2015. február 6., péntek

Le 4 Février 2015

Felkeltem, még akkor is, ha tegnap fél 2-kor feküdtem le. Igazából 6,5 órát aludtam, ami tavaly még soknak is számított, mert a Vetési mellett aludni nem nagyon lehet. Jól aludni meg végképp nem. Viszont itt kint, annyit alszok, amennyi jól esik, ha sikerül időben lefeküdni.
Luu kikiabált 8.50-kor a szobájából, hogy mégsem jön velem (gondoltam), majd később felkel és bemegy egyedül az egyetemre – mindenféle papírokat kellett leadnia. Én elindultam 9 után, kicsit késésben voltam, de semmi gond, mindig van olyan, aki még nálam is később ér be órára. A tanárok meg nem nagyon sértődnek meg, tudják, hogy mindenki nagyon messze lakik az egyetemtől, nem könnyű kiszámítani, mennyi idő. A tömegközlekedés meg bármikor leállhat egy kis „accident technique” (műszaki okok) miatt.
Nem késtem sokat végül, és tényleg voltak, akik utánam értek be. Julien Bondas, a tanárunk, még csak csúnyán sem néz, inkább csak mosolyog, ha beesünk az ajtón. A múlt heti kiállításról beszélt, kérdezgetett minket is, kinek hogy tetszett, aztán még néhány fontos dolgot elmesélt a tárlatról. Az óránk (Nommer et Classer / Megnevezni és csoportosítani) mai anyaga a múzeumok keletkezéséről szólt, hogyan alakultak ki, milyen tárlatok voltak eleinte, mi szerint csoportosították a kiállított tárgyakat, egyáltalán mit állítottak ki, stb. Nagyon érdekes volt amúgy.
Óra után Mélaine-nel ketten maradtunk, mert se Zoé, se Maeva nem jött, akikkel amúgy jóban vagyunk. Tom ott volt, meg Léna is, de ők néhány másik csoporttársunkkal nagyon belefeledkeztek egy beszélgetésbe, mi meg fáztunk, úgyhogy inkább elindultunk a menzára. A következő óráig még volt két óra, addig végig együtt voltunk, ettünk, beszélgettünk, cigiztünk, aztán mikor már tényleg nem tudtunk mit csinálni, bementünk a könyvtárba, és egy fotóalbumot nézegettünk.
A mai utolsó órám Anthropologie de la culture volt, és most nem volt annyira borzalmas, mint a múltkori, bár a tanár ezt is végighadarta, és elég nehéz volt követni. Most „csak” 20 perccel fejezte be előbb. Mélaine is sóhajtozott közben, ő sem tudott normálisan figyelni, mert mire leírtunk egy részt és átgondoltuk volna, addigra a tanár már rég máshol járt. Ettől eltekintve jó volt, mert érdekes dolgokról beszélt, csak utána kell majd olvasnom.
Óra után rohantam haza, de sajnos rossz buszra szálltam, ami átvitt a Rhone másik oldalára, úgyhogy haza kellett onnan sétálnom. Nem volt annyira hosszú az út, de nagyon hideg volt, teljesen átfagytam, mire hazaértem. Luu tündéri volt, vacsorával várt. Sajnos, mikor hazaértem egy kisebb incidens történt, kiesett az orrpiercingem és nagyon nehéz volt visszatenni, de a lényeg, hogy sikerült. Beforrt volna a lyuk, ha akár csak éjszakára is úgy maradt volna…

Este 7 körül jött egy afrikai lány, lakást nézni. Elég furcsa volt, mert 5 percnél tovább nem volt itt, az biztos. Csak végignézte a lakást, a szobákat, aztán ment is haza. Annyira mondjuk nem bántam, de kicsit kezd aggasztani, hogy nem találok normális embert. Eddig csak a mexikói volt igazán szimpi, de ő valószínűleg máshol fog lakni… Mindegy, úgyis a néni dönt végül. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése