2014. október 7., kedd

Le 6 Septembre 2014

Újra hétfő. Ennyire még sosem volt rossz kedvem reggel, mióta itt vagyok. Biztosan rosszul aludtam, vagy rosszat álmodtam. El akartam menni futni, de reggel 6-kor a sötétben egyszerűen nem mertem kimenni a szobámból, és úgy hallottam, zuhog az eső – bár később kiderült, hogy erről szó sincsen. Az egyetemre viszont muszáj volt bemennem, úgyhogy 8-kor már tényleg muszáj volt felkelnem.
A tömegközlekedés csak még egy lapáttal rátett a hangulatomra, borzasztó volt nyomorogni a metrón, villamoson. Az első órámon – Analyse des pratiques – előadást tartottak csoporttársaim, és az egyik lánynak olyan idegesítő hangja volt, hogy csak arra tudtam gondolni: mikor fejezi már be? Közben meg irtó érdekes dologról beszéltek. Utána is kellene majd néznem a dolognak, mert tényleg érdekel. Egy olyan törzsről volt szó, akik a vallási ceremóniájukat turisták előtt bonyolítják le és pénzt kérnek az ott készült fényképekért. Az egész helyzet természetesen hatalmas vitát váltott ki, kinek van igaza, mennyire üzlet, stb. Nem is lett volna elég az óra, hogy rendesen lezárjuk a vitát, úgyhogy kaptunk egy kis olvasnivalót a tanárunktól, majd elengedett minket.
Második órám portugál volt, ahol most kivételesen negyed óránál többet biztosan nem beszéltünk portugálul, helyette viszont kaptuk az arcunkba a brazil kultúrát. A hétvégén választottak elnököt Brazíliában és ennek apropóján a rendkívül beszédes Jean-Paul elmesélte majdnem az egész brazil történelmet, itt-ott kiegészítve szerinte létfontosságú információkkal. Közben pedig sűrűn bocsánatot kért, hogy nem beszéltet minket portugálul, de mi cseppet sem bántuk, mindenkit teljesen lekötött a mondókája, kérdezgettünk és az egész csoportban csak egy ember aludt (ami rendkívül ritka, legalábbis eddigi megfigyeléseim szerint). Az óra végén azért gyorsan elolvastatott velünk egy szöveget, és mindenki kiejtését agyon dicsérte, pedig kétlem, hogy a harmadik órán ilyen perfektül beszélnénk.  
Kettő és négy között volt egy kis időm ebédelni, felkerestem hát az egyetemi büfét és vettem egy croque monsieur-t, vagyis egy melegszendvicset. Egy lány csatlakozott hozzám, még mindig nem értem, mért pont mellém ült, amikor volt egy csomó üres asztal, lehet, hogy beszélgetni akart, vagy csak nem akart egyedül enni, de végül egy szó nélkül távozott, mikor befejezte az ebédet. Én a kólámat iszogattam, és a napi híreket olvasgattam indexen, mikor egyszer csak megjelenik Jean-Paul (a portugál tanárom) az asztalomnál, és elkezd beszélni hozzám. Megkérdezte, hogy vagyok, milyen az egyetem. Mondtam neki, hogy semmi gondom az ég-világon, és szeretek ide járni. Mikor kiderült, hogy antropológiát tanulok, fellelkesedett, és magyarázni kezdte, hogy milyen sokat tudok kutatni majd Brazíliában. Még tíz perccel a távozása után is azon gondolkoztam, hogy mégis hogyan tudta megjegyezni az arcom, amikor annyian vagyunk a csoportban és eddig csak három óránk volt. Ez volt az a dolog ma, amire azt mondhatom, hogy made my day, azaz feldobta a napom.
Még volt egy órám a következő előadásig, úgyhogy kifeküdtem az egyik hatalmas füves részre két épület között a napra, ahogy sok más diáktársam is tette. Amíg sütött a nap, nagyon meleg volt, de aztán elkezdett fújni a szél és felhősödni az ég, úgyhogy mire elindultam órára, már majd’ megfagytam. Az ajtóban találkoztam két csoporttársammal (Zoé és Mélaine) péntekről, beszélgettünk kicsit, aztán együtt ültünk be az előadásra. Ez volt a „családfás pasi”, akinek elég erős angol akcentusa van, az óra címe meg Domaines et pratiques de l’anthropologie volt. Most sikerült egy nagyon jó hangulatot teremtenie, szerintem jobb volt a kedve, mint máskor, sokat viccelődött, mi meg fáradtak is voltunk már, és mindenen halálra nevettük magunkat. A tetőpont az volt, mikor valami vitát magyarázott két antropológus között, és az egyik azt mondta a másiknak, hogy „C’est du bullshit!”. Óra után mehettem volna kávézni két csoporttársammal az automatához, de siettem a plázába, Lu ott várt.

Természetesen, amikor elhatározod, hogy na, most veszek valamit, akkor sosem sikerül. Hát így jártunk mi is. Bejártuk az egész plázát, és egy ruhadarabot sem találtunk, ami árban, méretben, színben, stb. megfelelt volna. Végül haza kellett jönnünk, mert bezártak a boltok. Csajos estét csaptunk Lu-val, kihasználtuk, hogy a fiúk nincsenek, és söröztünk, majd ellátogattunk a hétfői Erasmus party-ra, és megpróbáltunk „új embereket megismerni”, leginkább fiúkat, de nem sok sikerrel jártunk, illetve nem elvárásainknak megfelelő társaságot találtunk. Úgyhogy haza is jöttünk nem sokkal később. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése