2015. április 7., kedd

Le 7 Avril 2015

Ilyen volt ma reggel. 
Ma reggel fogalmam sincs hogyan, de felkeltem korán, hogy elmegyek futni. És elmentem futni. Jó, nem volt annyira korán, fél 8-kor keltem még így is, de nagyon büszke voltam magamra, hogy a takaróm nem ejtett foglyul, ahogy szokott. Kisétáltam a parkba, ott lenyomtam a szokásos 7,7 km-t. A franciák nem egy korán kelő népség, reggel 8-kor szinte üres volt a park, alig mászkáltak néhányan. Nagyon kevesen futottak, néhányan csak átbicikliztek vagy átsétáltak a parkon, gondolom munkába igyekeztek. Aztán szépen lassan egyre többen lettek, olyan 9 fele már egész sok emberrel találkoztam futás közben. Azért ez még mindig nem volt az a tömeg, ami délután 5-6 fele szokott lenni. Az idő azért még ilyen hidegben (3°C fok volt egészen pontosan) is gyönyörű volt, ezerrel sütött a nap.


Futás után gyorsan megfürödtem és rendbe tettem magam, reggeliztem, aztán elindultam az egyetemre. Út közben be kellett ugranom nyomtatni néhány dolgot portugálra, meg vennem kellett dohányt is, de végül nem sok késéssel odaértem órára. Nagy meglepetésemre most Denis Cerclet tartott órát. Mióta Axel Gioux biciklis balesetet szenvedett, és hetek óta nem tartja meg a részét ezeken az órákon, mindig más jön be, mi pedig mindig elcsodálkozunk. Mondjuk, ha Santiago jött volna, a másik tanár, annak is rettenetesen örültünk volna. De azért Denis Cerclet mégiscsak a „nagypapánk”, ő foglalkozik legtöbbet a lelkivilágunkkal. Először elmesélte, hogyan fogják megszervezni a vizsgákat, mikor, és miért így történt minden. Azt mondta, ha valakinek problémája van, küldjön neki emailt az igazolással, hogy miért nem tud jelen lenni, és megoldják. Én óra után oda is mentem hozzá, és emlékeztettem, hogy nekem megy a repülőm nagyjából 2,5 hét múlva, szóval nem tudom, hogy akarják megoldani, de valamit csináljanak. Amikor meghallotta, hogy április 26-án repülök, enyhe aggodalom ült ki az arcára, mert nemsokára elutazik, és nem tudja, hogyan szervezhetné meg nekem. Végül mosolyogva megnyugtatott, hogy kitalál valamit, megbeszéli Santiago-val, hogy az utolsó héten (azaz április 20-24 között) levizsgázhassak. Hát, remélem, hogy kitalálnak valamit, mert nem túl vicces ez a helyzet, hogy bő két hét múlva hazamegyek, és fogalmam sincs, mikor vizsgázok le. Igazából sok választásuk nincsen, de jó lenne, ha rájönnének már, hogy az utolsó hét jó, és berakosgatnák a vizsgáimat. Na mindegy, majd csak kitalálnak valamit, de azért így elég para tanulni, hogy fogalmam nincs, mikor vizsgázok – még mindig. Denis Cerclet azért velem is olyan „nagypapásan” viselkedett, megkérdezte, hogy érzem magam, boldogulok-e, nem beszélt-e túl gyorsan, stb. Megnyugtattam, hogy már belejöttem, nincs semmi gond (jó, ez nem teljesen igaz, de ha megszerzem Tom jegyzeteit, nem lesz semmi gond).  

A második órám portugál volt az imádnivaló Jean-Paullal, aki ma is pörgött, a szánkba rágta a szöveget, amiből majd vizsgázni fogunk. Igen, előre odaadta és órán lefordítottuk a szöveget, amiből vizsgázunk két hét múlva, sőt, most teljesen biztosra akart menni, hogy mindent értünk-e, egész órán kérdezgetett, mi mit jelent, mit nem értünk, stb. Én ezt nem teljesen értem, vajon ennyire rosszak voltak az első félév eredményei, hogy vizsga előtt el kell mondani a megoldásokat, hogy mindenki átmenjen? Nem azért, de én semmi tanulással 15-öt kaptam a 20-ból, a többiek akkor mit csináltak, most komolyan? Nem baj, legalább most sem kell túlzásba vinnem a tanulást portugálra. Azért mindenképp átnézem szépen, de sajnos annyit nem tudok tanulni, amennyit terveztem, mert nyilván a többi tantárgy fontosabb. Legszívesebben csak portugált tanulnék a következő egy hétben, de sajnos nem tehetem. Nem baj, nyáron szépen belehúzok, hogy mire szeptemberben visszajövök, már beszélgethessek Jean-Paullal. Könyörögni fogok a titkárságon, hogy őt adják nekem tanárnak, az is biztos. Ajánlott három brazil filmet, amiket majd megnézek otthon, mert nagyon kíváncsi vagyok rájuk. Aztán jövőre majd kitalálom, hogyan juthatnék el Brazíliába. Tom amúgy is tervezi, hogy utolsó évben kimegy, én meg mostanában nem bírom kiverni a gondolatot a fejemből, hogy vele tartsak.

Hazafelé a villamoson összefutottam Dario-val, váltottunk pár szót, kérdezgetett, hogy vagyok, mi újság, milyen az egyetem. Nagyon mosolygós volt, és nagyon irigykedett rám, mert ő ma reggel 8-tól este 8-ig tanít, pár óra szünete van csak. Mikor meghallotta, hogy reggel futottam is, és én mára végeztem, elvigyorodott, és beszólt, hogy persze, az egyetemisták… Hát, c’est la vie.


Itthon Nicolas várt, épp az Amsterdam-túrát szervezte, mert hétvégén megy a többiekkel. Én sárga vagyok az irigységtől, mert tényleg MINDENKI megy, az összes brazil, tehát majdnem az összes barátunk, és úgy szeretnék velük menni, de hát lehetetlenség, muszáj tanulnom. Mondanám, hogy majd legközelebb, de tényleg nincs legközelebb. Maximum akkor, ha én kimegyek Brazíliába. :D Aztán Nicolas elment a konditerembe, én meg tanulok a változatosság kedvéért.
weheartit.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése