2015. szeptember 26., szombat

Le 25 Septembre 2015

Oh Friday, let me hug you.

Ma fel akartam kelni olyan fél 10 körül, hogy időben össze tudjak készülődni. Felhagytam ugyanis a háromnapos hétvégémmel, mert találtam egy atelier du ciné-t (mozi műhely) az egyetemen, ami ingyenes, és megtanít rövidfilmet készíteni. Péntekenként 11:45-14:00-ig tart, és mivel pénteken nincs órám, legalább elfoglalom magam, új embereket ismerek meg, és még a rövidfilmkészítés folyamatát is megtanulom. Ezt gondoltam tegnap éjfélkor, amikor jelentkeztem. Már egy ideje szemezgettem a programmal, de csak az utolsó pillanatban vettem rá magam a jelentkezésre.

Végül is nem sikerült felkelni fél 10-kor, mert iszonyatosan elaludtam, negyed 11-kor félig sokkos állapotban keltem fel, miközben azon agyaltam, hogy fogok odaérni az egyetemre időben. Úgy döntöttem, nem sietem el a dolgot, úgyhogy szépen megreggeliztem, összekészülődtem, és elindultam. Pont időben odaértem volna, ha a villamosra nem kell több mint 10 percet várni, de így jócskán elkéstem, kb. 12-re estem be. Szerencsére nem én voltam az egyetlen.
A műhelyt egy régi Lyon2-s diák tartja, nagyon szimpatikus volt, van egy egyesülete, ahol kisfilmeket forgatnak, meg különböző mozival kapcsolatos dolgokkal foglalkoznak, erről mesélt egy kicsit. Aztán egymás után mindenki bemutatkozott. Nem én voltam az egyetlen, aki antropológiát tanul: egy lány, aki mesterképzésen van szintén azért jött, hogy kicsit belelásson a filmkészítésbe, mert valljuk be, egyre fontosabb ez a része is a tudományágnak. A Jean Rouch által elindított vizuális antropológia, a dokumentumfilmek, az etnográf filmek ismerete elengedhetetlen szerintem az antropológiát tanulók számára. Az meg még sokkal jobb, ha te magad tudod, hogyan készülnek ezek a filmet, esetleg tudsz is ilyesmit csinálni. Ezen a műhelyen természetesen nem a dokumentumfilmeken lesz a hangsúly, hanem úgy általánosságban a kisfilmkészítésen, a félév alatt egy kb. 7-10 perces filmet fogunk létrehozni, aminek a forgatókönyve már megvan nagyjából, de a többit nekünk kell hozzá kitalálni. Az emberkék nagy része, aki itt volt, filmszakos az egyetemen és azért jött, mert kicsit több gyakorlati dologra vágyott. Az egyetlen baj, hogy maximum tizenöten maradhatunk, úgyhogy majd írnunk kell a srácnak egy emailt, hogy komolyan gondoljuk-e, és ő majd visszajelez, hogy maradhatunk-e. Kíváncsi vagyok, remélem sikerül bent maradnom, mert tényleg érdekes volt, és az emberek is szimpatikusak voltak.  

Az atelier után hazajöttem, gyorsan megebédeltem. JB itthon volt, nem ment be órára, de helyette tanult, mikor hazaértem már tele volt a feje a rengeteg okossággal, 4 órája ült a könyvei felett. 
Gyorsan leírom, itt hogy működik az álláskeresés (legalábbis az én tapasztalataim szerint). Eddig egyetlen egy szervezetnek írtam, akik angolul beszélő babysittereket keresnek, heti 8-10 órára nagyjából. Iskola után el kell menni a gyerekekért és haza kell őket vinni, közben angolul kell hozzájuk beszélni, ennyi a feladat. Persze, ha éhesek, enni adni nekik, ha szomjasak itatni őket, játszani velük, ilyesmi. Szóval, jelentkeztem az állásra, tegnap este küldtem el egy emailt az önéletrajzommal. Ma reggelre válaszoltak, hogy mikorra kellene nekik ember és legyek szíves megírni, mikor érek rá pontosan. Ennyi. Most ott tartok, hogy megírtam nekik, hogy mikor érek rá, várom megint a válaszukat, hogy felvesznek-e. Remélem, összejön a dolog, tényleg nagyon kéne már valami meló, mert egyelőre csak költöm a pénzt (szerencsére még van mit), de bevételem semmi, még lakástámogatást meg ösztöndíjat sem kaptam.

Délután JB el akart menni az IKEA-ba, úgyhogy felkerekedtünk, és elvillamosoztunk a világ végére. Én kicsit mérges voltam, mert így két órával többet ücsörögtem a különböző közlekedési eszközökön, ahelyett, hogy JB odajött volna 2 körül a campusra, és onnan mentünk volna együtt. Onnan csak egy megálló, így meg haza kellett jönni (1 óra), aztán vissza kellett menni (még egyszer 1 óra), aminek nem sok értelmét láttam. Ráadásul olyan hatalmas fáradtság jött rám, hogy majdnem elaludtam menet közben, nemhogy JB-vel beszélgessek. Ráadásul alig vett valamit az IKEA-ban, azt mondta, majd inkább máskor, most felmérte a terepet egyelőre. Ezért jöttem el veled basszus?! Nem számít.


Ő nem evett itthon, valami ismerősével ment vacsorázni, úgyhogy én egyedül maradtam és vettem valami fagyasztott padlizsános cuccot a Carrefour-ban, azt olvasztottam ki. Aztán sorozatot néztem és viszonylag korán lefeküdtem aludni, mert a fáradtság még mindig nagyon rajtam volt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése