2015. február 28., szombat

Le 25 Février 2015

Ma nem is kellett annyira győzködnöm magam, időben elindultam és oda is értem késés nélkül az első órámra. Ez volt a Nommer et classer (Megnevezni és csoportosítani) Julien Bondas-zal, ez mindig érdekes. Jó fej volt, ma kiosztotta a bibliographie-t az órai anyaghoz, a könyveket, cikkeket, amiket használt, és amiket jó lenne, ha elolvasnánk. 
Claude Lévi-Strauss (1908-2009)
Utána pedig tovább magyarázta az anyagot, most Lév-Strauss volt terítéken. Claude Lévi-Strauss talán Franciaország talán leghíresebb antropológusa, nekünk már szeptemberben elkezdtek mesélni róla és a kutatásairól. Mindenki rá hivatkozik, az ő elméletei gyakran kiindulópontok egy-egy kutatásnál. Egyetlen probléma van vele: senki sem érti. Ugyanis Lévi-Strauss eredetileg filozófus volt, aztán amikor elkezdett antropológiával foglalkozni, elindított egy egészen új irányzatot (structuralisme), teljesen máshogy vizsgálta a társadalmat, mint előtte bárki, ebből kifolyólag mindenkinek nehezére esik megérteni is, nem hogy elemezni a munkáit. Természetesen nélküle nem lehet antropológiával foglalkozni, tehát kénytelenek vagyunk valahogy végigküzdeni magunkat a munkásságán. Julien Bondas ma ebben próbált nekünk segíteni, sajnos nem sok sikerrel – pedig még rajzolt is a táblára, hátha úgy könnyebb. Én még ezt a félévet megpróbálom Lévi-Strauss egész munkássága nélkül kihúzni, csak azokat a részeket megérteni, ami egy-egy tantárgyamhoz fontos, majd nyáron beleásom magam az összes kutatásába, hogy mire elkezdem a következő évet, olyan penge legyek, mint Tom. Ez volt tehát az első óránk, küzdelem Lévi-Strauss elméleteivel.

Óra után a lányok nagyon megindultak a villamos felé, én is meglepődtem, hogy miért megy mindenki haza, mikor még lesz egy óránk 2-től. Maeva mellém keveredett, és megkérdezte, mit csinálok, mert ő nem akar hazamenni. Mondtam, hogy én is úgy terveztem, hogy maradok, úgyhogy együtt elindultunk ebédelni a menzára. Együtt megebédeltünk, közben hozzánk csapódott még egy csoporttársunk, Laurie, hárman dumáltunk ebéd után. Ők is ki vannak akadva a sztrájk miatt, együtt szidtuk az egyetemet, hogy nem csak a doktorisokat, minket is szivatnak. Ebéd után elmentünk a könyvtárba, és ott tanultnk háromnegyed 2-ig.

A második órám ma az Anthropologie de la culture volt, a kis doktoris nő már megedződött, és nem fejezi be 40 perccel hamarabb az óráját, de még mindig nagyon nehéz követni. Kiderült, hogy Maeva félév eleje óta nem is jött erre az órára (beteg volt, vagy csak nem tudott), ezért elkérte az összes jegyzetemet. Nem hiszem, hogy sokra megy vele, mert elég kaotikusak, de hátha sikerül neki bepótolni. Igazából egy könyvet kell elolvasni ehhez az órához (La notion de culture dans les sciences humaines / A kultúra fogalma a társadalomtudományokban), ha az megvan szerintem mindenki tök jó vizsgát ír. Óra után együtt mentünk haza, Maeva is arra lakik, amerre én.

Ez a kép karácsonykor készült <3
Itthon Annát vártam, amikor Bori megírta a szörnyű hírt: meghalt a Dönci. A teknősöm, akit 8 éves koromban kaptam, és tényleg elválaszthatatlanok voltunk. Annyira, hogy én kikötöttem, mikor felvettek Lyonba: hozom őt is, nem érdekel mennyire bonyolult. Aztán mindenki lebeszélt róla, és abban maradtunk, hogy inkább várunk egy évet vele. Hát szegény Döncike bele is halt, hogy nem maradhatott velem. Mindenki elcsodálkozik ezen, de én majdnem biztos vagyok benne, hogy hiányoztam neki, ezért történt a tragédia. Bori és Apa is azt mondják, nem látták semmi jelét, hogy beteg lenne. Evett, mászkált a lakásban, az anyagcseréje is rendben volt, tehát tényleg semmi baja nem volt – látszólag. Engem pedig nagyon szeretett, 13 évig én etettem, fürdettem többnyire, a hangomat is megismerte, és jött mindig, ha hívtam. Mikor Saumur-ben voltam 3 hónapot, akkor nem evett semmit néhány hétig, az is megviselte. Most pedig keveset voltam otthon Paloznakon karácsonykor, biztos azt hitte, hogy teljesen magára hagytam. Annyira sajnálom szegényt, miután Bori leírta, több órán keresztül sírtam, még soha semmi nem viselt meg ennyire.
drága Dönci
Később összeszedtem magam, mert Anna vonata 21:25-re ért Lyonba, ki kellett mennem elé. Sütöttem quiche lorraine-t brokkolival, ahogy anya csinálja, vacsorára – nagyon finom lett. Az állomáson szerencsére megtaláltuk egymást, aztán hazajöttünk, megvacsiztunk és nem sokkal később le is feküdtünk aludni, nagyon fáradtak voltunk mind a ketten, és nekem holnap reggel órám lesz. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése