2016. szeptember 7., szerda

Le 6 Septembre 2016 – (harmadik) megérkezés Lyonba

Újra írok. Nem tudom meddig. De nyáron rengeteg óhajt, sóhajt hallottam a bloggal kapcsolatban, úgy döntöttem, amennyire tudom, igyekszem újra dokumentálni a lyoni dolgaimat – ha már ennyi embert érdekel a francia életem. Mégiscsak ez a diplomázós évem, ha minden igaz, akkor ez biztos fontos lesz. Néha nehéz elhinni, hogy ez a harmadik év itt Lyonban. Mindig kicsit más, mindig kicsit nehéz, mindig izgalmas. Egy biztos : sosem lehet megunni.

Most még otthon vagyok fejben. Hétfőn (szeptember 5-én) este repültünk haza. Otthonról. Ennyire kalandos repülésem még nem is volt, szerintem Daninak sem. Úgy kezdődött, hogy (szokás szerint) nagy rohanásban voltunk, de annyira, hogy átgázoltunk két rendőrön, a reptér közepén, mire a harmadik ránk kiabált, hogy hova megyünk, nem látjuk, hogy le van zárva az a rész ? Ekkor kicsit megtorpantunk körbenézni, és kiderült, hogy a csomagfeladós hangár fele le van zárva, minden utas a másik felébe van zsúfolva, és mindenki vár. A rendőrök meg a kutyáik pedig valamit keresnek, de láthatólag nem volt para, mindenki egészen nyugodtnak látszott, úgyhogy én ki is mentem cigizni. Mire visszaértem, már újra megnyitották azt a részt is, feladhattuk a csomagot. A második probléma nem váratott sokáig magára, a kedves csomagmérős emberke közölte velünk, hogy 2 kg plusz súlya van a bőröndünknek, vagy kiveszünk valamit, vagy fizetünk. Anyáék már hazamentek, a házi készítésű, paloznaki paradicsomszószt pedig nem volt szívünk kidobni, úgyhogy fizettünk, mint a katonatiszt. Hétezer forintot. Jó tanács bárkinek, aki (akár sokat, akár keveset) utazik: mindig ellenőrizzétek le, hogy mennyi lehet a bőrönd súlya, ugyanis 3500 Ft/kg a túlsúly ára, az pedig még akkor is fáj, ha átszámolod euróba. Próbáltunk úgy tenni, mintha iszonyatosan gazdagok lennénk, és teljesen mindegy lenne ez is, meg a 600 Ft-os kóla is, amit a Duty Free-ben vettünk, de nem mindig sikerült elhinni. Ezek után reménykedhettünk volna, hogy más akadályba nem ütközünk és innen már sima az út Lyonig, de sajnos az élet nem így működik. A repülőnk 1,5 órát késett, később kiderült, hogy azért, mert az a gép, amivel eredetileg mentünk volna, meghibásodott, és meg kellett várnunk egyet, ami Berlinből jött. Köszi, Easyjet, ez már a második alkalom, hogy majdnem hibás géppel repülök. A várakozás leginkább azzal telt, hogy én játszottam az elviselhetetlen barátnőt és addig feszítettem Dani idegeit, amíg csak lehetett, de valahogy sosem lett ideges, maximum nem szólt hozzám néhány percig, azt meg nem viseltem túl jól és rögtön elviselhetőbb lettem. A repülőút aztán simán ment, én végigaludtam minden percét, Lyonban alig bírtam magamhoz térni.

A reptérről nagyjából 1-1,5 óra alatt értünk haza, minden várakozást beleszámítva. JB szerencsére várt minket, nála volt a lakáskulcsom, úgyhogy mérgesek lettünk volna, ha nem jön haza. Annyira tündér volt, hogy főzött nekünk vacsorát, és még sört is vett. Ennyire jó visszatérésem még sosem volt – többnyire azért, mert üres lakásba jöttem haza. JB iszonyatosan örült nekünk, mi meg pont annyira neki, vacsora közben dőlt belőle a szó, elmesélte a nyarának minden fontosabb mozzanatát. Hajnali 2-ig beszélgettünk, de semelyikünk sem bírta tovább, hamar ágyba dőltünk.


Másnap (azaz ma, szept. 6-án) majdnem délig aludtunk, én annyira fáradt voltam, hogy 11-kor konkrétan nem bírtam még kinyitni a szememet. Reggeli után próbáltuk interneten elintézni, amit lehet, aztán délután felkerekedtünk Danival, és elsétáltunk először az ő bankjához, aztán az enyémhez.  Közben újra megnéztük Lyont, még mindig gyönyörű. Ide teszek néhány képet, hogy ti is átérezzétek, milyen király helyen lakom. Séta közben találtunk egy zseniális helyet a belvárosban. A neve az, hogy BestBagels, bagel-szendvicseket csinálnak, amik iszonyatosan finomak. Én például kiválasztottam egy vegát, amiben volt sült padlizsán, hagyma, saláta, paradicsom, uborka, és még vagy hatféle zöldség, ami most nem ugrik be, de eszméletlen jó volt. Lehetett mellé köretet meg italt is választani, és még így is csak 8 euró volt, ami lyoni viszonylatban nagyon is megállja a helyét.


ez volt az ebédünk :-) 

A nagy sétánk után visszajöttünk a lakásba, és miután JB hazament a falujába, mi nekiálltunk a takarításnak. A szobámat teljesen kipakoltam, mielőtt hazamentem Magyarországra, úgyhogy most aztán minden bútort el lehetett húzni, minden sarkot ki lehetett porszívózni. Visszapakolni már nem lesz ennyire könnyű, az biztos.


Nagyjából ennyi volt az első lyoni nap, holnap elvileg meglesz az órarendem, délután pedig babysitterkedem, nem lesz nagyon szabad pillanatom most a héten, azt hiszem. De azért good to be home

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése