2015. szeptember 30., szerda

Le 30 Septembre 2015

Take a deep breath. It’s just a bad day not a bad life. 

Sztrájk. Megint. E nélkül nem is lehetne Franciaországban élni, komolyan. Most szerencsére csak egy napig tartó, és az egyetemet nem annyira érintő sztrájkról van szó. Illetve, annyiban érinti, hogy a sztrájk miatt nagyjából lehetetlen megközelíteni, legalábbis onnan, ahol én lakom. 
"Sztrájk!"
www.google.com
Ugyanis ma a TCL (Transports en Commun Lyonnais) sztrájkolt, ami azt jelentette, hogy két metróvonalat, két villamos-vonalat és több buszjáratot teljesen leállítottak (fogalmazhatunk úgyis, hogy létezésük megszűnt erre a napra), a többi pedig, úgy ahogy járt. Ez nekem abból a szempontból elég súlyos volt, hogy a busz, amivel eljutok egy darabig, nem járt egyáltalán, a metró, amit B-tervként használok, szintén nem járt, úgyhogy egy teljesen új megoldást kellett találnom. Ez pedig úgy nézett ki, hogy egy másik busszal elmentem a másik irányba pár megállót, ott felszálltam az egyik működő metróra, aztán átszálltam a másik működő metróra, aztán a villamosra (hál’ Istennek az járt rendesen), és így jutottam el az egyetemre. Mondanom sem kell, hogy elkéstem, de nem érdekelt, én elindultam időben, nem fogok azért másfél órával hamarabb eljönni otthonról, mert a TCL-nek sztrájkolni van kedve.

Reménykedtem benne, hogy a paléonéni nem fog leszidni, mint múlt héten tette. És tényleg nem szidott le. Lehet, hogy előttem már leosztott néhány diákot, vagy egyszerűen csak elfogadta, hogy a sztrájk mindenki életét megbolygatta, és a messzebb lakóknak most még nehézkesebb kiutazni a világvégi campus-ra. Nagyjából tíz perces késéssel beültem tehát Paléoanthropologie-ra, és kitartóan nézegettem a csontvázakat, koponyákat, köveket, amiket a néni mutatott kivetítve. Ezen az órán filozófiai szintű gondolkozást vagyok képes összehozni, arról a kérdésről, hogy: miért keltem fel ma? A paleonéni nálam nagyon nem éri el a célját, és fogalmam sincs, hogy fogok levizsgázni ebből a tárgyból, mert azt mondják, nagyon szigorú az osztályzás, de esküszöm, képtelen vagyok arra figyelni, hogy melyik ősember csontvázát hol találták meg és mekkora volt a koponyájának a kapacitása (vagy micsoda). Nem baj, mindenesetre megpróbálom a legfontosabb információkat leírni (bár nekem egyik sem tűnik annak őszintén), aztán majd meglátjuk.

Óra után mentem enquete ethno-ra, a terem előtt összefutottam Bastien-nel, aki gyorsan elhadarta nekem, hogy mi történik épp a francia-olasz határon a menekültekkel, és milyen borzasztó a helyzet. Sajnos annyira hadarva beszélt, hogy képtelen voltam rendesen megérteni, úgyhogy többnyire csak ráztam a fejem, hogy c’est pas cool (ez nem király) meg hogy c’est horrible (ez szörnyű). Aztán bementünk órára, ahol egész hasznos dolgokat tanultunk, például, hogy hogyan kezdjünk neki az egész kutatásnak. Gondoltam, hogy kell majd előtte olvasni, de hogy ennyit, na, azt nem. A kedves tanárnő elmondta, minek nézzünk utána, és rájöttem, hogy az egész hétvégémet ezzel fogom tölteni. Meg a portugállal. Meg a jövő heti exposé-ra való felkészüléssel. Nincs is jobb.


Úgy volt, hogy ma elmegyek a CROUS-hoz elintézni az ösztöndíjat (vagy legalábbis futni még egy kört náluk), de ez a mai nap egy igazi szar nap volt (már bocsánat), amikor az embernek semmihez, de tényleg semmihez nincs kedve, úgyhogy inkább csak hazajöttem az óráim után. Még a délutáni futásról is lemondtam, inkább csak gyorsan túlestem a halasztást nem tűrő dolgokon (olvasni, olvasni), és megyek is aludni nemsokára, mert minél hamarabb vége van egy ilyen napnak, annál jobb. Nem tudom, miért volt ma ennyire rossz kedvem, amikor tegnap annyira jó volt, de mindegy, ez egy ilyen nap, inkább gyorsan véget vetek neki. Holnap úgyis nagyon hosszú napom lesz, bent leszek vagy 10 órát az egyetemen. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése