2015. április 22., szerda

Le 22 Avril 2015

                                           
Ma megint nagyon korán felkeltem, hogy tanuljak, de reggel kisebb lelki mélypontra kerültem, úgyhogy igazából csak ültem a jegyzeteim felett és néztem ki a fejemből. A fáradtság is erősen hozzájárult a dologhoz, mert az elmúlt három napban alig aludtam valamit. Mire nagy nehezen erőt vettem magamon már kb. 11 volt, de még mindig maradt négy órám, mert csak háromkor kellett elindulnom itthonról. Amúgy ez volt az a vizsga, aminek a 80%-át már hétfőre megtanultam, úgyhogy annyira nem voltam azért elkeseredve. Az egyetemre menet a buszon még próbáltam olvasgatni, de aztán a metrón teljesen bealudtam, annyira, hogy majdnem elfelejtettem leszállni.

Mielőtt felmentem volna a teremhez, még átolvastam azért egy kicsit, de sokat nem fogtam fel már, úgyhogy csak reménykedni tudtam, hogy nem lesz nehéz a kérdés. Felmentem a Z229-es terembe, amiről kiderült, hogy a vezetőségnek az egyik tárgyalója, és a titkárnő jött be felügyelni. Szépen leültünk, én a hatalmas asztal egyik, ő a másik felére, kinyitotta az ablakot, mert eszméletlen meleg volt. Elhadarta a jogaimat és a kötelezettségeimet, amit normál esetben minden vizsga előtt felolvasnak (tegnap ez valamiért elmaradt), aztán kiosztotta a papírjaimat, megvárta, amíg ráírom az adataimat, aztán odaadta a kérdést is és elkezdte mérni az időt. Mikor elolvastam a kérdést, azt is megbántam, hogy egyáltalán kinyitottam a jegyzeteimet. Azt kellett megmagyaráznom, hogy mi a különbség a pluridisciplinarité és az interdisciplinarité között, példákkal alátámasztva. Példákat pedig akárhonnan hozhattam, úgyhogy én elővettem Edgar Morin (akiről amúgy a tanárom ódákat zengett, szóval már jó pont) két munkáját, azokat hasonlítottam össze, közben pedig elmagyaráztam, hogy mi a különbség a két fogalom között. Úgy írtam megint, mint a gép, de 3,5 oldalt sikerült összehozni, aztán szépen átolvastam, és beadtam. Mielőtt eljöttem, megkérdeztem a titkárnőtől, hogy holnap is ő lesz-e velem, mert ugyanebben a teremben írom a holnapit is.  Mondta, hogy igen. Elmagyaráztam neki, hogy nekem a holnapi vizsgámhoz elvileg lehet jegyzetet használnom, de nem tudom, mennyire értesítette erről őt a tanárom. Erre azt a választ kaptam, hogy majd meglátjuk, ha rajta lesz a papíron, hogy használhatom, akkor megengedi, ha nem, akkor nem. Én láttam előre, hogy ez lesz, úgyhogy írtam a tanáromnak tegnap éjjel egy emailt, hogy most mi legyen, de még nem válaszolt. Ha holnapig sem fog, kicsit meg vagyok lőve, mert még semmit nem tanultam, és marha sok anyag. Ráadásul holnap még egy órára is be kell mennem vizsga előtt. Hazafelé végig ezen gondolkoztam, de nagyjából kiszámoltam, hogy ha rendesen nekiállok és tanulok, akkor elvileg behozható a lemaradás, maximum nem írok tökéletes dolgozatot. A tanár nagyon jó fej volt órán, nagyon jól magyarázott, még csomó mindenre emlékszem is, nem hiszem, hogy nagyon nehéz kérdést tenne fel. Példákat kell majd használnom, amiket órán adott, azzal lesz inkább a baj, hogy az ötmillió antropológus meg nép nevét megjegyezzem. Mindegy, majd lesz valami. Az eddigiek jól sikerültek legalább, úgyhogy bukásra nincs túl nagy esélyem.

Mikor hazaértem nagyon finom illatok terjengtek a lakásban, Nicolas és Mariana a konyhában főzőcskéztek. Reggel voltak a kórházban, ahol azt mondták Nicolasnak, hogy semmi gond, csak átment rajta valami vírus, nemsokára jobban lesz. Már nincs láza legalább. Én leültem, elmeséltem nekik a vizsgámat, közben Mariana nekem is megsütötte a húst, leültek ők is, beszélgettünk, amíg megettem (ők már hamarabb megvacsoráztak), aztán mindenki a maga dolgára, én is tanulok tovább.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése