2015. február 6., péntek

Le 5 Février 2015

Tegnap este kaptam néhány emailt a sztrájkhoz kapcsolódóan. Az elsőben az állt, hogy csütörtök-pénteken elmaradnak a doktorisok órái, helyette szerveznek másikakat, meg volt adva a terem és az időpont. Az első ma reggel 8-kor kezdődött, de esélytelen volt, hogy 6-kor felkeljek miatta. A második emailben a jury (zsűri) nyilatkozott, hogy nem ülnek össze elbírálni a jegyeket, mivel a fele hiányzik (a doktoris tanáraink ugyanis nem adták le őket), és hogy követelik, hogy az egyetem fizesse ki a vacataire-eket (a doktorisokat). A harmadik emailben pedig tájékoztattak, hogy ha ezekről az első féléves jegyeimről szeretnék tudni valamit, menjek ma 2-re az egyetemre, ott lesz valami tájékoztatás.
Megcéloztam egy délben kezdődő órát, hogy az után elmegyek a jegyeimért, utána pedig 4-től úgyis rendes órám van, de nem sikerült időben összeszednem magam. Luu 9 körül indult Spanyolországba, én akkor keltem, hogy elköszönjek tőle, utána hajat mostam, meg mindenféle mással elment az idő, mire észbe kaptam már indulnom kellett volna. Úgyhogy nem mentem délre, csak 2-re, hogy a jegyeim egy részét legalább megtudjam, nagyon kíváncsi voltam. A biztonság kedvéért azért megkérdeztem smsben Zoét és Tomot is, hogy mennyire fontos szerintük ez az egész. Zoé nem jött be, Tom viszont azt írta, biztosan megmondják a jegyeinket, úgyhogy én rohantam is.
Út közben összetalálkoztam egy lánnyal, akit eddig sosem láttam, de kiderült, hogy ő is oda igyekszik, ő is antropológiára jár, úgyhogy együtt kerestük meg a termet. Bementem, először Olivia-hoz mentem oda, aki tavaly a Lectures complémentaires-t és az Enquete Ethnologique-t tartotta nekünk. Az első tantárgyból (Lectures) volt egy prezentációnk Tommal és Lénával, arra 15-öt kaptunk (20 a maximum), a beadandómra 14-et kaptam, így a végleges jegyem 14,5 lett. A másodiknál (Enquete ethno) volt négy kis beadandóm, azoknak az átlaga 12,75 lett, és volt egy, amit közösen írtam Zoéval és Mélaine-nel, arra 13-at kaptunk, így a végleges jegyem 12,875 egészen pontosan. Sajnos nincs nagyon viszonyítási pontom, fogalmam sincs, hogy mi számít jónak, mi nem, de az biztos, hogy 15-nél jobb jegyeket nem nagyon láttam, tehát valószínűleg nem lettek rosszabb jegyeim, mint a franciáknak, sőt. A másik tanár a gyönyörű kékszemű pasi volt, aki utolsó órán Jean Rouch-filmet vetített nekünk, és én teljesen beleszerettem. Odamentem hozzá, beszéltem vele néhány mondatot, azt mondta, nincsenek nála a jegyek, de elküldi emailben, küldjek neki egyet, hogy tudja, ki vagyok. Én mosolyogtam, mint valami bolond, meg bólogattam végig: ca marche, merci, merci (úgy lesz, köszönöm, köszönöm). Alig akartam elindulni, aztán úton a könyvtár felé, azon kezdtem el gondolkozni, mi lenne, ha abba az emailbe beleírnám, hogy je vous aime (szeretem magát). Vagy csak, hogy gyönyörű szeme van. A másik út hozzá Észak-Amerikán keresztül vezet (tényleg), mert ő ott kutat, az kicsit bonyolultabb lenne.

Még volt 1,5 órám 4-ig, elszaladtam a menzára, ettem egy szendvicset meg ittam egy kávét, aztán a könyvtárból írtam egy mailt a kékszeműnek (végül csak annyit írtam bele pluszban, hogy szép félévet kívánok neki és sok sikert a sztrájkhoz), és kivettem egy könyvet, amit hétvégén mindenképpen el kell olvasnom.
A mai utolsó órám Dynamique des sociétés volt a kedvenc tanárommal. Azt hittem, beszélni fog a sztrájkról, vagy a jegyeinkről, mivel ő is benne volt a jury-ben, de egy szót sem szólt. Az óra viszont nagyon jó volt, írtam kb. 4 oldalt, és a végére majd’ leszakadt a kezem, de eszméletlen érdekes volt. Imádom ezt a hapsit, nagyon jól magyaráz, és az ő témái a legérdekesebbek eddig.

Óra után rohantam, mert egy srác 7-re jött lakást nézni, addigra mindenképp haza kellett érnem. Nem sokat késett, és nagyon-nagyon jófej volt. Kérdezgetett, nagyon laza volt, látszott rajta, hogy tényleg szívesen lakna itt, és nem csak azért keres lakást, hogy legyen hol laknia, hanem azért is, mert szeretne valakivel együtt lakni. Amúgy 22 éves, kolumbiai, csak nyárig lesz Lyonban, utána jön a barátnője meg a családja és végigutazzák fél Európát .Ja, tud két mondatot magyarul: Szia! Hogy vagy?, mert járt már egyszer Budapesten. Én vele szeretnék lakni, eddig vele értettem meg a legjobban magam (nem csak a magyar miatt :D). Lehet, hogy nem lesz nyugodt félévem mellette, de ha tanulni akarok, majd bent maradok a suliban. Vagy beteszem a fülhallgatómat. Inkább ez, mint egy fura, csendes lány. A néni nem tudom, mit fog hozzá szólni, de majd megbeszélem vele a hétvégén. Ma leírtam neki a helyzetet, azt írta, megpróbál szombaton idejönni, és mindent elintézünk. Úgy legyen. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése