2015. szeptember 27., vasárnap

Le 26-27 Septembre 2015

Eating is necessity but cooking is an art. 

Szombat: Reggel, mikor felkeltem, egy sms várt JB-től, hogy mégsem jön haza ebédelni (úgy volt, hogy együtt eszünk), mert eltolták az óráit, és olyan későn végez, hogy onnan inkább egyből hazamegy vonattal. Örültem is neki, mert én meg elaludtam, és 11-kor keltem, itthon semmi alapanyag nem volt, amiből ebédet lehetne főzni. A délelőttöm elég gyorsan el is telt, kb. délután 3-ig nem nagyon csináltam értelmes dolgot, de erre van a hétvége, nem?
így sütöttük a mustáros csirkét
Aztán gyorsan összeszedtem magam, és kitakarítottam a lakást. Porszívóztam, felmostam, kisúroltam a fürdőszobát és a wc-t, és nagyon büszke voltam magamra, hogy végre megcsináltam. Ahhoz képest, hogy egy hete halogatom a takarítást, alig volt kosz. Takarítás után gyorsan elszaladtam vásárolni, és eszméletlen mennyiségű pénzt elvertem a Carrefour-ban, ugyanis nagyon sok dolgot akartam sütni-főzni a hétvégén, és ehhez nagyon sok hozzávaló is kellett persze. 
Itthon pedig nekiálltam az első kaja-projektnek, Jamie Oliver egyik receptjének, ami mustard chicken azaz mustáros csirke névre hallgat. Nem túl bonyolult dolog, de annál finomabb, ha valakit érdekel, a receptet itt megtalálja (angolul). Közben megérkezett Dani, segített befejezni a főzőcskézést, aztán együtt elfogyasztottuk az eredményt, és utána szokásos Jóbarátok-maratont tartottunk elalvásig.





Vasárnap: Reggel el akartunk menni, futni, de eszméletlen lustaságunk felülkerekedett, és helyette aludtunk. Elég szégyen, mit ne mondjak. Én kicsit ráfogtam a még mindig fájó lábamra, és azt mondtam, hogy na, majd holnap elmegyek. Holnap tényleg el fogok menni (már, ha nem esik az eső, de remélem nem fog). Aztán reggeli után rögtön el kellett szaladnom, mert meg volt beszélve Darioval (anya egyik kollégája, aki Lyonban él, az egyetemen tanít, és már tavaly is rengeteget segített nekem), és Stefanieval (Dario barátnője), hogy találkozunk fél 12-kor. Beültünk egy kávézóba Dario új lakásának a környékén, nagyon-nagyon helyesek voltak. Elmeséltem nekik, mi történt az elmúlt fél évben velem, mert azóta Dario-val nem nagyon sikerült találkozni, ők pedig meséltek magukról, de leginkább anyáról kérdezősködtek, mert együtt dolgoztak két éve, és azóta is imádják. Jó másfél órán keresztül beszélgettünk, aztán ők elindultak biciklitúrára Lyonban, én meg felültem a buszra és mentem haza Danihoz, aki eddig végig tanult a szobámban. Otthon gyorsan összedobtam egy rakott zöldbabot ebédre, meg betettem egy körtés brownie-t a sütőbe. Igazi konyhatündér lettem ebben a két napban. A rakott zöldbab és a brownie is nagyon finom lett, még JB-nek is maradt belőle. Dani délután visszament a koliba, én pedig elintéztem néhány dolgot holnapra, aztán vártam JB-t, aki elég későn érkezett. Megint iszonyatosan felpakolva érkezett, hozott egy csomó konzervet, tésztát, sajtot, kenyeret, gyümölcsöt, és fel sem tudom sorolni még micsodát. Arra a szintre jutottunk, hogy nem tudjuk hova tenni a kaját. Esküszöm, mióta beköltöztem, nem volt egyszerre ennyi kaja a lakásban, mert olyan még sosem volt, hogy ne tudjuk hova tenni. Most tényleg kicsinek bizonyul a konyha. JB-nek odaadtam a rakott zöldbabot (imádta) és a brownie-t (azt is), beszélgettem kicsit vele, aztán ő elvonult tanulni, én meg begyűjtöttem az otthoni infókat Anyától és Boritól. 
Most pedig that’s it, megyek aludni, mert holnap hétfő és sok-sok dolgom lesz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése