2014. október 27., hétfő

Le 23 Octobre 2014

Reggel korán keltem (na jó, 9-kor, de az már korainak számít!), és reggeli után folytattam az írást. Az első beadandómat nagyjából befejeztem, remélem jól sikerült. Nekikezdtem a másodiknak. Azt a kékszemű tanárunkhoz kell beadni, a Méthodologie universitaire-re, és csak annyit kért, válasszunk egy cikket vagy fejezetet egy könyvből, és írjunk róla egy kicsi összefoglalót. Ez alapján elég könnyű feladatnak tűnt, főleg, hogy csak 1,5-2 oldalt kellett írni. Az meg egyáltalán nem nagy dolog. Választottam egy cikket az egyetem internetes könyvtárából, ahol rengeteg folyóiratot meg lehet találni. Michel Agier (akiről múlt héten Tom előadásában is szó volt, az EHESS-en tanít, nagyon híres antropológus) cikke volt, a címe Mobilités africaines, racisme francais volt, és az afrikai menekültekről, és a francia rasszizmusról szólt. Egy Franciaországban élő afrikai, és egy azt hiszem Afrikában élő francia szólalt meg benne, ők vitatkoztak az aktuális helyzetről. Nagyon érdekesnek tűnt, de a közepénél rájöttem, hogy kemény fába vágtam a fejszémet. Háromkor el kellett indulnom a délutáni Unité de l’homme, diversité des cultures c. órámra, úgyhogy egy kis időre felfüggesztettem a tanulást.
Reméltem, hogy összefutok Tommal, mert tegnap beszéltünk facebook-on kicsit, megkértem, adja kölcsön a jegyzeteit a szünetre. Elképesztő a pasi, mert közölte, hogy ő tanulni akar szünetben is, úgyhogy nem tudja odaadni őket. Kicsit abszurdnak érzem, hogy az, aki mindent tud, és iszonyatosan okos tanul szünetben és nem én, aki külföldi vagyok és elég nagy szükségem lenne a pótlásra. Azt mondta, kérdezzek mást, de mivel más nem volt ilyen kedves, hogy felajánlotta, annyira nem akarok könyörögni, inkább megvárom a szünet végét, és majd utána lévő héten lemásolom róla. Azért jó lett volna vele ma összefutni, hogy személyesen is megbeszéljük ezt az egészet, de nem jött órára. Igazából nagyon kevesen jöttek órára. Lehet, hogy a beadandók miatt van, de nagyjából fele annyian voltunk az aphi-ban, mint szoktunk lenni. Azért elég hasznos óra volt, mert a félévi vizsgáról beszélt nekünk a tanár, mutatott egy példát és közösen megbeszéltük, hogyan kellene megírni. Sajnos pont az október 23-i Tedd magad szabaddá! tüntetés alatt voltam órán, ezért nem tudtam meghallgatni a beszédeket, pedig nagyon jónak ígérkeztek. Azért, mikor hazaértem kicsit utána olvastam, és elég jó visszajelzések születtek, de hát nem is nagyon vártam mást. Lélekben azért ott voltam.
Ha már október 23-a van, ajánlok mindenkinek egy zseniális interjút, amit hazafelé a buszon olvastam (mire nem jó az okostelefon), a 80-as évek ’56-os „megemlékezéseiről”, meg arról, hogy mi lett az ilyen rendezvények szervezőivel ezután. Szuper érdekes volt, és azért kicsit segít megérteni, hogy mi történik ma a politikában.

Ennyit az otthoni dolgokról, vissza Lyonhoz, csütörtök este nem csináltam sok mindent, csak írtam és írtam. Lu meg Aaron elmentek bulizni, úgy volt, hogy én is megyek, de Giulio, az olasz srác nem hívott, meg amúgy sem fejeztem be a dolgomat, kénytelen voltam itthon maradni. Megint hajnalig írtam, és közben háromszor majdnem feladtam, mert olyan borzalmasan nehéz megérteni a szakszöveget. Mikor lefeküdtem, még mindig nem éreztem teljesnek a dolgot, úgyhogy felhúztam az ébresztőórámat reggel 6-ra, hogy még suli előtt tudjak kicsit javítani rajta. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése