2015. április 20., hétfő

Le 20 Avril 2015

Tegnap átjött Mariana és együtt tanultunk, neki Nicolas magyarázta a francia történelmet a konyhában, én meg a saját könyveim felett ültem a szobámban. Néha kimentem hozzájuk, és akkor szünetet tartottunk, beszélgettünk kicsit. Hajnali 1-kor dőltünk ki, de lefekvés előtt még sok szerencsét kívántunk egymásnak. Mariana vizsgája is ma volt.
Reggel nagyon csendben felkeltem és összekészülődtem, nehogy felébresszem őket. A busz kihagyott két megállót valami építkezés miatt, és kerülő úton ment, de még így is viszonylag időben elértem egy metrót. Amikor a villamost vártam már bebizonyosodott, hogy nagyon korán oda fogok érni, de még mindig jobb, mintha késnék. És tényleg ott voltam a vizsga kezdete előtt 20 perccel a teremnél, de szerencsére nem sokkal később megérkeztek a többiek is. Kérdezgették egymást és engem is, hogy milyen volt a szünet, én meg hallgattam a sok élménybeszámolót, hogy ki mennyit barnult, ki mennyit utazott, és néha, ha már nagyon néztek, hogy szólaljak meg, szép csöndben mondtam, hogy „én tanultam”. Akkor kaptam néhány sajnálkozó tekintetet, meg vállveregetést.
A vizsga, amire vártunk eléggé megosztotta a csoportot. Egyrészt, sokan nem is tudtak róla (pl. Tom teljesen elcsodálkozott, mikor néhány hete meghallotta, hogy ebből a tantárgyból vizsgánk van), akik meg mégis tudtak róla, nem tudták, hogy miből. Órán semmit nem vettünk (de tényleg), a tanárnő egyszer levetített egy filmet, meg kiosztott néhány cikket, amik közül egyet megbeszéltünk, a többi órán mi csináltunk prezentációkat. Mikor két hete rákérdeztünk, hogy pontosan miből akar vizsgáztatni, hebegett habogott valamit, de semmi érdemi választ nem kaptunk. Én egy másik óránk (Anthropologie et interdisciplinarité) jegyzeteit néztem át, mert ahhoz kapcsolódik ez a szeminárium. Többet nem nagyon csináltam, mert annyit tudtunk, hogy érvelést kell írni, példákat hozni, azt meg azért tudok elég könnyen általában, akármiről van szó.
Végül, miután mindenki kibeszélte az elmúlt heti szórakozásait, és siránkozott kicsit, hogy semmit nem tanult, bementünk a terembe. A tanárunk nem volt, egy fiatal doktoris helyettesítette, előző félévben volt vele egy óránk. Megkaptuk a kérdést, aztán volt másfél óránk, hogy megírjuk az esszét. Szerencsére könnyű kérdést kaptunk, nagyon tág téma, tényleg azt írtam bele, amit tudok, nagyon sokat segítettek a jegyzetek, amiket tegnap átnéztem. Úgyhogy, szerintem jól sikerült. Majd a jegyet meglátjuk, de emellett úgyis kapunk még egyet ebből a tantárgyból (beadandóra), szóval semmiképpen sem rezeg a léc.
Hazafelé Zoéval és Noémie-vel jöttem, dumáltunk kicsit út közben. Zoéval közösen írom azt a beadandót, ami maradt nekünk, de fogalmam sincs, hogy mikor. Kedden kell leadnunk, azt mondta, ő nem bánja, hogy ha csak hétvégén írom meg, tudja, hogy vizsgázok. Hát igen, de hétvégén mikor? Mondjuk, a reptéren úgyis várnom kell majd órákat, lehet, hogy akkor összedobom. Nem nagy dolog egyáltalán.
Itthon tanultam egy kis portugált, leleveleztem a tanárommal, hogy holnap 4-től levizsgázhassak egy másik csoportjával, úgyhogy most bele kell húznom. A másik vizsgám holnap 2-től fél 4-ig van, elég szoros menet lesz. Megyek is tanulni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése