2014. október 19., vasárnap

Le 17 Octobre 2014

Végre, péntek. Reggel csak reménykedtem, hogy megint Tommal utazok a suliig, ahogy múlt héten, de mit ne mondjak, erre elég kevés esély van mindig, mert annyi metró/villamos megy abban az időintervallumban, hogy nehéz egyszerre ugyanarra a járműre kerülni. Ahogy leértem a metróhoz, bent állt pont egy szerelvény, nem tudom miért állt annyi ideig, de iszonyúan zsúfolt volt, egy tűt nem lehetett elejteni. Gondoltam, elindulok előre, hátha találok egy kocsit, ahova beférek, ha nem, maximum megvárom a következőt (kb. 4 percenként járnak, úgyhogy nem olyan vészes). Egyszer csak megláttam Tom szőkésbarna haját az egyik kocsiban – elég könnyű felismerni, mert borzasztóan sok haja van és borzas, össze-vissza az egész – pont volt még hely is, úgyhogy bepattantam és folytattam a könyvem olvasását. Még néhány hete vettem Francois Laplantine L’Anthropologie c. könyvét, azt kezdtem el most bújni és bár eléggé az elején vagyok, nagyon érdekes. A tömegben meg amúgy sem tudtam volna rendesen dumálni Tommal, úgyhogy inkább úgy csináltam, mint aki a könyvén kívül semmire nem képes odafigyelni. Amikor leszálltunk, láttam, hogy észrevett és keres a tekintetével, odamentem, puszi-puszi, ca va? ca va, aztán fel a lépcsőn, a villamoshoz. Megint elég sokat beszélgettünk, megdicsértem a hétfői előadásért, és kérdezősködtem a könyvek felől, amiket használt hozzá. Kiderült, hogy őt is legalább annyira érdekli a politika-rasszizmus kérdés, mint amennyire engem, azt mondta, Michel Agier könyve (Le retour de la race et la responsabilité des élites) eszméletlen jó, mindenképp olvassam el, fent van a neten is. Én meg meséltem neki az otthoni helyzetről, a Jobbik térnyeréséről, különösen az ózdi polgármesterről és programjáról. Azért a pozitív oldalt sem hagytam ki, a Snétbergerről is meséltem neki, hogy mennyire fontos, amit csinálnak, és milyen borzalmasan jó zenészek, mennyire tehetségesek a fiúk/lányok. Majd küldök neki néhány linket ezekről, láttam rajta, hogy érdekli a dolog. Közben lassan beértünk órára, és szokás szerint késtünk, de szerencsére csak 5 percet.
Most előre elolvastam otthon a szöveget, amiből prezentációt készítettek a csoporttársaim. Malinowski (lengyel antropológus) egy kutatásáról szólt, maga Malinowski írta le a tapasztalatait az ott megfigyelt szokásokról. Érdekes volt, de nem annyira, mint az előző órai – amit meg nem olvastam el előre. A kedves előadóink viszont nem jöttek el, a háromból csak egyetlen egy lány volt jelen, Alicia. Marie, aki nagyon sokat hiányzott mostanában, megint orvosnál volt, ezért nem tudott jönni, a harmadik tag pedig, William láthatóan tesz az egész egyetemre, minden órán alszik, elég érdektelen a csávó és úgy látszik egyszerűen nem volt kedve előadást tartani. Alicia viszont hatalmas hős volt, megcsinálta egyedül a saját részét, minden kérdésünkre válaszolt, mindent elmagyarázott, mi teljesen el voltunk ájulva tőle, nem kis dolog egyedül lenyomni egy olyan előadást, amit eredetileg hárman csináltak. Hamarabb szélnek lettünk eresztve, úgyhogy szünetben beszélgettünk kicsit a lányokkal. Léna nagyon el akarja kezdeni az előadásainkat (mindkettőt együtt csinálom vele), és én egyáltalán nem bánom, mert nekem is idő kell, amíg feldolgozom, infót keresek hozzá, stb.. Azt mondta, hogy a szöveg, amit Tom választott nekünk, borzalmasan hosszú és nagyon nehéz – még szerencse, hogy az van később, nov. 28-án. Majd kitalálunk valamit, az a baj, hogy szünetben ők sincsenek Lyonban, és valószínűleg én sem vagyok végig itt. Készülni azért tudok nélkülük is, és maximum interneten megbeszéljük, ki mit talált.
A második óránk az Enquete ethnologique volt, és a tanár segített nekünk terepet találni, Mélaine (az egyik csapattársam) szomszédjában több külföldi lakik együtt, őket fogjuk „megfigyelni” és róluk csináljuk majd a mini-kutatásunkat. Nagyjából ez volt az érdemi része az órának, meg az, hogy kiderült, két beadandó van jövő hétre, úgyhogy bele kell húznom. Nem olyan vészes amúgy, mert 1,5-2 oldalt kell írni, ami egyáltalán nem sok, csak el kell kezdeni.
Miután végre kiszabadultunk, én rohantam infóra, ahol vizsgázunk, és én azért kicsit izgultam, mert az utolsó órán olyan feladatot rakott elénk a tanár, hogy alig tudtam befejezni. Gyakorolni akartam a héten, de valahogy mindig halogattam és a végén csak átolvastam néhány prezit, amiről a tanár magyarázta, mit, hogyan kell csinálni. Az is valami azért. Beértem a terembe, lepattantam egy géphez. Nem sokkal később kiderült, hogy van 5 ember a csoportban, akiknek nem működik a gépe/a felhasználónevével van gond és nem tud belépni, ezért jó negyedórát vártunk, hogy megoldódjon a probléma. Mivel nem oldódott meg, elkezdtük. Az öt ember meg jól megszívta, mert nekik meg kellett várniuk, amíg mi befejezzük a vizsgát. Megnyitottam a feladatokat, és nem akartam hinni a szememnek. Összesen három feladat volt, és mind a három olyan pofonegyszerű, hogy még egy óvodás is meg tudná csinálni. Az elsőben írni kellett egy 4 oldalas szöveget (illetve 4 oldalon keresztül csak „blablabla”-t kellett gépelni, mert teljesen mindegy volt, mit írsz), azt felosztani két fejezetre és mindkét fejezetet két alfejezetre, számozni az oldalakat és tartalomjegyzéket illeszteni hozzá. A másodikban le kellett írni, hogyan tudsz elmenteni egy képet a számítógépen – ezzel voltak gondjaim, de csak és kizárólag a fogalmazás miatt, mert magyarul tudom, franciául elég nehezemre esett leírni. A harmadikban pedig egy borzasztó könnyű táblázatot kellett rajzolni. A tanár azt mondta, kb. 45 perc az egész, hát én úgy is végeztem vele fél óra alatt, hogy hatvanszor leellenőriztem, kiszíneztem a fejezetek címeit, és vártam, hogy ne én legyek az első. Miután „beadtuk” (a netes rendszerre kellett elmenteni), mehettünk. Egy lánnyal együtt jöttem ki, kérdezte, hogy ment, beszélgettünk kicsit, aztán együtt mentünk a villamosra. Nagyon aranyos volt amúgy.
Itthon még Aaron itthon volt, pont fürdött, mikor hazaértem. Én elkezdtem átöltözni a futáshoz, aztán mikor kijött a fürdőszobából, mesélte, hogy itt volt a néni (a főbérlőnk) és eléggé meglepődött, mikor őt találta itthon. Én elég mérges lettem, mert direkt megkérdeztük Lu-t, hogy mi van ilyenkor, és azt mondta, ő szólt a néninek, nem lesz gond. Hát, majd valahogy kimagyarázzuk, mindenesetre, most a néni elutazik és januárig biztosan nem jár errefelé, úgyhogy van ideje elfelejteni, nekünk meg van időnk kitalálni, mit csinálunk legközelebb. Tényleg elég hülyén jött ki. A jó dolog viszont, hogy hozott nekünk vasalót, kávéfőzőt, vízforralót, kinyithatós ágyat (most már összesen minimum 5 ember tud egyszerre az eredetileg 2 személyes lakásban aludni :D). Majd írok neki, hogy köszönjük nagyon. Aztán Aaron elindult Thomas-hoz, akivel együtt mennek Grenoble-ba, a többiek után, én meg elmentem futni.

Nagyon jót futottam, szuper idő van. Ahhoz képest, hogy október közepe van, süt a nap, kb. 25 fok van napközben, a park pedig gyönyörű. Amikor befejeztem a két kört és odamentem az egyik kúthoz inni, egy pasi pont ott volt (ő is futott előtte), ivott. Ahogy meglátott, félreállt, mondta, hogy allez-y, átengedte nekem a kutat, és amíg ittam, nyomta nekem a gombot – egyedül amúgy elég nehéz inni, mert fél kézzel nyomni kell a gombot, hogy jöjjön belőle a víz. Esküszöm, úgy meghatódtam, ettől az icipici kis figyelmességtől, hogy kedvem támadt megölelni a nagyjából harmincas hapsit. Aztán inkább csak mosolyogtam rá egyet, ácsorogtam mellette kicsit, utána meg hazamentem. Elkezdődött a forever alone hétvégém, mert a többiek végig Grenoble-ban vannak, csak vasárnap jönnek haza. Egyáltalán nem bánom, mert egyrészt tanulnom kell, és ahhoz jól jön a csönd, másrészt már eléggé kezdtek idegesíteni a sok semmittevésükkel meg a folyamatos bulizással. Attól függetlenül, hogy nagyon-nagyon szeretem őket, elég nehéz Erasmusosokkal együtt élni, mit ne mondjak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése