2015. április 7., kedd

Le 3 Avril 2015

Reggel frissen, üdén felkeltem, és belibegtem az egyetemre, fél 11-re, mert a lányokkal találkoztunk óra előtt, hogy megbeszéljük az előadásunkat, amit pontosan egy hét múlva tartunk. Iszonyatosan nagy szívás, más szavaim nincsenek rá. Négy szövegből kell felkészülnünk, amik közül kettő olyan érthetetlen, hogy még a franciák sem értik, nem hogy én. A könyvtárban ültünk le megbeszélni, hogy hogyan tovább, öten voltunk: Zoé, Alicia, Léna, én, meg egy ötödik lány, Camille, akit nem ismerünk, mert azt hiszem angolos és csak ez az egy közös óránk van. Megpróbáltunk valami ütemtervet felállítani, de nem sokra mentünk vele, mert ugyan mindenki elolvasta a szövegeket, senki nem értett belőlük egy kukkot sem, szóval még a fejünkben sem állt össze az előadás váza. Ettől Camille teljesen kiborult, és az egész megbeszélés alatt pánikolt, hogy nem fogunk végezni, és hogy nem fogjuk tudni rendesen megcsinálni, én néha attól féltem, hogy pánikrohamot kap és elkezd bőgni. Mi próbáltuk neki magyarázni, hogy nem a világ vége, és még van egy hetünk, de nem sokat használt. Végül arra jutottunk, hogy hétvégén mindenki átrágja magát nagyon alaposan az összes szövegen, megpróbálja értelmezni, kijegyzetelni, esetleg keresni hozzá plusz információkat, és szerdán újra találkozunk és megpróbáljuk összerakni az előadást. Camille megint kiakadt, hogy előbb nem tudunk összeülni, de ő nem tudott hozzánk alkalmazkodni nagyrészt, mert nekünk ugyanazok az óráink vannak. Nagy durrogva végül elment órára, belőlünk meg rögtön kitört a nevetés, ahogy kilépett az ajtón. Nem értettük, miért kell ennyire aggódni, amikor még egy egész hetünk van. Az előadásnak ugyan tényleg 1,5 órásnak kell lennie, de vagyunk rá öten, valahogy megoldjuk. Ha rövidebb lesz az sem baj, mert a végén majd csinálunk egy mini vitát, és akkor olyan, mintha kitöltöttük volna az egész időt. Mellesleg a tanárnak sincs joga reklamálni, mert ő sztrájkolt 2 hónapig, nekünk volt egy hetünk felkészülni a prezentációra, még az utánunk következőknek is minimum 3 hét felkészülési idejük van.
weheartit.com
Délben elmentünk enquete ethno-ra a lányokkal, itt kiderült, hogy volt egy házi feladat, amit én nem csináltam meg, de nem volt kötelező, úgyhogy igazából nem olyan nagy gond. Maeva az óra kezdete után nem sokkal esett be, én meg is lepődtem, mert már vagy két hete nem láttam semmilyen órán. Ő nem nagyon zavartatta magát, egész órán nagyon aktív volt. Az óra végén megkérdeztük a tanárt, hogy mégis hogyan képzeli el az osztályzást, milyen beadandókat kell adnunk, stb. Ő azt válaszolta, hogy még nem tudja, de majd kitalálja. Igen, három hét van a félév végéig. Nem nagyon zavartatta magát, azt mondta, majd figyelembe veszi, hogy ő sztrájkolt, és hogy mi későn tudtuk meg, hogy mit kér, szóval ne számítsunk nagy dologra, és ne stresszeljünk. Köszi. Zoéval elvileg folytatnunk kellett volna a kutatást, amit első félévben is csináltunk, de mivel nem csináltunk semmit, fogalmam sem volt, mit fog nekünk leosztályozni a tanár. Miután kimentünk a teremből, Zoé odalibbent hozzám, és elmondta a zseniális tervét: szépen kitalálunk egy képzeletbeli helyszínt, képzeletbeli emberekkel, de a saját tapasztalatainkat használjuk hozzá, és arról fogunk írni. Ennek semmi köze nincs az antropológiához, de kevesebb energiát igényel, mint egy teljesen új kutatást elkezdeni, főleg, hogy nekem nyakamon vannak a vizsgák, azt sem tudom, hol áll a fejem. Ebben maradtunk, aztán, majd ha a tanár kitalálja, mit kér, mi összeülünk, és szépen megírjuk.

Haza Zoéval és Maeva-val jöttem, halálra röhögtük magunkat a villamoson. 
weheartit.com
Itthon nekiültem megint a tanulásnak, de semmit nem haladtam, mert folyamatosan az zakatolt a fejemben, hogy péntek van, abszolút nem tanulásra való nap. Ezen kívül Nicolas-nak sem voltak nagyon tervei, mert az összes brazil valami elektro fesztiválra akart menni, ahova mi nem, szóval nem volt nagyon kivel találkozni. Este 6-kor, mikor már pont eldöntöttem, hogy jól van, maradok, tanulok, Nicolas bejött a szobámba és kijelentette, hogy megyünk, öltözzek. Átmentünk Mariana-hoz, ahol a többiek készülődtek a buliba. Iszogattunk velük, aztán elindultunk velük a fesztiválra, de út közben Mariana-t kirabolták, elvették a mobiltelefonját, úgyhogy vissza kellett fordulni vele. Nicolas vele maradt, én pedig hazamentem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése