2016. szeptember 18., vasárnap

Le 17-18 Septembre 2016

Szombat reggel sajnos megint babysitterkedni kellett mennem, úgyhogy Danit otthon kellett hagynom, betegen. Előtte még gyorsan elviharzottam a könyvtárba, Weber-ért, akinek a 400 oldalát elvileg szerdáig el kéne olvasnom, és berohantam a LIDL-be is, hogy Daninak reggelit meg valami ebédet vigyek, ha nem érnék addigra haza. Bevásároltam mindent, háromféle péksütit, almát, banánt, szőlőt, narancslevet, még véletlenül se hiányozzon semmi. Mindent lepakoltam neki a kisasztalra, ő csak arra ébredt fel, mikor már majdnem indultam tovább, de azért még leültem és beszélgettem vele pár percet.

A szerb családtól jól elkéstem (10 perc), mert a városi biciklitartókban (Vélo’v) nagyjából sehol nem volt bicikli, három helyen is megnéztem, mire a harmadikról az utolsót el tudtam vinni – mázli. Ezért is kéne egy saját bicikli, mert borzasztó ez a helyzet, amikor sietne az ember, és egyik utcából a másikba kell rohangálnia, mert nincs szabad bicikli. C’est la vie. Szerencsére a szerbeknél még mindenki otthon volt, úgyhogy nem volt nagy baj, hogy elkéstem.  Azért kellett most hétvégén kivételesen jönnöm, mert az anyuka szülői értekezletre ment, a nagyobbik kislány vívásra, ahova az egyik nővére kísérte el, a másik nővér és az apuka nem voltak otthon, úgyhogy Lea-ra rajtam kívül nem volt, aki vigyázzon. Amikor beléptem az ajtón, a nagyobbik a tegnapi sütivel a kezében várt, hogy „tessék, Sári, végre te is megkóstolhatod!”, a kisebbik közben ordított, hogy „Sáli, Sááááli, nész, néééész!” (Sári, nézd!), úgyhogy azt se tudtam hirtelen, hova legyek hirtelen. Leültem reggelizni és kifújni magamat, próbáltam nagyon a süti evésre koncentrálni, ha már nekem is hagytak belőle – közben Lea folyamatosan rángatta a kezemet, hogy menjek játszani. Később lecsillapodtak a kedélyek, bújócskáztunk, aztán nagyjából egy órán keresztül játékpónik sörényét kellett befonnom – ilyet se csináltam még soha –, mondókát olvastunk, egészen jól elvoltunk.

Kettőkor aztán elmehettem, hazaért az anyuka, én rohantam Danihoz – a kórházba. Még ma reggel sem volt jobban, ráadásul valami fura csomót találtunk a nyakában, már vagy három napja hőemelkedése volt, úgyhogy jobbnak látta, ha bemegy. Én is örültem neki, így legalább kiderül, mi baja. Arra viszont egyikőnk sem számított, hogy ott fogunk ülni este 6-ig. Nem végeztek rajta sok vizsgálatot, de az eredményekre annyit kellett várni, hogy már azt hittük, megőrülünk a végén. Szerencsére semmi baja nincsen, valami vírust bekapott, a csomó is attól nőtt, de már egyre kisebb, nem kell aggódni.

Hazabuszoztunk, de este már sok mindent nem tudtunk csinálni. Gyorsan megvacsoráztunk (vagy megebédeltünk?), aztán mindenki family-skypeolt, és nem sokkal később le is feküdtünk aludni.


Vasárnap el akartam menni futni, de nagy torokfájásra ébredtem, úgyhogy nem mentem sehová, inkább egész nap teát ittam. Gondoltam, hogy a tegnap reggeli rohangálásban megfáztam, mert elég hideg volt azért, én meg annyira siettem, hogy jól leizzadtam biciklizés közben, a menetszél meg az amúgy is hideg levegő nem tett jót valószínűleg. Próbáltunk tanulgatni napközben, de tényleg csak próbáltunk, mert én például nem bírtam magam rávenni, hogy kinyissam Weber négyszáz oldalas könyvét. Elég esélytelennek érzem, hogy elolvassam szerdáig, főleg, hogy a következő hetem teljesen be van táblázva. Majd valahogy megírom belőle a fiche de lecture-t (egy oldalas „elemzés”), nem hiszem, hogy nehéz lesz egy ilyen nagy könyvről egy oldalt írni – főleg, hogy az internet a barátom.

Ebédre Dani kérésére cukkinikrém-levest főztem, egész jó lett. Tele van fokhagymával, majd az jól meggyógyít minket. Délután már tényleg elkezdtünk tanulni, és egészen estig nyomtuk, mondjuk én nem jutottam messzire a könyvben. Nem is értem, minek kell nekünk ezt olvasni, a szociológia alapfogalmait taglalja (legalábbis az első 30 oldalon), biztosan fontos, de egyelőre nem sikerült rájönnöm, hogy az antropológiához mi köze van.

Este Dani elment, helyette megjött JB, mesélt a hétvégéjéről  egy kicsit, de közben nagyon dolgozott, én meg hulla fáradt voltam, úgyhogy inkább elmentem aludni végül. Muszáj valahogy kipihennem magam, nagyon durva hetem lesz, most aztán tényleg nem lehetek beteg – tömöm a C-vitamint ezerrel. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése