2014. október 3., péntek

Le 3 Ocotbre 2014

Fülöp
Borzalmas rémálmom volt éjszaka, ezért reggel 6-kor azt sem tudtam, hol vagyok, már nagyon régen volt ilyen. Miután megbizonyosodtam róla, hogy a szobámban fekszem, Lyonban, megpróbáltam visszaaludni és nagy nehezen sikerült, de aztán nemsokára fel is kellett kelnem. Amúgy ilyenkor nagyon hasznos, ha az ember mellett húsz éves korában is ott van a macija.
Mikor nagy nehezen kitámolyogtam a szobámból, majdnem nekimentem Aaronnek, aki épp indult az egyetemre. Valamikor hajnalban ért haza, fogalmam sincs hol voltak Tilmannel, de ahhoz képest gyorsan összekapta magát. Amúgy tegnap megvették az IKEA-ban az új kanapét Lu szobájába, ami Aaron és a vendégek ágyaként funkcionál majd. Nekem az egyetlen problémám vele, hogy nagyobb, mint az enyém. De azért örülök, hogy Aaron is velünk fog lakni. Na, szóval kibotorkáltam. Közben Lu, a takaró alól kikiabált, hogy kell-e valami a Boulangerie-ből? Mivel nem úgy látszott, mint aki oda megy, ezért azt válaszoltam, hogy „ha valaki átmegy, akkor egy croissant”.  Mire teljesen elkészültem és kimentem a konyhába reggelizni, már ott is volt az asztalon a croissant-om, a kávé készen, Lu meg a francia házijával küszködött az asztal mellett. Megreggeliztünk együtt, aztán elindultunk az egyetemre, én az egyik campusra, ő a másikra.
Az első órám Lectures complémentaires volt, ahol mindig különböző antropológusok írásait dolgozzuk fel, minden órán van egy előadás, amit mi készítünk, mindig más csapat ad elő. Még nem beszéltük meg az összes csapatfelosztást, és maradt jó néhány üres időpont. Én eddig azért nem jelentkeztem, mert itt is próbáltam minél későbbre tolni, hátha addig megtanulok normálisan beszélni franciául. Egyszer csak ott tartottunk, hogy hárman maradtunk előadás nélkül: egy kicsit csúnya, és fura illatú (oké, büdös) fiú csoporttársam (aki az utóbbi időben folyamatosan mellém ül és én már elég nehezen viselem el), a leghelyesebb és legokosabb srác a csoportban, és én. Egy kétfős csapat pont tagot keresett, én pedig imádkoztam, hogy a mellettem ülő különös csávó jelentkezzen – és imám meghallgatásra talált! Így maradtam ketten Tommal, a nagyon titokzatos, laza, eszméletlen jó stílusú és mondom, nagyon okos sráccal, csapatot alkotni és megcsinálni a november 28-i előadást. A szünetben meg is keresett, cigivel a kezében, összehasonlítottuk az órarendünket (ami majdnem ugyanaz, mert kb. minden órán együtt vagyunk), és telefonszámot cseréltünk. Kérdezgetett Magyarországról, arról, hogy érzem magam itt, látszott rajta, hogy tényleg érdekli – az elmúlt évben állítólag csak utazott össze-vissza, ezt mondta az egyik bemutatkozásánál.
Második órára a félig alvó Marie-val mentem be, ez volt az Enquete ethnologique, ahol a mini-kutatásunkra készülünk. A fiatal tanárnőnk elmagyarázta a méthodologie-t, és különböző fogalmakat, amelyeknek hasznát vesszük majd – ez volt a bevezetés. Ezután megkerestük a csapatunkat (én Zoét és Mélainet), és valami mini brainstorming-ot kellett volna csinálnunk, de mi inkább csak beszélgettünk a hétvégi programokról, emellett magyar szavakat tanítottam nekik.
Harmadik órám a várva várt informatika volt. Az előző órámon kiderült, mindenki más pontosan ugyanannyira utálja, mint én, úgyhogy legalább kis empátiától ittasan indultam el. Beléptem a terembe, fura volt, hogy az óra már pontosan 14.00-át ütött, és még semmi történés. Nemsokára kiderült, hogy a suli számítógépes rendszere meghalt, és nem tudnak vele mit csinálni (azt hittem először viccelnek, nem lehet ekkora szerencsém), ezért a kedves tanár úr csak szóban tudta elmagyarázni, amit órán kellett volna csinálnunk, és ahogy befejezte mondókáját, mindenki felpattant és menekült a teremből – még mielőtt a számítógépek magukhoz térnek.

Hazafelé véletlenül két megállóval előbb
szálltam le,  így alkalmam volt kicsit
körbenézni a környéken.
Ilyen villák vannak a szomszédunkban:)
Úgy volt, hogy Lu-val plázázni megyünk délután, de ő később végzett az egyetemen, mint gondolta, ezért otthon találkoztunk. Megebédeltük, aztán nekiláttunk a pénteki takarításnak. Én porszívóztam, ő a konyhát súrolta, aztán a falat festegette, hogy az egész fehér legyen (ugyanis tele volt ételmaradékkal meg mindenféle folttal). Közben megjött Tilman, aki segített kiüríteni a konyhából nyíló pici, ablaktalan helyiséget, és berendezni chill-roomnak, aztán Aaron is hazajött, de ő csak bekapott valamit, majd rohant a zsinagógába, mert ma valami zsidó ünnep van – elmagyarázta a lényegét, de a nevét már elfelejtettem. A plázázást végül áttettük holnapra, a nagy bevásárlást is a Lidl-ben (teljesen kiürült a hűtőnk), és a bulizást is. Ma nyugis péntek estét tartunk, finom vacsival Tilman jóvoltából, és német dalokkal, Lu telefonjáról. Lu amúgy azt mondta, borzasztó, olyanok vagyunk, mint az öregasszonyok. És tényleg. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése