2015. február 8., vasárnap

Le 6 Février 2015

Finally Friday, végre péntek. Nem mintha olyan megterhelő hetem lett volna, de azért ez a lakótárskeresés ki tudja szívni az emberből az energiát, az biztos. Remélhetőleg szombaton elintézünk mindent, és utána nem kell ezzel többet foglalkozni, tudok másra figyelni. Leginkább az egyetemre például.

Ma bementem egy alternatív órára, amit a sztrájkolók szerveztek, az volt a címe, hogy Anthropologie visuelle, tehát filmvetítést vártam leginkább, vagy néhány szót Jean Rouch-ról, ehhez képest teljesen más fogadott. Az órát inkább atelier-nek, azaz műhelynek hívták a tanáraink, és kiderült, hogy igazából dokumentumfilmet szeretnének forgatni az egész megmozdulásról, sztrájkról, és azért szervezték ezt az órát, hogy segítsünk nekik. Hamar kiderült, hogy a közönség felét ez nem érdekelte annyira, mint a vizuális antropológia története, az eddig készült dokumentumfilmek, úgyhogy két részre osztódtunk, és aki ténylegesen akart is forgatni, az ott maradt tovább – a másik felének szerveznek jövő héten „igazi” órákat, amire persze mi is mehetünk megint. Én maradtam, mert eléggé érdekel maga a dokumentumfilm-forgatás. Lehetett választani, hogy ki mivel szeretne foglalkozni inkább (fotókat készíteni, kamerázni, a mikrofonnal járkálni az „operatőr” mellett, vagy éppen rádióműsort csinálni), mindegyik eszközt kipróbálhattuk. Én kameráztam kicsit, és rájöttem, hogy ez nem olyan könnyű munka, amilyennek látszik, nagyon oda kell figyelni, ezen kívül a kamera iszonyatosan nehéz, azt tartani órákon keresztül, nem semmi. A csoportomból nem voltunk amúgy sokan, Léna, Marielle, Alicia, még egy lány, akivel csak néha váltok két szót, és én, ennyien voltunk „antropológusok”, a többiek politológiát, pszichológiát, vagy nyelveket tanulnak. Jó sok időt töltöttünk el az eszközök próbálgatásával, meg mindenféle ötletgyűjtéssel, ki, hogyan tudna hozzájárulni a sztrájk dokumentálásához. Nekem több ötletem is akadt a magyar aktivizmusból inspirálódva, majd utánanézek kicsit, melyiket lehetne itt is megcsinálni.

Szerencsére viszonylag hamar hazaértem, így volt időm kicsit rendet rakni Luu szobájában (szokás szerint mindent széthagyott), mert ma estére vártam Dórit, aki Erasmuson van Párizsban, és kitalálta, hogy ma megnézi Lyont, aztán itt alszik nálam. A rendrakás után még gyorsan elszaladtam a Lidl-be vásárolni, aztán 7-kor megérkezett Dóri, főztünk egy spagettit, és jó sokáig beszélgettünk. Elég fáradt voltam, mire ágyba kerültem. Megpróbáltam lefekvés előtt megnézni, hátha feltették a jegyeimet az internetre, de esélytelen próbálkozás volt. A sztrájk miatt minden megcsúszott, a zsűri nélkül nincsenek jegyek, semmi, úgyhogy fogalmam sincs, mikor tudom meg a többit, de nem mostanában lesz, az valószínű. A hivatalos álláspont szerint legjobb esetben is csak február végén fizetik ki a doktorisokat, de senki nem gondolja komolyan, hogy ez tényleg meg fog történni… 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése