2014. október 2., csütörtök

Le 2nd, Octobre 2014

Ma reggel majdnem addig aludtam, ameddig akartam. Azt hittem, 10 óra alvás elég lesz a szervezetemnek, és magamtól is fel fogok kelni, de tévedtem. Alig bírtam kimászni az ágyból. De muszáj volt, mert mielőtt Lu hazaér, hajat kellett mosnom – és mivel nincsen hajszárítónk ez elég hosszadalmas folyamat –, össze kellett készülődnöm és reggeliznem is kellett. Ezt két óra alatt sikerült is elintéznem, így délben, miután Lu hazajött el is tudtunk indulni a CAF-hoz, a lakásunkhoz segélyért. Gond nélkül odataláltunk, bementünk, beálltunk az irtózatosan hosszú sor végére. Várakozás közben Lu a kisbabákat, én meg a jó pasikat nézegettem, és ha meg akartuk osztani a másikkal, csak oldalba böktük egymást hogy „Look, he’s so cute/beautiful!”. Neki több szerencséje volt, mert gyerekből több volt, mint fiú kortársunkból. Aztán nagy nehezen odajutottunk egy asszisztenshez, aki végignézte az iratainkat, elmagyarázta, hogy mi hogyan működik, mikor kapunk levelet, mikor kapunk pénzt, stb., majd ennyi is volt, mehettünk. Elcsodálkoztunk egyrészt a rendszer gyorsaságán, másrészt azon, hogy honnan van ezeknek (akarom mondani a Francia államnak) annyi pénze, hogy minden jött-ment embernek lakástámogatást adjon –ráadásul nem is keveset. Lu szerint ez Ausztriában is elképzelhetetlen, és akkor én mit mondjak Magyarországról? :D
A város legújabb negyedében voltunk, irodaházak és plázák tengerében, ezért úgy döntöttünk, van egy kis időnk körbenézni a plázában. Jól döntöttünk. Nem vettünk semmit, csak „felmértük a terepet”, hova jövünk majd, ha lesz felesleges pénzünk, vagy esetleg feltétlenül fel kell újítani a ruhatárunkat. Voltunk a Decathlon-ban is, Lu a sícuccokat, én pedig a futócipőket, -nadrágokat nézegettem, felmértük az árakat, mire kezdjünk spórolni. Nem mondom, elég nehéz volt megállni, hogy ne vegyek semmit, de ilyenkor csak gyorsan átszámolom, hogy mennyibe kerülne ez forintban és valahogy rögtön kiejtem a kezemből, akármi legyen is az.
A pláza előtt különváltak útjaink, Lu ment haza, én meg az egyetemre indultam, a mai egyetlen órámra, ami 4-kor kezdődött. Ez az az óra, amire eddig még egyszer sem jutottam el, mert első héten a nyomorult SFR-nél voltam túl sokáig, múlt héten pedig Boriékkal voltam inkább. Hát most hirtelen minden mulasztásomat megbántam. Az egyik legjobb tanárunk tartotta – akihez már egyszer volt szerencsém múlt héten, a Corps et langage keretein belül –, az óra címe L’Unité de l’homme, diversité des cultures azaz az emberi egység és a kulturális sokszínűség, ami már roppant jól hangzik így együtt, de azt hiszem az élményt, amit adott, leírni nem lehet. A pasi eszméletlen jól magyaráz, jegyzetelni nagyon jól lehet nála, és valahogy minden megmarad a fejedben, amit mond. Tettünk egy virtuális sétát (Google maps) Tokyoban, ez volt az egyik példa, amin keresztül magyarázott. Olyan gyorsan elrepült az egy és háromnegyed óra, mintha tíz percet ültem volna ott.
Még a villamoson is azt számoltam, hány órám lesz még vele, annyira tetszett. Nem otthon szálltam le, hanem egyenesen az SFR-hez mentem, megvártam Aaront, majd nagy elhatározással, hogy majd kiverjük a balhét, beléptünk. Természetesen nem nagyon sikerült. A fiatal srác elmagyarázta, hogy valószínűleg a France Telecom intézi az ügyünket, folyamatban van, majd értesítenek, de ő sem tud többet, mint én, mert „ezen a szinten” már nincsen hozzáférése. Nagyszerű. A mini dobozunkkal kapcsolatban sem tudott segíteni, azt mondta, 3-4 napig kell, hogy működjön, és ahogy lemerül, hívjuk az ügyfélszolgálatot. Még jobb. Végül hozzátette, hogy amint mindenünk megvan és működik, menjek vissza, és visszatérítik az összes eddigi fizetésemet, az utolsó centig. Végre, valami jó hír. Ennél többet sajnos tényleg nem tudott tenni – én elhiszem neki –, úgyhogy kénytelenek voltunk hazamenni Aaronnal.

Itthon, az első, amit megpillantottam, Tilman volt, a konyhaablakban ülve, cigivel a kezében, és nagyon megörültem neki. Alig tudott hazajönni Svájcból, nemcsak a busz lerobbanása miatt, hanem később minden pénze elfogyott, így nem tudta újratankolni a buszt, és meg kellett várnia, amíg megkapja az Erasmus-pénzt. Így lett neki a tervezett kétnapos svájci kiruccanásból majdnem egy hét. Beszélgettünk kicsit, aztán én nekiláttam megírni a blogomat, ők pedig nem sokkal később elmentek az IKEA-ba, engem vacsora és minden nélkül hagyva. Az előbb körülnéztem a hűtőben, van néhány pár virslink, pár szem paradicsom, és tojás, majd összeütök valamit. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése