2016. szeptember 11., vasárnap

Le 10-11 Septembre 2016 – utolsó "szabad" hétvége az évkezdés előtt

Szombat reggel nem aludtam túl sokáig, mert egy biciklivásárra mentem Danival. 10-kor kezdődött, de mi úgy ítéltük meg, elég fél 11-re odaérni. Hiba volt. Mire odaértünk, az összes biciklit elkapkodták, ráadásul voltak igazán olcsóak, 50-60 euróért is. És nem csak olcsóak, de gyönyörűek! Mindketten szeretnénk egy-egy biciklit venni nemsokára, egyrészt mert ezerszer olcsóbb, mint a tömegközlekedés (diákbérlet egy hónapra 31 euró), másrészt mert én az 50 perc helyett nagyjából 30 alatt ott lennék az egyetemen. Tavaly vettem egy gördeszkát, majd azon is meg kell tanulnom, az kisebb távokra kiváló lenne a városban. A biciklivásárlás helyett azért körülnéztünk a boltban, amit egy karitatív szervezet üzemeltet, mozgássérültek és korlátozott munkaképességű embereket foglalkoztatnak, és használt tárgyakat árusítanak. Minden nagyon olcsó volt, de a biciklivásár miatt annyian álltak sorba, hogy nem akartuk kiállni 1-1 eurós valamikért, úgyhogy inkább mentünk tovább.

Ezután elmetróztunk a Part-Dieu-be, ami tegnap kimaradt végül. Betértünk a Decathlonba és a Primarkba is, de most sikerült türtőztetnem magam (kivételesen) és nem vettem meg minden hülyeséget, csak mert olcsó. Már pont eleget költöttem az évkezdésre. Ezután elmentünk a francia mekibe, a Quickbe ebédelni, mert kaptunk egy kupont, fejenként 5 euróért menüt (hamburger + sült krumpli + innivaló) lehetett kapni. Közben csatlakozott hozzánk Manu is, Dani haverja és szobatársa, egy olasz srác, nagyon jó arc. Ebéd után együtt mentünk a nagy Carrefour-ba mindenféle maradék dolgot bevásárolni, végre be tudtam szerezni egy felmosó fejet, egy késtartót és egy hatalmas gyógyszeres dobozt – elég aggasztó, hogy ennyi gyógyszert hoztam ki, de mindenre fel kell készülni. Vásárlás után Daniék visszamentek az INSA-ra, én pedig haza. Gondolkoztam rajta, hogy teszek egy sétát a parkban, de annyira fáradt voltam, hogy elvetettem az ötletet. Itthon egyből ledőltem, aludtam is 1-1,5 órát, valamiért nagyon ki voltam merülve. 

A szombat estém elég nyugis, egyedül írogatok, próbálom interneten intézni az elmaradt dolgokat. Felvettem például a portugált, mert azt az egyet interneten kellett. Eddig vártam vele, mivel még nem biztos az órarendünk, gondoltam, előbb megvárom azt. Mivel még mindig nincs órarendem és a nyelvet csak holnapig lehet felvenni, kénytelen voltam megcsinálni. És itt jött az idegösszeroppanás, ugyanis egyetlen időpont maradt szabadon: hétfő este 18:00-19:45-ig. Hétfőn egyáltalán nincs más órám, ráadásul este egy portugálért elvillamosozni a campus-ra, borzalmas dolog. Ráadásul még csak nem is léphettem felfelé csoportot, a tanárom szerint már jóval feljebb járok, mégis A2-es (kezdő) csoportba kerültem.  Na, nem baj, majd ha lesz egy biciklim, akkor nem fogom bánni, hogy hétfőn este még mozogni kell kicsit, csak addig bírjam ki a tömegközlekedést.

________________________________________________________________________

Vasárnap reggel megint csak nem aludhattam, ameddig akartam, mert 10-re mentem a két szerb kislányt szórakoztatni. A mai babysitterkedés könnyebben ment, mint a múltkori, rengeteget játszottunk meg nevettünk. A kisebbel mondjuk nem volt annyira könnyű, mert elhatározta, hogy az egész napot pizsamában tölti, és még az anyukája sem tudta eltántorítani ettől a tervtől. Pizsamában pedig nem megyünk az udvarra, úgyhogy végig a lakásban kellett maradnunk. De bújócskáztunk, legóztunk, mondókát olvastunk, a végén még én is egész jól szórakoztam – egészen addig, amíg Lea le nem rombolta a lego házat, amit építettem. De talán vannak fontosabb dolgok is az életben. Miután megpróbáltuk megbeszélni a heti programot (amit végül nem sikerült, mivel nekem még mindig nincs órarendem), olyan négy óra körül értem haza.


ez volt a mai futás, 5,5 km összesen
Este fél 7-kor elmentem a Courir á Lyon-osok (egy önszerveződő FB csoport, magyarul „Lyonban futni” a neve) edzésére. Ők már több éve léteznek, egyre növekvő létszámmal, tavaly Borival voltam egyszer, akkor még „csak” százan, mostanra kétszázan vannak nagyjából egy-egy edzésen. Most úgy volt, hogy JB jön velem, de visszamondta, mert csak később ér haza. Az edzéseket a parkban tartják teljesen ingyen, 8 önkéntes fiatal edző felügyeletével, minden csütörtökön és vasárnap. Egy edzésen először egy kiskört futunk a tó körül (2,6 km), aztán egy 50-60 perces erősítés, végül választani lehet, hogy még egy kiskört vagy egy nagykört (3,8 km) akarsz futni. Én ma csak a kiskört meg az erősítést csináltam velük, utána elfutottam Dani elé a park másik felére, de nem bírtam a nagykört végig, rövidíteni kellett, annyira sajgott a lábam. Nem hiába, két hónapja nem futottam, az elég sok kihagyás. Ettől függetlenül egész jó időt sikerült menni, de azért még bőven van hová fejlődni. Most nagyon bele kell húznom, mert október 2-án futom életem első félmaratonját. Danival úgy jöttünk haza, hogy ő biciklizett, én meg futottam mellette, próbáltam tartani a tempót. 

Itthon JB már vacsorával várt, iszonyú helyes volt, tésztát főzött nekünk, és volt hozzá nagyon finom saláta, jól bezabáltunk. Annyi kaját hozott otthonról, hogy szerintem karácsonyig ellennénk belőle. Hatalmas cukkinit, tököt, paradicsomokat a saját kertjükből, emellett egy csomó húst, ami alig fért be a fagyasztóba, és még vagy ötvenféle dolgot, ami most nem jut eszembe. Szerintem így alig kell kajára költenem majd, mert JB ellát mindennel nagyjából. Dani aztán visszavitte a gitárját az INSA-ra (igazából azért jött), én pedig nem sokkal később ágyba dőltem, mert iszonyatosan elfáradtam ebbe a nagy vasárnapi edzésben.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése