2016. szeptember 14., szerda

Le 14 Septembre 2016

Ma JB-vel együtt készülődtem reggel, mert ő elaludt, és nem ment be a 8-kor kezdődő órájára. Én mostanában mindig időben kelek, így van időm (egy órám) meginni a kávémat és kicsit gondolkozni az életemen, na meg a napi teendőkön.

Megint reggel 10-kor kezdődött az első órám – ez valószínűleg csak ezen a héten van így, jövő héttől kelhetek 6-kor és 8-kor már a padban ülhetek, mint a régi szép gimis időkben, alig várom. Sajnos nincs más választásom, az esti babysitterkedések miatt ezt a beosztást kellett választanom. A mai első órám Anthropologie de la communication (Kommunikáció-antropológia) volt, és az egyik kedvenc tanárom tartja, Julien Bondaz, egy fiatal hapsi, imádom – meg a többiek is. Érthetően magyaráz, folyamatosan figyel, hogy értjük-e, és még a legérdektelenebb dolgot is elő tudja úgy adni, hogy idd a szavait. Szóval egész órán jegyzeteltem, ez még csak a bevezetés volt, de nagyon érdekes. Igazából a kommunikáció különböző formáiról beszélt, meg hogy az antropológiában mit tekintünk kommunikációnak, elővezetett néhány elméletet is különböző nyelvészektől, antropológusoktól, pszichológusoktól. Azt is elmondta, hogy antropológiában nagyon fontos, hogy mindent komolyan vegyünk, például ha egy ember elkezdi nekünk mesélni, hogy most volt a sámánnál és az ő segítségével kapcsolatba lépett a három éve halott nagyanyjával, akkor azt halálosan komolyan kell venni és az ilyen típusú kommunikációt is lehet tanulmányozni később. Én már teljesen átvettem ezt a mentalitást, néha a hétköznapokban kifejezetten jól jön, így sokkal könnyebben meg lehet másokat érteni.

Óra után elindultam az IKEA-ba, mert még néhány dobozt vennem kellett a cuccaimnak. Nagy szerencsémre a villamoson összefutottam Laura-val, akit nagyon bírok, tavaly meg is hívott magához kávézni, de telefonszámot nem cseréltünk, később pedig majdnem hogy egyáltalán nem találkoztunk órán, így az elmaradt. Most nagyon megörültünk egymásnak, ő is pont az IKEA-ba ment egy kis virágért, így legalább ketten voltunk. Végigdumáltuk az egész vásárlást, kiderült, hogy év közben túrázni akar menni, mondta, tartsak vele nyugodtan, én meg örömmel beleegyeztem, most sikerült számot is cserélni. Később ugyan rájöttem, hogy se bakancsom, se hátizsákom, se rendes kabátom nincs egy nagyobb túrához, plusz nem is a kedvenc elfoglaltságom, de Laura nagyon jó fej, úgyhogy maximum beruházok néhány fontosabb dologra, és még a Lyon környékbeli hegyeket is felfedezem, azért elég jól járok. IKEA után ő hazaszaladt, én meg maradtam a campuson, nekem nem volt kedvem 2 órát oda-vissza metrózni, pont elég egyszer egy nap. Az egyetem pici kávézójában megebédeltem, most felújították, és nagyon királyul néz ki. Ráadásul abszolút olcsó, egy saláta 2 euró, egy szendvics is 2-3 euró körül mozog, tehát 5 euróból egy egész kiadós ebédet össze lehet hozni. Utána beültem a könyvtárba, próbáltam kicsit tanulni, kicsit informálódni a világ történéseiről.

Négykor már elég fáradtan odaértem az amphi-hoz, ahová a következő óránk volt kiírva. A többiek kint ácsorogtak, én nem foglalkoztam velük, mentem be a terembe. Ahogy beléptem, rájöttem, hogy a bent lévők között egyetlen ismerős arc sincs, és a tanár is új. Gyanús. Kimentem a többiekhez, megkérdeztem Charlotte-ot és Laura-t, hogy mi történt, és kiderült, hogy valaki másnak van órája az amphi-ban, ahol nekünk kéne lennünk. Fél óra várakozás után végül megjelent az antropológia tanszék feje, Soarez, és a tanárunk, elvezettek minket egy másik terembe, és elkezdődött a magyarázkodás. Soarez próbált minket megnyugtatni, de már mindenkinek annyira elege volt, hogy puffogtunk, grimaszoltunk neki, néhányan lerohanták, hogy mégis miért nincs még mindig órarendünk, és mikor lesz. Ő nem nagyon zavartatta magát, nagy közhelyeket mondogatott, hogy „köszöni a türelmünket”, „várjunk még kicsit”, „kisebb problémáik voltak az évkezdéssel”, stb. A hétfői elmaradt óránkról (amit neki kellett volna megtartania) azt mondta, hogy sajnos az ilyennel számolni kell (?), bepótolja máskor, mondjuk a pótló-héten – karácsonyi szünet előtt, nagyon jó, köszönjük. Miután kiment, a tanárunk is elkezdett az órai követelményekről beszélni, amivel csak tetőzte a feszültséget. Ez az óra Anthropologie politique et économique (Politika- és gazdaságantropológia), kiderült, hogy hétről hétre egy könyvet kell elolvasnunk, jövő hétre például kapásból egy 450 oldalasat. Ezen kívül még otthoni kutatómunkát is elvár, kisebbség és/vagy állam témakörben, és minden olvasott könyvről egy egyoldalas beszámolót. Amikor valaki szóvá tette, hogy esetleg nem lesz-e ez egy kicsit sok, jól lehordott minket, hogy harmadévesek vagyunk, szokjunk már hozzá ehhez a tempóhoz. Hát jó. Nehéz év lesz, azt már most látom. Az óra közepes volt, a téma érdekes lett volna, de a tanár úrnak bevett szokása, hogy internetről letöltött cikkeket olvas fel, és lehetetlen nála jegyzetelni. Úgyhogy végül feladtam az írást, és csak figyeltem, arra, amit mond.


Elég későn értem végül haza, meg is ijedtem kicsit, mikor beléptem az ajtón, mert JB így fogadott: „Jaj ne, azt hittem később jössz!” Úr Isten, vajon mit csinált… Végül kiderült, hogy meglepetés vacsorát akart nekem főzni, de még nem lett kész vele. Én futni akartam, de nagyon fájt a hasam, úgyhogy nem mentem el végül. Megvártam, amíg kész lesz a vacsi, aztán leültünk JB-vel. Nagyon finomat sütött, cukkinis- paradicsomos- krumplis-valamit. Később, olyan fél 9 fele megérkeztek a barátai, mert nálunk ittak, mielőtt elindultak az évkezdő bulijukra. Nagyon helyesek voltak, sokáig beszélgettem velük, de 11 fele már iszonyatosan fáradt voltam, alig vártam, hogy elmenjenek. Nem mentem velük, holnap elvileg 10-re az egyetemen kell lennem. Szerencsére minden takarítás rám maradt utánuk, úgyhogy nem sikerült korán lefeküdni ma sem…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése