2016. szeptember 27., kedd

Le 27 Septembre 2016

Ma reggel megint elkezdődött… Reggel 6-kor kelés, JB-vel reggeliztem, aztán irány az egyetem. Az első óránk szeminárium volt, néhány csoporttársunk csinált prezentációt egy szövegből. Ezt az órát a román tanárnőnk tartja, aki eleinte nagyon szimpatikus volt, de most már egyre kevésbé az. Mindig nekiáll óra közepén sztorizgatni, és olyan érzése van az embernek, hogy nem haladunk semerre, olyan információkat mond, amiket már rég megtanultunk. A szöveg, amit el kellett olvasnunk például arról szólt, hogyan kell antropológiai kutatást csinálni, de nagyon az alapok voltak benne, amiket kb. első félév óta kívülről fújunk. Értem én, hogy ismétlés a tudás anyja, de örülnék neki, ha valami újat is tanulhatnék azokon az óráimon, ahol legalább tanár van.

Aztán egy előadás, az antropológia tanszék vezetőjével, aki megint szabadkozott, hogy sok probléma van, és megint elmesélte, hogy mekkora gázban van az egyetem, csak hogy ne rá legyünk mérgesek (mert ő nem tehet semmiről persze), hanem ez mind rajta kívül álló dolog, és ő nagyon szeretné, ha minden működne. Na igen. Sajnos már egyáltalán nem tudjuk sajnálni a pasit, akármennyire is próbálkozik, egyszerűen vállalhatatlan már lassan, ami megy. Egy tanárt sikerült valahonnan leakasztaniuk, de még hiányzik négy, fűtésre sincs pénz, télen nem tudja mi lesz. Úgy látszik, nem csak a magyar oktatásban vannak problémák.

Harmadik óránk megint egy szeminárium volt, a környezetantropológia óránkhoz kapcsolódik, és itt is kutatást kell csinálnunk, csoportban. Nekem semmi ötletem nem volt, mert ez a terület engem marhára nem érdekel, emiatt el se tudom képzelni, mi tartozhat ide. A többieknek volt azért ötletük, én egy sráchoz akartam csatlakozni, aki egy másik órán is velem van egy csoportban és ugyanazt a kutatást akarta folytatni, amit ott csinálunk, elég praktikus lett volna. De túl egyszerű is, mire odamentem hozzá, hogy csináljuk együtt, addigra megváltoztatta a véleményét. Úgyhogy magamba roskadva visszaültem a padba és azon gondolkoztam, kihez csatlakozzak. Egyszer csak a két előttem ülő lány (akikkel eddig össz-vissz egyszer beszéltem) hátrafordult hozzám, hogy mit csinálok, van-e kedvem velük kutatni. Persze, hogy volt. Ráadásul a téma is érdekes, hogyan vesznek részt a városlakók a város vezetőinek döntéseiben, mibe szólhatnak bele? Minden sínen van.

Negyedik óra megint előadás volt, azzal a nővel, aki az első óránkat tartotta, hát nem dobott fel túlságosan. Az első pár percben sikerült úgy elaludnom, hogy a tanárnő velem szemben, kb. három méterre tőlem magyarázott, én arra ébredtem, hogy dőlök ki a padból. Ennyire volt érdekes.


Az egyetemről egyből a lányokért mentem suliba, fél 6-ra kellett odaérnem. Nagyon fáradt voltam, alig vártam, hogy valahogy kávéhoz juttassam a szervezetem. Szerencsére egészen aranyosak voltak hazafelé, nem cibálták egymást annyit – vagy csak hozzászoktam már, és nem tűnik fel. Lea az utolsó 50 méteren elnyalt a betonon, úgyhogy egy sírva ordító gyerekkel sikerült hazaérnem. Nem lett semmi baja, még csak fel sem horzsolta a bőrét. Ma nekem kellett őket lefektetni, mert a szüleik vacsorázni mentek este. A nővéreik ugyan otthon voltak, de ők tanultak, meg volt a saját dolguk. Természetesen nem ment minden könnyen, hiába kérdezgettem a kislányokat egész este, hogy éhesek-e, nyilván akkor jutott eszükbe, amikor menni kellett volna aludni. Így este 9-kor vacsoráztattam őket, majdnem negyed 10 volt már, mire az emeletre feljutottunk. A fürdés persze nem volt gyors menet, utána még könyörögni kellett, hogy feküdjenek le, még mesélni, én a végére alig éltem. Az esti mese után lekapcsoltam a villanyt, és kislisszoltam a szobából, aztán mentem is haza. JB szerencsére nem várt meg a vacsorával, szegény éhen halt volna. Nagyon finom lecsót csinált, gyorsan megvacsiztam, aztán nem sokkal később le is feküdtem aludni, mert holnap megint korán kell kelni… 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése