekli a téma. Mondtam, hogy pas de probleme, engem is érdekel, úgyhogy szívesen. Mesélt arról, hogy tavaly Brazíliában lakott 5 hónapig összesen, azon kívül meg utazgatott Dél-Amerikában. Nagyon rendes volt, azt mondta, bármilyen problémám van a nyelvvel, a sulival, akármi mással, mindenképp keressem meg, mert tudja milyen (a tavalyi brazil kalandja óta), és nagyon szívesen segít. Én ettől a felajánlástól teljesen elolvadtam, mert eddig még senki sem volt ennyire rendes velem. Jó, sokan kérdezősködtek meg beszélgettek velem, de ilyen ajánlatot még senki sem tett. Úgyhogy most már annyira nem is félek a vizsgáimtól, mert maximum Tom korrepetál majd, nem is lenne olyan borzalmas, mert marha érdekes dolgokat veszünk, és ezekről beszélgetni valakivel csak jó lehet.
Nem sokkal később az egyetemen bevágtuk magunkat Tommal a hátsó sorba, egymás mellé. Elkezdett valamit írni a kis füzetébe, furcsálltam is, mert még nem kezdődött az óra. A következő percben a kezembe nyomott egy cetlit az összes elérhetőségével, és még egyszer elmondta, hogy bármikor hívjam, írjak, nyugodtan, akármi bajom van. Majdnem elsírtam magam. Na jó, nem, de azért tényleg meghatódtam kicsit, hogy valakit ennyire érdekel a sorsom. És ez volt az a nap, amikor rájöttem, hogy most már TÉNYLEG tanulnom kell, mert nem tudtam az új padtársammal a Franz Boas szövegről beszélgetni, mivel én nem olvastam el. Ő meg igen, és azt mondta, irtó érdekes volt. Szóval ilyen dolgokból maradok ki a lustaságom miatt. Mellesleg a szaktársaim előadását is jobban értettem volna azt hiszem, ha elolvasom a szöveget, amiből készültek.
Szünetben elveszítettem Tomot, de megtaláltam a lányokat, akikkel jóban vagyok, úgyhogy velük ácsorogtam az udvaron, egy kis fedett részen. Nem én vagyok az egyedüli, akinek beázik a cipője, Marie olyannyira eláztatta a sajátját, hogy inkább zokniban mászkált, amit később a wc-ben próbálta megszárítani, nem sok sikerrel.
A második órán sok említésre méltó nem történt, maximum az, hogy realizálódott bennünk, két hetünk van két beadandót megírni, és el kellene kezdenünk a kutatásunkat. Jövő héten elkezdjük, ez lett a közös megegyezés a kis csapatommal.
A harmadik, zseniális órám megint informatika. Most, a vizsga előtt egy héttel jól kicseszett velünk a tanár, mert a táblázatokat vettünk és olyan iszonyat nehéz feladatot rakott össze, hogy mindenkit sikerült beparáztatnia. Én idővel megoldottam a feladatot, jobban ment, mint a mellettem ülő srácnak, viszont jóval lassabb voltam, mint a másik oldalamon ülő lány. Úgyhogy, megfogadtam, hogy jövő héten gyakorolni fogok (bizony, tanulni fogok info-ra), mert nem akarom beégetni magam azon a hülye vizsgán. Még a végén kitalálják, hogy járjak korrepetálásra.
Itthon, Lu és Aaron éppen nagy zabálást tartottak, mikor hazaértem. A pékségből elhozták az összes létező cukros dolgot (na jó, lehet, hogy eltúlzom) és tömték magukba, nagy nyammogás meg sóhajtozás közepette. Én leültem közéjük a kis reszelt répámmal és elmeséltük egymásnak a napunkat. Most ők az Intouchable-t nézik franciául, én meg megyek az SFR-hez (remélem utoljára a félévben), hogy visszavigyem a mini dobozt, és visszakérjem a pénzem. El sem hiszem, hogy egy hónap után végre saját internetünk van.

Este jön a Bence (eredetileg Paloznakról, de most éppen) Párizsból, aki Europe-tour-t csinál most, majd kimegyek elé az állomásra. Aki kíváncsi, ő is blogol, amint sikerül az oldalát megkaparintanom, reklámozom kicsit, biztos tutijó. Egyelőre nem sikerül megnyitnom.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése